בקצרה:
- מרצדס מתחילה לשווק את ה-CLE
- תוצע בתצורת קופה או קבריולה
- המחיר מתחיל בחצי מיליון שקלים
דופקת הופעה: שנה לאחר שנחשפה, מרצדס CLE נוחתת בישראל במטרה להחליף גם את גרסאות הקופה והקבריולה של C קלאס ו-E קלאס גם יחד, ולהתחרות בב.מ.וו סדרה 4. המחירים מתחילים בחצי מיליון שקלים לגרסה הסגורה, כאשר גרסת הקבריולה עם גג בד נפתח תעלה עוד 60-70 אלף שקלים.
הממדים דומים ל-E קופה וגדולים מה-C קופה ב-16.5 ס"מ לאורך (485 ס"מ) ב-5 ס"מ לרוחב (186 ס"מ) ותוספת 2.5 ס"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים (142 ס"מ ו-286.5 ס"מ בהתאמה). נפח תא המטען בקופה עומד על 420 ליטר, דומה ל-E היוצאת וגדול ב-60 ליטר מה-C המוחלפת. לגרסת הקבריולה נפח הטענה מצומצם יותר, 385 ליטר עם גג סגור או 295 ליטר עם גג פתוח.
יחידות הנעה: בשלב הראשון גרסת הכניסה תהיה ה-CLE200 (במחיר של 510 אלף שקל) עם הספק של 204 כ"ס, הנעה אחורית ותאוצה של 7.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (7.9 בקבריולה). ה-CLE300 (במחיר של 580 אלף שקל) מוצעת עם הנעה כפולה, הספק של 258 כ"ס ותאוצה של 6.2 שניות ל-100 קמ"ש (6.6 בקבריולה). בשני המקרים עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטרים, סיוע היברידי-מתון (48V) ותיבת 9 הילוכים אוטומטית.
בהמשך צפויה להגיע גם גרסת הכניסה CLE180 (ב-500 אלף שקל) עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק צנוע של 170 כ"ס, גרסה היברידית-נטענת (CLE300e, ב-570 אלף שקל) עם הספק של 333 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 112 ק"מ, וכן גרסת 53AMG חזקה עם 450 כ"ס במחיר שטרם פורסם.
אבזור ובטיחות: המפרט הסטנדרטי של ה-CLE יכלול בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מסך מגע אנכי בקונסולה המרכזית ("11.9), טעינה אלחוטית לסלולארי, דיפונים דמויי עור, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, זכרונות וחימום, ודלת תא מטען עם פתיחה ללא מגע.
מפרט הבטיחות כולל 10 כריות אוויר (12 בקבריולה), בלימה אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה, הולכי רגל ורוכבי אופניים, סיוע לתמרוני חירום, שמירת נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור עם מניעת מעבר לנתיב לא פנוי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת המכינה את הרכב להתנגשות ומכסה מנוע מתרומם להקטנת הפגיעה בהולכי רגל.
מה אנחנו חושבים: מרצדס עשתה נכון כאשר בחרה לצמצם את היצע הדגמים ולהתמקד במכונית קופה אחת, שתתן את המענה בקטגוריה שממילא קטנה בהדרגה. וה-CLE נראית כיורשת ראויה לקודמותיה, עם עיצוב מרשים, תא נוסעים יוקרתי ומקום לארבעה נוסעים.
אבל בעידן שבו כל חשמלית סינית מגיעה עם הספקים עצומים ומזנקת מהמקום בקצב שפעם היה שמור למכוניות ספורט, מכונית של מרצדס - במיוחד עם מראה כזה - פשוט לא יכולה להסתפק ב-170 כ"ס, וגם הספק של 204 כ"ס מתקשה לשכנע. לא בחצי מיליון שקל וגם לא בפחות מזה.