בקצרה:
- קיה הציגה צמד חשמליות חדשות
- ה-EV4 משפחתי עם 630 ק"מ טווח
- ה-EV2 כפנאי קטן במחיר נגיש

הזרם לא נפסק: קיה ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים וחושפת פרטים מלאים על ה-EV4 המשפחתית שתנחת כאן בסוף השנה, לצד EV2 כפנאי קטן המוגדר קונספט בשלב זה, אך צפוי להגיע לייצור סדרתי בשנה הבאה.
חשמל משפחתי: התמונות של ה-EV4 נחשפו מוקדם יותר החודש, אך כעת מציגה היצרנית גם את תא הנוסעים. המראה דומה לחשמליות העדכניות של המותג, עם מערך מסכים בגודל "30 הכולל צמד ("12.3) המשמשים כלוח מחוונים ומסך מגע וביניהם מסך שלישי ("5.3) לבקרת האקלים. תהיה גם אפשרות להזרמת מדיה באמצעות יוטיוב, נטפליקס או דיסני פלוס, כמו גם תצוגת נתונים עילית ("12).

מערכת ההפעלה הקולית תתבסס על בינה מלאכותית לטובת שיפור התגובה והזיהוי, בעוד מערך הבטיחות יכלול - בנוסף לפריטים המוכרים - גם כניסה ויציאה עצמאית מהחניה בהפעלה מרחוק וכן זיהוי מגע יד על גבי גלגל ההגה. כניסה והפעלה של הרכב תתאפשר גם באמצעות הסמארטפון או שעון חכם, עם אפשרות להגדרה של עד 15 מכשירים שונים.
במקום בנזין: ה-EV4 תוצע במרכב האצ'בק המיועד לשוק האירופאי ותיוצר בסלובקיה לצידה של הסיד הוותיקה, או בגרסת סדאן שתיוצר בקוריאה ותיועד גם לארה"ב. במקרה של ההאצ'בק היא גדולה משמעותית מהסיד ב-12 ס"מ לאורך (443 ס"מ) וב-17 ס"מ לבסיס הגלגלים (282 ס"מ). הסדאן תהיה ארוכה מההאצ'בק ב-30 ס"מ, ללא שינוי בשאר הממדים. נפח תא המטען יעמוד על 435 ליטר בהאצ'בק ו-490 ליטר בסדאן.

מערכת ההנעה משלבת מנוע קדמי (204 כ"ס) ואפשרות בחירה בין צמד מארזי סוללה, בקיבולת 58.3 או 81.4 קוט"ש. טווח הנסיעה נע בין 410 ל-630 ק"מ בעוד נתון הזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 7.4 שניות בסוללה הקטנה או 7.7 שניות בגדולה.
טעינה מהירה (100 קילוואט בסוללה הקטנה או 135 בגדולה) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה. בנוסף תוצע תמיכה ב-V2L לטובת הפעלת מכשירים חיצוניים, וכן תמיכה ב-V2G לטובת שימוש בסוללה כמערכת אגירת אנרגיה עם השבה של החשמל אל הרשת.

בקיה מדווחים גם על מערכת חדשה לבלימה רגנרטיבית, כולל מצב אדפטיבי המאפשר רגנרציה גם בנסיעה לאחור וכן זיכרון של העדפות הנהג לטובת הפעלה מהירה עם הכניסה לרכב. היצרנית מבטיחה גם כיול מתלים מוקפד, עם מתלה רב-חיבורי מאחור לטובת שיפור הנוחות והתנהגות הכביש. חיזוקי מרכב חדשים מבטיחים הפחתה ב-50% של סטיות ההיגוי עקב מהמורות.
האח הקטן: ה-EV2 יהיה רכב פנאי עירוני במחיר מוזל, שיתחרה בסיטרואן C3 איירקרוס, רנו 4 ו-BYD אטו 2. המראה מזוהה עם הקו העדכני של היצרן, כולל יחידות תאורה אנכיות, פגושים אגרסיביים וחצאיות מודגשות לטובת מראה כמו-שטח.

קיה גם מנצלת את ההזדמנות כדי להציג כמה רעיונות עיצוביים מקוריים שספק אם יגיעו לפס הייצור, כמו דלתות הנפתחות לכיוון ההפוך ("דלתות התאבדות") ללא קורה B, רמקולים נשלפים לטובת שימוש מחוץ לרכב ומסכי תצוגה המאפשרים כתיבת מסרים על גבי הדלתות, עבור העוברים מחוץ לרכב.
כמו יתר החשמליות המודרניות של המותג, גם ה-EV2 יציע תמיכה ב-V2L לצד עדכוני OTA. מערכת ההנעה צפויה להיות צנועה מזו של ה-EV3 וה-EV4, במטרה להגיע למחיר מטרה נמוך ככל הניתן.

מה אנחנו חושבים: בעוד תעשיית הרכב האירופאית מגיבה באיטיות לאיום הסיני, מתמקדת בעיקר בדגמים גדולים ויקרים ומתעכבת בהצגת דגמים קטנים וזולים, נראה שקיה מציגה מענה הולם. אחרי ה-EV3, שהשתלב בקטגוריות הפנאי עם יחס מפרט-מחיר אטרקטיבי, מגיעים כעת שני דגמים מסקרנים שישתלבו בקטגוריות ליבה כמו משפחתיות קומפקטיות ורכבי פנאי קטנים. אם הם יזכו לתג מחיר תחרותי, הם בהחלט עשויים לבלום את הסחף הסיני.