דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי גדול שלה מעולם: דאצ'יה מציגה ביגסטר, דאסטר מוגדל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הביגסטר יהפוך לספינת דגל חדשה לדאצ'יה
  • למעשה, גרסה מוארכת לדאסטר עם מנוע בנזין או היברידי
  • יעלה לכבישי אירופה בקיץ 2025, אחר כך יגיע אלינו

האח הגדול: לפני לא פחות מארבע שנים הפתיעה דאצ'יה את עולם הרכב כאשר הציגה קונספט לרכב פנאי גדול. וכעת היא חושפת את גרסת הייצור של הביגסטר, שאמור לאפשר לה להתחרות ביונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008. עליה לכביש באירופה מתוכננת לתחילת קיץ 2025, אלינו הוא צפוי להגיע במחצית השניה של אותה שנה.

הוא ארוך מהדאסטר בכ-23 ס"מ (457 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך בכ-4 ס"מ (270 ס"מ) בלבד. זו תוספת מבורכת, אבל לא כזו שיכולה לאפשר לדאצ'יה להתקין שורת מושבים שלישית ולהציע מקום לשבעה נוסעים כפי שנטען בחלק מהשמועות המוקדמות. תא המטען גדול ב-195 ליטר (667 ליטר).

היברידי או בנזין: שלא במפתיע, היצע מערכות ההנעה דומה לדאסטר. הגרסה ההיברידית משלבת בין בנזין בנפח 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים בתפוקה של 155 כ"ס. ההנעה קדמית באמצעות תיבה אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה לבנזין, ושניים לחשמלי ללא מצמדים, כשעל העברת ההילוכים אחראי מנוע חשמלי קטן. לדברי דאצ'יה, כך תתאפשר פעולה חשמלית לא מזהמת ב-80% מהנסיעות העירוניות.

גרסת הבסיס מצוידת במנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית קלה (48V), ותיבת 6 הילוכים ידנית. עם 140 כ"ס והנעה קדמית או 130 כ"ס בגרסה כפולת הנעה עם הילוך ראשון קצרצר כתחליף להילוך כוח, לצד בורר מצבי נהיגה מורחב (שלג, בוץ-חול ושטח) ובקרת ירידה במורד.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני זהה לדאסטר עם יחידות תאורה מקוריות מלפנים, פגושים אגרסיביים ופסי הגנה מודגשים מפלסטיק ממוחזר, וידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסלקות. יש גם צמד פסי גגון מסיביים עם מנגנון ייחודי המאפשר לסובב אותו לרוחב לטובת נשיאת ציוד.

גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("7 בגרסאות בסיס, "10 בבכירות) ומסך מגע גדול ("10) המופנה בזווית לכיוון הנהג, ואחראי על שליטה במרבית המערכות. רשימת האבזור עשירה מהדאסטר וכוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור וחלון שמש פנורמי (באורך 1.2 מטר) לראשונה במותג.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית - שוב, לראשונה במותג.

מה אנחנו חושבים: השינויים שעוברת תעשיית הרכב והחמרת תקנות זיהום אוויר ובטיחות מקשות על דאצ'יה לשמור על מעמדה כמותג זול בקונצרן רנו. וזה חייב אותה לחשב מסלול מחדש ומיתוג כיצרנית רכבי פנאי קשוחים. כמו הדאסטר, ויותר מכך.

אלא שבניגוד לאח הקטן והוותיק, מול הביגסטר ניצבת סוללת מתחרים איכותיים מאוד, עם קהל רוכשים גדול ונאמן. והמשמעות היא שתג המחיר יהיה חייב להיות נקודת חוזקה יוצאת דופן עבור המותג, מה שכמובן עשוי לפגוע בשורת הרווח אותה מעוניינת רנו להגדיל דווקא.

עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים, יכול היה הביגסטר להציג קלף מנצח של ממש, אבל בלעדיה הצלחתו תלויה בעיקר בתמחור שיוצמד לו. אם הוא יהיה נמוך משמעותית הוא עשוי להיות להיט. אם לא זה יהיה קשה הרבה יותר.

פורסם לראשונה ב- 12:25

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה