לפני בדיוק שנה הפתיעה ענקית האלקטרוניקה שיאומי וחשפה דגם ראשון מתוצרתה בשם SU7. לא בדיוק מתוצרתה, אלא כזה שקונצרן הרכב הסיני SAIC ייצר עבורה בשותפות עם יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם (BYD), ומיצרניות הסוללות המובילות בתעשייה (CATL). כל זאת שלוש שנים בלבד לאחר שהצהירה לראשונה כי ברצונה להשתלב בתעשיית הרכב, לפחות מבחינה שיווקית.
"תוך 15-20 שנים אנחנו מצפים להיות אחת מחמש היצרניות הגדולות ביותר בתעשיית הרכב, תוך שההצלחה הזו תשפיע לטובה על תעשיית ושוק הרכב הסיני", ציטטנו בכירים בזמן השקת הרכב הראשון שנשא את שם החברה. הם אגב לא שכחו להזכיר שעל הדרך הביסו את אפל הענקית והגאה, ש-10 שנות פעילות סביב מכונית עתידית והשקעה של עשרות מיליארדים, לא מנעו ממנה להכריז על מותו של הפרויקט בטרם עת.
מי שחשב שהמכונית של שיאומי היא לא יותר מתרגיל ביח"צ, מוזמן להביט במספרים. לפי נתוני איגוד הרכב הסיני, שיאומי מכרה מה-SU7 לא פחות מ-112 אלף מכוניות חדשות בין חודש מרס לנובמבר, 22 אלף רק בחודש החולף. בחישוב שנתי היא אינה רחוקה מ-200 אלף. עבור מי שהייתה מוכרת עד אותו רגע כיצרנית מכשירי אלקטרוניקה בלבד, מדובר בהצלחה פנומנלית.
הדגם השני שתשיק, רק במהלך החודשים יוני-יולי 2025, ייקרא YU7 וכמובן, הוא חשמלי בלבד. ועם אורך של 499 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ ו-160 ס"מ לגובה, עם בסיס גלגלים של 300 ס"מ ומשקל של 2.4 טון, הוא רכב גדול. הייצור יתבצע במפעל היחיד של שיאומי בבייג'ינג.
בזמן שה-SU7 תוכננה להתחרות בטסלה מודל 3, נראה היה כי הדגם הבא יכוון למכונית הנמכרת ביותר בעולם, טסלה מודל Y. אלא שהוא גדול ממנה. עם זאת, מחיר הכניסה של שיאומי בסין צפוי להיות זהה לזה של ה-Y (34 אלף דולר) לפי התקשורת הסינית.
אין יותר מדי מה לומר על הדגם החדש שצפוי לערוך הופעת בכורה רק בעוד כחצי שנה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר באחד הדגמים היותר מעניינים למראה שהוצגו בשנים האחרונות, בוודאי כאשר מתייחסים לתעשיית הרכב הסינית.
שיאומי אינה מפרטת יותר מדי ומלבד התמונות המצורפות והמספרים הבסיסיים, לא משחררת מידע מפורט. היא כן מבהירה כי ההנעה תהיה כפולה לפחות באחת הגרסאות, עם מנועים שמייצרים 300 ו-392 כ"ס עם הספק מרבי של 681 כ"ס. המהירות המרבית תעמוד על 253 קמ"ש והסוללות - מבלי לאזכר נפח או מהירות טעינה - יהיו מתוצרת CATL.