בקצרה:
- החשמלית הקטנה של BYD התעדכנה קלות
- הטעינה מהירה יותר, האבזור עשיר במעט
- והמחיר גבוה מבעבר - ב-5,000 שקל
הקטנה מתעדכנת: BYD מתחילה לשווק את החשמלית הקטנה דולפין בגרסה עדכנית, עם תג-מחיר שיתחיל ב-150 אלף שקל, 5,000 שקל יוצתר מבעבר.
השינוי המשמעותי ביותר הוא שדרוג יכולת הטעינה המהירה (110 לעומת 88 קילוואט), המקצר לדברי היצרנית 4 דקות מזמן הטעינה מ-10% ל-80% - שעומד מעתה על 36 דקות. שאר מערכת ההנעה נותר ללא שינוי, עם 204 כ"ס, הנעה קדמית, זינוק ל-100 קמ"ש ב-7 שניות וסוללה בקיבולת 60.4 קוט"ש, עם טווח תיאורטי של 427 ק"מ.
שינויים קלים: המראה כמעט ולא השתנה, למעט עיצוב שונה לחישוקים. סביבת הנהג לא שונתה כלל ותמשיך להציע לוח מחוונים צנוע ומסך מגע ("12.8) עם מנגנון היפוך, ומצלמות חניה היקפיות. יש צבעי ריפוד חדשים וחימום להגה בגרסת הבסיס.
בגרסה הבכירה שמחירה 157 אלף שקל יש גם אוורור למושבים הקדמיים ומשטח טעינה אלחוטי משופר. גם מערך הבטיחות נותר זהה, עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: כשנחתה כאן לפני כשנה וחצי הייתה הדולפין אחת החשמליות הזולות בשוק. ובהתאם, זכתה להצלחה שיווקית עם 5,200 יחידות חדשות. זה הרבה מאוד, אבל רחוק מההצלחה של האטו 3, האח הגדול שמחזיק בתואר הנמכר ביותר בכלל השוק כבר שנה שניה ברציפות.
מה שמעניין יותר מעיצוב הדולפין הוא האתגר שיעמוד בפני היבואנית. שכן בקרוב היא צפויה לתחרות משמעותית מול דגמים חשמליים קטנים מסין (דונגפנג בוקס, ליפמוטור T03) ומאירופה (סיטרואן e-C3 ופיאט פנדה). כולם יהיו כנראה זולים ממנה.