דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

להתראות פולקסווגן, שלום BYD: חילופי שלטון נדירים בסין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מכירות הרכב בסין שברו את שיא כל הזמנים
  • מדינת הענק הפכה ליצואנית הרכב הגדולה בעולם
  • אחד מכל עשרה כלי רכב שנמכרו בסין - יוצר על ידי BYD

שיא חדש בסין: שנת 2023 הסתיימה עם מכירות של 25.8 מיליון מכוניות בשוק הסיני, עליה של 11% לעומת שנת 2022 ושיא של כל הזמנים במדינה. לשם השוואה, בארה"ב נמכרו בשנה החולפת 15 מיליון מכוניות בלבד. השיא הקודם של השוק הסיני נשבר ב-2017, אז נמכרו במדינה 24.1 מיליון מכוניות.

בנוסף למכירות בשוק המקומי, היצרניות הסיניות ייצאו קרוב ל-5 מיליון מכוניות נוספות - כאשר שוקי הייצוא הבולטים הם רוסיה ומקסיקו. בכך חלפה סין על פניה של יפן והפכה ליצואנית הרכב הגדולה ביותר בעולם.

מובילה חדשה: אחרי רצף של 15 שנים שבהן המותג פולקסווגן הוביל בבטחה את השוק הסיני, BYD המקומית חלפה על פניו והתייצבה במקום הראשון, עם מכירות של 2.4 מיליון מכוניות - מתוך סך של 3 מיליון כלי רכב שמכרה BYD ברחבי העולם.

עם זאת, קונצרן פולקסווגן (שמשווק בסין את דגמי פולקסווגן, אודי, סקודה ופורשה) מכר בשנה החולפת 3.2 מיליון מכוניות בסין, כך שבדירוג הקונצרנים הוא עדיין מוביל את השוק ברפובליקה העממית.

טויוטה והונדה עדיין ניצבות בחמישיה המובילה של השוק הסיני, אך ירדו בנתח השוק ובמכירות בשנה החולפת. היצרנית הנוספת בחמישיה המובילה היא צ'אנג'אן המקומית, שעדיין לא מייצאת למדינות מערביות.

מה אנחנו חושבים: בחודשים האחרונים התעצם החיכוך שבין היצרניות האירופאיות לסיניות בכל הנוגע למכירת רכבים חשמליים על אדמת אירופה, עם איומים בחקירות ומכסים מצד התעשיה הוותיקה, ועם שטף של מותגים ודגמים שנוחתים ביבשת הישנה מן העבר השני.

אבל זירה לא פחות מעניינת של התחרות הזו נמצאת בסין עצמה - שם שלטה פולקסווגן ללא עוררין במשך שנים רבות, עד שאיבדה את הבכורה לטובת BYD המקומית.

ההיחלשות של המותגים המערביים בשוק הרכב הסיני, הגדול בעולם להזכירכם, הובילה את חלקם להשקיע בחברות מקומיות - וכך נולד שיתוף הפעולה בין פולקסווגן לאקספנג ובין סטלנטיס לליפמוטור. האם זה מה שיעזור להם לבצר את מעמדם הנשחק בשוק הסיני? ימים יגידו, אבל אנחנו בספק אם זהו הפתרון המיוחל.

למאמר זה התפרסמו 27 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה