דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שיקרו והתנצלו: טויוטה, לקסוס, מאזדה, הונדה וסוזוקי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה, לקסוס מאזדה, הונדה סוזוקי הודו כי רימו
  • ההיקף ומהות הזיוף המדויקת עדיין לא ידועים
  • רק דגם אחד רלוונטי לשוק הרכב הישראלי
טויוטה

טויוטה, לקסוס, מאזדה, הונדה וסוזוקי שוב מודות כי רימו במבחני בטיחות ונתוני מנוע, ומתנצלות בפני הציבור. יו"ר טויוטה, אקיו טויודה, לקח אמנם אחריות תוך קידה עמוקה, אלא שלהבדיל מהתנצלויות קודמות, הפעם החשדות הן בתקופת ניהולו.

הפרשה נחשפה ביום חמישי שחלף אחרי שמשרד התחבורה היפני פשט על מפעל של טויוטה בעקבות חשד לאי-סדרים בהתנהלות המפעל. בין החשדות, שימוש בנתונים לא מספקים או מיושנים במבחני הבטיחות, רישום נתונים לא נכונים בנוגע לניפוח כריות אוויר ולנזק שנגרם למושב האחורי בעת תאונה, וגם זיופים בתוצאות מבחני הספק המנוע.

אתמול (ג') יו"ר טויוטה, אקיו טויודה, הודה והתנצל על רמאות במבחני הבטיחות שהם מנהלים והודיע על חשד הנוגע לשבעה דגמים ועל עצירת הייצור של שלושה מהם: קורולה פילדר, קורולה אקסיו (שני דגמים שונים וקטנים מהקורולה המוכרת לנו) ויאריס קרוס בתקינה יפנית.

ארבעת הדגמים הנותרים כבר לא מיוצרים או הוחלפו בדור חדש. שלושה דגמי טויוטה: קראון, איסיס, סיינטה (שלא משווקים בישראל) וגם לקסוס RX. טויודה הדגיש כי אין חשש לבטיחות דגמי טויוטה ולקסוס שכבר נמצאים על הכביש. נזכיר כי לפני כשנתיים בדק הממשל היפני את מפעלי הייצור של דייהטסו ומותג המשאיות הינו – השייכים שניהם לטויוטה – וגילה אי סדרים דומים.

במקרה של מאזדה התעוררו חשדות בתוכנת ניהול המנוע בדגמי מאזדה 2 ו-MX-5, וחשדות אחרים בנוגע לבטיחות בשלושה דגמים שלא צוינו ושיצורם פסק. בהונדה מדובר על חשדות בבדיקות רעש ונתוני מומנט בשלושה דגמים שייצורם פסק: אקורד, אודסי וג'אז. בסוזוקי מדובר בדגם אחד ששמו לא צוין ולא מיוצר.

הזווית הישראלית: מבין הדגמים שצוינו, יש רק דגם אחד שרלוונטי אלינו (MX-5) ומהיבואנית נמסר שהם לומדים את העניין. במקרה של יאריס קרוס מדובר על דגם בתקינה יפנית, כשלישראל מגיע הדגם מצרפת ובתקינה אירופית.

במקרה של לקסוס RX שאמנם מגיע אלינו מאותו מפעל, אבל בתקינה אירופאית ולא בתקינה היפנית הנחשדת, וגם החשד הוא זיוף נתוני מנוע ולא כשל בטיחותי. שאר הדגמים מיוצרים בתקינה יפנית ששונה מזו המקובלת אצלנו וגם שווקו בשוק היפני או המזרח אסיאתי והאזור.

מה אנחנו חושבים: נראה שענייני רמאות והטעיית צרכנים ורשויות רודפים את המותגים היפנים, ואחרי מיצובישי שנתפסה באופן דומה ב-2016 ובעקבות כך נבלעה לתוך קבוצת רנו-ניסאן, כל שנה-שנתיים מתגלים אירועים חדשים שמעוררים במקרה הטוב הרמות גבה.

כרגע מדובר רק על דגמים בתקינה יפנית, שאינם קשורים אלינו, אבל מתעוררת כאן שאלה בנוגע לתרבות הארגונית, ואת זה צריך לעקור מהשורש.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה