דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי הכי: פרארי חשפה F80

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • עם 1,200 כ"ס, ה-F80 היא הפרארי החזקה ביותר
  • הזינוק ל-100 קמ"ש ב-2.15 שניות, עם 350 קמ"ש מרביים
  • רק 799 יחידות ייוצרו. המחיר: 15 מיליון שקל לפני מיסים

הכי קיצונית: פרארי חשפה את ה-F80, דגם רביעי במסורת מכוניות העל הקיצוניות של היצרנית האיטלקית, ממשיכת דרכם של הדגמים המפורסמים ביותר שיוצרו במראנלו כמו ה-F40, ה-F50, האנזו והלה פרארי. הייצור יוגבל ל-799 יחידות, כולן כבר נמכרו מראש למרות תג מחיר שמתחיל ב-15 מיליון שקל לפני מיסים.

צפייה בתוכן הכי הכי: פרארי חשפה F80

הכי חזקה: בשונה ממרבית קודמותיה בשושלת שצויידו במנועי V12, ל-F80 מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר (בתצורה אחורית מרכזית) המוכר מה-296 GTB, אבל הוא משלב רכיבים רבים ממכונית המירוץ (ה-499P) שניצחה פעמיים את 24 השעות של לה מאנס. הוא מפיק 900 כ"ס ולדברי היצרנית בעל אופי פעולה של מנוע אטמוספרי, הודות למנוע חשמלי למגדשים לביטול השהיית הטורבו ומנתק הצתה ב-9,200 סל"ד.

למנוע הבנזין נוספו שלושה מנועים חשמליים שפותחו עצמאית על ידי היצרנית. הראשון ניצב בין מנוע הבנזין לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד, ומפיק 81 כ"ס להנעה ו-95 כ"ס ברגנרציה לאגירת חשמל לסוללה (2.3 קוט"ש). צמד מנועים חשמליים (142 כ"ס כל אחד) מחוברים לכל אחד מהגלגלים הקדמיים ומאפשרים כך הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מלפנים.

תערובת הבנזין והחשמל אחראית על 1,200 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.15 שניות ול-200 קמ"ש ב-5.75 שניות, נתונים שהופכים אותה למכונית המהירה ביותר של פרארי, מהירה גם ממקלארן W1 (2.7 ו-5.8 שניות בהתאמה) שהוצגה לאחרונה ושתהיה המתחרה העיקרית. המהירות המרבית: 350 קמ"ש.

הכי מהירה: כבסיס משמשת שלדת קרבון ייעודית, עם תת שלדה אחורית וקדמית מאלומיניום, המאפשרת קשיחות לפיתול גבוהה ב-50% מהלה פרארי. מסיטי אוויר אקטיביים בחלקה הקדמי, יחד עם מסיט אחורי ארוך במיוחד בחלקה האחורי (1.8 מטר) וכנף גדולה מאחור עם יכולת הרמה ושינוי זווית, אחראים ליצירת כוח הצמדה יוצא דופן של 1,000 ק"ג ב-250 קמ"ש.

יש גם כונסים בפרופיל המסייעים לדחיסת אוויר לסעפת היניקה (ומוסיפים 5 כ"ס להספק המנוע במהירות גבוהב) ולקירור מערכות (מצננים ובלמים) היעיל ב-20% מהלה פרארי.

מערך המיתלים משלב עצמות עצה כפולות בכל פינה, עם יחידות קויל אובר (בולם בתוך קפיץ) המוצבות אנכית כמקובל במכוניות מירוץ. הבולמים פותחו על ידי Multimatic ומשלבים בתוכם מנוע חשמלי המאפשר תנועה עצמאית של כל יחידה בנפרד ושומר כך את המרכב מאוזן לחלוטין ללא קשר לעומס המופעל עליו, מה שמאפשר שמירה קבועה על המאפיינים האווירודינמיים (המרחב בין האספלט למרכב) וגם מאפשר לוותר על מוטות מייצבים.

יש גם מחשב ניהול דינמי חדש (SSC 9.0) האחראי על ניהול כלל המערכות, בלמים קרמיים בתרכובת חדשה (408 מ"מ ו-6 בוכנות מלפנים, 390 מ"מ ו-4 בוכנות מאחור) עם יכולת עמידות משופרת (מכאנית ב-100% בחום ב-300%) ביחס למקובל כיום. על הקשר לאספלט אחראים צמיגים (קאפ 2 או קאפ 2R) שפותחו על ידי מישלין במיוחד עבורה המולבשים על חישוקים מקרבון ("20 מלפנים, "21 מאחור).

כל אלו מאפשרים לה להקיף את מסלול הניסויים הפרטי של היצרנית (פיוראנו) בדקה ו-15.3 שניות, שהם 4.4 שניות פחות מהלה פרארי.

קוקפיט: הכניסה אל תא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות הנפתחות כלפי מעלה, עם עיצוב פנים הממוקד בנהג לרבות קונסולה מרכזית המופנה אליו וכוללת מתגים לבקרת האקלים ולהילוכים, וצביעה שונה למושב הנהג (אדום) ולנוסע (שחור). גם ההגה בעיצוב חדש ושטוח בחלקו העליון והתחתון, עם מתגי שליטה פיזיים וכמקובל מנופים גדולים להעברת הילוכים מאחוריו.

ה-F80 גם משלבת מערכות בטיחות אקטיביות לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: ה-F80 נראית כמי שראויה, אולי אפילו יותר מקודמותיה בשושלת, להיות פוסטר בחדר השינה של מתבגרים, חלום מוטורי של רבים ומציאות רק של מעטים. והיא נראית כמי שדוחפת את מעטפת היכולות ההנדסיות והעיצוביות של פרארי מכל בחינה, באופן שיקשה מאוד על המתחרות האקזוטיות להשתוות לה.

נכון עם ייצור מוגבל ותג מחיר אקזוטי, רק מעטים יזכו להיות הבעלים של אחת, ומרבית המכוניות יבלו בעיקר בחניות מקורות ופחות על מסלולי מרוצים או כבישי נהיגה. ועדיין, בעידן בו המכוניות הולכות ונהיות דומות מדי האחת לשנייה, נטולות רגש או ייחוד, טוב שיש משהו חדש לחלום עליו.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה