דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם מחיר מפתיע: אקספנג G6 מכוונת הכי גבוה שאפשר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-G6 הוא הדגם המתקדם ביותר של אקספנג
  • על בסיס ייעודי המציע מערכת טעינה מתקדמת
  • תג המחיר מתחיל ב-199 אלף שקל

השלישי בחשמל: אקספנג G6 שהוצג לראשונה לפני כשנה בתערוכת שנגחאי, יהיה דגם חשמלי שלישי באולם התצוגה המקומי, כתשובה למתחרים מהחזקים ביותר בשוק הרכב כיום, טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ופולקסווגן ID5.

ה-G6 ישווק אצלנו עם אפשרות בחירה בין שלוש מערכות הנעה. לגרסת הבסיס מנוע אחורי עם 259 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, סוללת 66 קוט"ש צנועה יחסית וטווח מרבי תיאורטי בהתאם - 435 ק"מ.

לגרסאות הבכירות סוללת 87.5 קוט"ש בגרסת Long Range (ב-225 אלף שקל) עם מנוע אחורי (286 כ"ס) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות, בעוד ה-Performance (ב-255 אלף שקל) מציעה צמד מנועים והנעה כפולה (477 כ"ס) ותסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.1 שניות. טווח הנסיעה עומד על 570 ו-550 ק"מ בהתאמה.

בדומה למתחרים הקוריאנים, גם כאן מערכת חשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה (215 קילוואט לסוללה הקטנה, 280 לגדולה) ומילוי מ-10% ל-80% בכ-20 דקות בלבד. לדברי היבואנית, בעתיד הלא רחוק צפוי משך הטעינה להיות קצר עוד יותר. הסוללה גם מאפשרת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L).

הדמיון לטסלה: כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית של אקספנג (SEPA 2.0) עם משטחי אלומיניום לרוב במטרה להפחית משקל, ותכנון בטכנולוגיית CIB (ר"ת Cell Integrated Body) המשלבת את הסוללות כחלק מהמרכב במטרה להגדיל את הקשיחות המבנית (ב-83%) ולנצל טוב יותר את חלל הפנים.

הממדים זהים למודל Y (475 ס"מ לאורך, 289 ס"מ בסיס גלגלים), אך תא המטען קטן מהאמריקאי ב-283 ליטר (571 ליטר) ובשונה ממנה אין תא מטען מלפנים.

גם העיצוב החיצוני דומה למתחרה האמריקאי, עם מרכב דמוי פנאי קופה המסייע למקדם גרר נמוך יחסית, אך עדיין גבוה משל המתחרה (0.25 מול 0.23). סביבת הנהג כוללת מסך מגע גדול ("15) האחראי על שליטה במרבית המערכות, ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.2).

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת בכל הגרסאות בין היתר ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, אוורור וחימום (חימום גם מאחור) צמד משטחי טעינה אלחוטית עם קירור מובנה ודלת תא מטען חשמלית. האופציה היחידה היא וו גרירה מתקפל ונשלף חשמלית בשתי הגרסאות הזולות יותר (6,000 שקלים), אך הוא מגיע כציוד תקני בפרפורמנס.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (כולל מעבר נתיב אוטומטי) בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת, וניטור נהג באמצעות מצלמה סורקת פנים.

מה אנחנו חושבים: כמעט כל יצרנית רכב חשמלי סינית מצהירה כי היא תהווה אלטרנטיבה לטסלה מודל Y, המכונית הנמכרת בעולם. כל אחת מהן גם מבטיחה להציג אלטרנטיבה לרכבי פנאי חשמליים מערביים ומודרניים. עד היום, אף אחת לא ממש הצליחה בכך, למרות שבדרך כלל תג המחיר נמוך יותר.

הסיבה לכך נעוצה כמובן בבעיית תדמית שעדיין קיימת, בכך שמוניטין אמינות בקושי מתגבש אחרי שנה-שנתיים בלבד, וגם עקב בעיות איכות. בעיקר במערכי המולטימדיה והקישוריות, אך לא רק. ואקספנג אינה יוצאת דופן מבחינה זו.

ובכל זאת, נראה של-G6 יש כלים להיות סיני ראשון שמסוגל להתמודד ללא רגשי נחיתות מול מתחריו, ולא רק בגלל יתרון - לגמרי לא זניח - המחיר. על הנייר הוא עושה זאת בקלות, את מבחן המראה הוא צולח היטב וגם נהיגה ראשונה בו הותירה בנו התרשמות חיובית מאוד.

עכשיו נותר רק לבחון אותו בתנאים מקומיים, ולעמת אותו עם המתחרים המאוד מרשימים שמולו. ממתינים ללא סבלנות.

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה