דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשש בתעשיית הרכב האירופית: בחירה בטראמפ תגרום להגבלות יצוא

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • תעשיות הרכב באירופה וסין מודאגות מבחירה נוספת בטראמפ
  • לפי הערכות, נשיא ארה"ב החדש-ישן יגדיל מסי יבוא על רכב זר
  • רכב אמריקאי חשמלי שיוצר בסין עשוי להיות מוחרג מכך
דונלד טראמפ עצרת ב לאס וגאס נבאדה ארה"ב

בחירה חוזרת בדונאלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, שנראית כרגע כתוצאה סבירה בבחירות שיערכו בתחילת חודש נובמבר השנה, צפויה להביא עימה חדשות מאוד רעות עבור תעשיית הרכב האירופית והסינית, כך לפי הערכות בשוק הרכב העולמי, מדווח בלומברג.

 את החשש הגדול ביותר חולקות שתי יצרניות היוקרה מרצדס וב.מ.וו, שתיהן אגב מייצרות זה שנים ארוכות דגמי פנאי גם בארה"ב, הראשונה בטוסקלוסה, אלבמה, ב.מ.וו בספרטנבורג, דרום קרולינה. ושתיהן חוששות כי על דגמים שאינם מיוצרים בארה"ב יטיל טראמפ מס יבוא גבוה במיוחד, שיפגע קשות ברווחיות וכדאיות השיווק בצפון אמריקה בכלל. זאת במטרה לעודד רכישה של רכב אמריקאי ולהילחם בהצטמקות המהירה של התעשייה המוטורית ביבשת.

ולא רק מסיבה זו. באוטומוטיב ניוז מזכירים כי לטראמפ יחסי אהבה-שנאה עם מותגי הרכב היוקרתיים מגרמניה, אומר יורגן פיפר, אנאליסט עסקי המצוי בתחום. "טראמפ ממש לא אוהב את מותגי הפרמיום ב.מ.וו ומרצדס, והוא בעיקר לא מאושר מהפופולריות הגדולה לה הם זוכים בארה"ב. יש לו התנגדות לתעשייה הגרמנית בכלל, אבל לשני המותגים האלה בפרט", אמר.

אך לא רק יצרניות אירופאיות צפויות לסבול מבחירה בנשיא השנוי במחלוקת. ראשית, גם יצרני מערכות עזר וחלקים לתעשייה עשויים להידרש להתמודדות מול מסי יבוא גבוהים משמעותית.

וגם תעשיית הרכב הסינית - אולי אף יותר מהאירופאית - צפויה להיתקל במכשולים גבוהים יותר בדרכה לארה"ב. עם יוצאי דופן בדמות דגמים חשמליים אמריקאיים שמיוצרים או ייוצרו בסין, כמו-גם כאלה שכוללים חלקים סיניים אך יורכבו בפסי ייצור מחוץ למדינת הענק, למשל באירופה או במקסיקו.

באוטומוטיב מזכירים כי יחסי הסחר בין ארה"ב לשוק האירופי נוטים בבירור לטובת זה האחרון, הזוכה ליתרון של כ-200 מיליארד דולר אשתקד בהשוואת המסחר בין שני הגושים. זו הייתה שנה שלישית ברציפות בה אירופה הציגה יתרון עצום על ארה"ב, שבבירור אינו חביב על טראמפ ועוד יותר מכך, על מצביעיו הפוטנציאליים.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה