בקצרה:
- הסייבר X יהיה רכב שטח ראשון ל-MG
- על בסיס פלטפורמה חשמלית מתקדמת
- חשיפה רשמית בתערוכת שנגחאי, בשבוע הבא

אבק דרכים: MG תציג בתערוכת שנגחאי בעוד כשבוע את הסייבר X, רכב פנאי-שטח חשמלי חדש ודגם שני במשפחת דגמי "סייבר" אחרי הסייברסטר. המשפחה אמורה להתרחב בשנים הקרובות, ולמצב את המותג גבוה מבעבר.
עד ההצגה הרשמית בעוד כשבוע, MG מפרסמת צללית החושפות מעט מהמראה הצפוי: זוויתי, ורבוע, גבוה ומזכיר מאוד מבנה של דגמי שטח קלאסיים. למשל G קלאס של מרצדס, לנד רובר דיפנדר וטויוטה לנד קרוזר, אם להתייחס למספר דוגמאות עכשוויות.

מה אנחנו יודעים: היצרנית לא חושפת פרטים טכניים, למעט העובדה כי את הבסיס פלטפורמה חדשה בשם "E3" שיכולה להתאים עבור דגמים חשמליים מלאים או היברידיים-נטענים, האחרונים נהנים כיום בסוג של רנסנס שיווקי.
בגרסתה החשמלית משלבת הפלטפורמה סוללה במבנה CTB (ר"ת Cell-To-Body) שמציב את התאים ישירות בחלל ייעודי במרכב, ללא צורך באריזה ייעודית. פתרון זה מאפשר ניצול חלל יעיל יותר, הפחתת משקל והגדלת הקשיחות המבנית של המרכב.

מה אנחנו חושבים: MG זוכה להצלחה רבה באירופה, בעיקר בזכות היצע דגמים חשמליים שהשתלבו בקטגוריות ליבה עם תג-מחיר מפתה במיוחד מול מתחרות אירופיות. אבל זה לא מספיק לה. הסינים מבקשים לכוון גבוה יותר, לאזורים בהם נתח הרווחים עדיף. בין היתר כי גם מתחרות סיניות כמו דנזה של BYD או אקסלנטיקס של צ'רי, סוג של מותג-משודרג לחברה האם, נכנסות כעת לזירה.
עד כמה זה יצליח לה, נדע רק בעתיד, אבל אין ספק שהוא יהיה אחד הדגמים היותר מסקרנים בתערוכת הרכב שהפכה לחשובה ולמסקרנת בעולם.