דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החשמל לא הולך? מנכ"ל מרצדס טוען כי איסור על בנזין ירסק את התעשייה

Getting your Trinity Audio player ready...

מנכ"ל מרצדס, מיצרניות הרכב הוותיקות, המצליחות והעשירות בעולם, לא חסך במילים קשות כאשר הביע לאחרונה התנגדות פומבית לכוונה לאסור שיווק דגמי בנזין ודיזל באירופה. בשיחה עם "הנדלסבלאט" הגרמני אמר אולה קלניוס כי יעד האיחוד האירופי לאסור מנועי בעירה פנימית מ-2035, יחסל את התעשייה המקומית. לא פחות ולא יותר.

"אנחנו צריכים להיות מציאותיים, אחרת ננוע במהירות מרבית לתוך קיר", כך הגדיר קלניוס את התקנות שקבעו המחוקקים באיחוד, לפיהן ייאסר שיווק של מכוניות הפולטות פחמן דו-חמצני בזמן הנסיעה החל מ-2035. התקנות שכבר אושרו, ניתנות עדיין לביטול או שינוי במסגרת סעיף שקבע כי תיערך בחינה שלהן במחצית השנייה של 2025. "כמובן שאנחנו צריכים לצמצם פליטת פחמן דו-חמצני, אבל אסור לאבד מיקוד על התעשייה", אמר.

מנכ"ל מרצדס משמש השנה גם כמנהל לובי יצרניות הרכב האירופאיות, ה-ACEA, תפקיד העובר ברוטציה בין מנכ"לים של יצרניות אירופיות. לפי קלניוס, הפתרון הנכון לבעיית הזיהום הוא לא לאסור שיווק לחלוטין, אלא ליצור תמריצים לקניית מכוניות מזהמות פחות או שאינן מזהמות כלל: תמריצי מס וסבסוד עלות הטעינה בעמדות ציבוריות, למשל.

לדבריו, הטלת הגבלות רק תגרום לזינוק בקניית מכוניות עם מנוע בעירה פנימית לפני 2035, תגביל את התחרותיות של יצרניות הרכב האירופאיות ותביא בסופו של דבר לקריסתן.

כדאי רק לחזור ולבחון מה אמרו במרצדס (ופולקסווגן) לפני שלוש שנים בדיוק (ועוד חודש וקצת). או אז, כאשר נראה היה כי המהפיכה החשמלית לא תעצור עוד עד הכחדת כל מנועי הבעירה הפנימית המזהמים, הצהירה היצרנית כי היא לגמרי בעד הפסקת שיווק בנזין ודיזל ב-2035.

בהודעה משותפת עם קונצרן פולקסווגן אמרו אז כי "התכנית יומרנית אך ברת השגה, שכן המעבר להנעה חשמלית אינו הפיך... שימוש בחשמל היא הדרך הנכונה מבחינה אקולוגית, טכנולוגית וכלכלית בדרך להחלפת מנועי בעירה פנימית מהר ככל האפשר", כך לשון ההודעה.

כעת, כאשר קצב המעבר לחשמל הואט, הן ביחס למה שהיה והן ביחס להערכות מוקדמות, מצהירים בכירי היצרניות כי ההחלטה לחסל את הבנזין והדיזל המזהמים בעוד כעשור בלבד, אינה ריאלית. הכסף מדבר, כך מסתבר.

הכתבה בשיתוף The Wheel Network

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. הכככככככככככככככןןןן 
    טורונטו, 11-08-2025

    כמובן כמובן

    סגור תגובה

  • 2. 2035 סוף דרכם של רכבי בנזין 
    קביבו, 11-08-2025

    המבוגרים שנוסעים עדיין במכונית בנזין יעברו בשנת 2035 לקלנועית ,לדני טורונטו זה לא משנה.את הבנטלי הוא יתרום למוזיאון הרכב העתיק בקוויבק.

    סגור תגובה

  • 3. מבלי להיכנס למכלול האינטרסים של יצרני מנועי הבעירה  
    אבל אי אפשר ואסור להתעלם מהבעיות העובדתיות ברכישת רכבי חשמל, 11-08-2025

    מאות מליוני נהגים כרוכשים פוטנציאלים הרוצים לבצע את המעבר לרכב חשמלי, אינם יכולים לעשות זאת מסיבות אובייקטביות שאינם קשורות אליהם. והבעיה הגדולה מכולן היא כמובן היעדר/מחסור בתשתיות הטענה לכל אלה שאין באפשרותם להתקין בצמוד לבית עמדת הטענה אישית וגם אין במקום עבודתם עמדות הטענה. במצב כזה, זה בפירוש בלתי אפשרי להחזיק רכב חשמלי!

    סגור תגובה

  • 4. החשמל נכשל 
    בנזין, 11-08-2025

    זה מוצר נישה ולא מוצר מסה

    רוב האנשים לא רוצים חשמל

    סגור תגובה

  • 5. הוא מדבר מהכרת השטח. חשמל יהיה אבל אינו ה-פתרון לרכב 
    אישימוטו, 11-08-2025

    לא בכדי כמעט כל יצרני הרכב המערביים יורדים מחישמול מלא של כל הדגמים.
    יש יותר בעיות מאשר תועלת : ליצרנים, לצרכנים, לאקולוגיה.
    יצור רכב חשמלי מזהם הרבה יותר מרכב בנזין/דיזל. 40% יותר. טרם הוכחה אמינות לאורך שנים ברכב חשמלי. יש בעיית עמדות טעינה והעלות בהן. יש בעיה בעלות החלפת סוללות אחרי כ-7 שנים. עלויות תיקון גבוהות מאוד ברכב חשמלי אחרי תאונה. ראיתם מה קרה למחירי הביטוח בארץ. ואנחנו לא לבד.
    מה יעשו עם כל הסוללות אחרי החלפה? הן זיהום עצום לשנים רבות. וגם לא בכל מדינה יש רזרבות יצור חשמל מספיקות לטעינת כל הרכבים. רק חלק מהבעיות. עם רכב חשמלי

    סגור תגובה

  • 6. הסבלנות משתלמת 
    אלי, 11-08-2025

    הגרמנים דפקו ברז לסינים,ממשיכים עם בנזין,היבריד,חשמל נכנס להולד חזק,הסינים נתקעו עם מיליוני רכבים על חשמל,שלא נמכרות,מבצעים לא תופסים,זה יקריס אותם לרצפה,רצו קדימה כמו מטורפים,נתקעו על העצים,אזרחי ישראל נצחו את השיטה,סבלנות המחירים יורדים,יש כבר הנחות של 50 אלף שקל בMG מסכן מי שקנה ב180 אלף שקל עכשו יד שנייה יקבל אוליי 50 אלף שקל הלכו לטמיון 120 אלף שקל-שם המשחק סבלנות,גם מחירים ירדו גם טכנולוגיה תתקדם.

    סגור תגובה

  • 7. חיוב מכירת מכוניות חשמליות הוא בשביל לקדם את הסינים  
    איל נ, 11-08-2025

    הסינים שולטים בשוק הסוללות, יצרנים מערביים שמוכרים מכוניות חשמליות חייבים לקנות סוללות מהסינים. מדינות שמוכרות נפט נפגעות, יצרני הרכב נפגעים, כל הכוח עובר לסין

    סגור תגובה

  • 8. פשוט פושעים 
    משה, 11-08-2025

    איחוד הפושעים האירופי פועל ע"פ אג'נדה מטורללת ופרוגרסיבית שמחזירה אותנו 100 שנה אחורה לרכבים על בטרייה.
    זה פשוט חולני שצריך להטעין מכונית ולמכור אותה תוך שנתיים כי הבטרייה כבר גמורה .
    זה ממש פשע לאנוס את יצרני הרכב לבנות רכבים מסוכנים כאלה שמתפוצצים ומתלקחים ללא אזהרה .

    סגור תגובה

  • 9. לא איכפת לו שנחנק ונחלה העיקר שירוויח 
    Hguy, 11-08-2025

    ציניות במיטבה. לא איכפת. לו שנחנק מהזיהום ונחלה בשלל מחלות כולל סרטן ומחלות נשימה אחרות העיקר שימשיכו להרוויח ממכירת המכוניות המזהמות שלהם. לא יעזור להם. מאוחר מידי. החשמליות נכנסות הבטריות משתפרות המחירים יורדים והדלקיות ייעלמו. עוד מעט גם תחנות הדלק ימחקו ואי אפשר יהיה לתדלק ומוטב שכך.

    סגור תגובה

  • 10. כבעל רכב חשמלי יש כאן הרבה נוספים בנוגע לחשמלי 
    Hguy, 11-08-2025

    אולי עשירית מהוצאות תחזוקה. שישית מעלות הבנזין. בטריות מחזיקות 40 אחוז מעל להערכת היצרנים. מכונית בנזין מחזיקה בממוצע 15 שנה ו15400 קמ. רכבים חשמליים עוברים את ה 50000פ ק"מ. מכירות רכב חשמלי עולות בגדול בכל העולם. לא יעזור לכם כל הפייק ניוז שלכם. הלך על הדלקיות ומרצדס מרגישה זאת .לכן הכתבה

    סגור תגובה

  • 11. לא הצליח לו עם החשמליות אז החליט: 'אין משחק!' 
    יורי, 12-08-2025

    כמו הילדים שלא יודעים להפסיד. מפוצצים את המשחק.

    סגור תגובה

  • 12. עכשיו נותר לייצר עוד ועוד חשמל על ידי שריפת פחם 
    קוף אדם, 12-08-2025

    שמין הסתם ייצר עוד זיהום. שלא נזכיר על תהליך הכריה של הליתיום שברובו שווה ערך לעשרות שנים של נסיעה ברכב בנזין. העיקר את את תעשיית הנעה במימן השתיקו כי זה לא משתלם.

    סגור תגובה

  • 13. חשמליו 
    יוסף הרשע, 12-08-2025

    לייצר חשמל זה לזהם.גם בתחנות אנרגיה אטומיות צריך להפטר מהדלק הרדיואקטיבי.
    לייצר מצברים זה מזהם וגם להפטר מהם.
    אז יואילו ויעשו השוואה אמיתית ויגלו תתוצאות.
    מה עם מנועי מימן???

    סגור תגובה

  • 14. החשמל לא הולך? מנכ"ל מרצדס טוען כי איסור על בנזין ירסק את התעשייה 
    קביבו, 12-08-2025

    די נמאס לי לשמוע את שמות הרכבים הסינים.
    BYD
    WULING
    ZEEKER
    NIO
    XPENG
    LI AUTO
    CHERY
    ORA
    אוף אני רוצה לשמוע רק שמות
    שברולט
    פורד
    סוברו
    סוזוקי ס פ ל א ש
    הונדה
    יונדאי.....
    ללחוץ על הגז ולשמוע את שאגת המנוע .אח איזה צלילים מענגים לאוזן .

    סגור תגובה

  • 15. אריה 
    מתאבדים, 12-08-2025

    מנהגי אירופה החליטו על התאבדות חברתית ( הכנסת מהגרים מוסלמים) כלכלית, תרבותית הם חיים בללנד

    סגור תגובה

  • 16. תתחילו להשקיע במימן 
    יובל512, 12-08-2025

    זה הזמן להתחיל להשקיע בטכנולוגיות לתדלוק במימן. מנועי מימן יכולים להיות אותם מנועי בעירה פנימית כמו מנועי בנזין, עם התאמות נדרשות. מה שצריך זה מיכל דלק בטיחותי ומערכת הזנת דלק חדשה.

    סגור תגובה

  • 17. רכב חשמלי אינו העתיד 
    ג, 12-08-2025

    מזהם ביותר ביצורו ,ייצור הסוללות ההפטרות מהן וכו.... מבלי להכנס כאן לפרטים .כל ההדיוטות חושבים שאינו מזהם מכיוון שהזיהום פשוט מתחעל מהעורף כלפי החזית ההפך מבעירה פנימית. רכב חשמלי גם מסוכן מייצר קרינה ,ודליק ביותר גם לעומת בנזין שניתן לכבות מהר רכב חשמלי בילתי ניתן לכיבוי עד שכל הליטיום במערך הסוללות מתכלה .רכבים חשמליים הם גם כבדים בעלי דינמיות עלובה לעומת מקביליהם מבנזין ,העתיד יהיה כנראה במנועי המימן או במנועי בנזין חדישים ונקיים הרבה יותר.

    סגור תגובה

  • 18. למגיב 10 
    גיא, 12-08-2025

    בדיוק ההפך.אני מסתובב בעולם מעט מאוד רכבים חשמליים יחסית למצבת הרכב שם.רק במדינת העדר ישראל רצים לקנות פחונים חשמליים שהפחת שלהם רצחני ואחרי שנתיים שלוש לא שווים כלום ראה נפילת המחיר של רכבי טסלה למשל.

    סגור תגובה

  • 19. רק בארץ יש מרדף 
    קביבו, 12-08-2025

    רק בארץ יש מרדף אחרי מכוניות חשמליות,בדיוק כמו המרדף אחרי מכוניות סובארו בשנות ה-80 .אנשים סיפסרו ומכרו תורים. העדר הישראלי שועט לכיוון לא ידוע, העולם לא ממהר לקנות חשמליות. אני אשאר עם הסוזוקי ספלאש שלי עד טיפת הדלק האחרונה באיזה תחנת דלק עלומה אי שם
    כמו שאומר שימי מת"א
    "רק בנזין ולא חשמל"

    סגור תגובה

  • 20. הגרמנים נכשלו עם החשמליות  
    יקיר, 12-08-2025

    אז הפיתרון להמשיך להרוס את שכבת האוזון ושכדור הארץ יתפוצץ יותר מהר. העיקר שלא יסגרו את מנועי הבעירה והדיזל המזהמים וכל הכאבים ראש לנוסעים לטיפולים יקרים. אין כמו חשמלית סינית ועדיף יוקרה : byd: דנזה n9 z9 , האנגיאנג u8,u7,u9 , אווטאר 12 ועוד..

    סגור תגובה

  • 21. תגובה. ל4  
    יקיר, 12-08-2025

    סליחה את עיוור ??? שיא גינס 4.3 מיליון מכוניות נמכרו ויוצרו בשנת 2024. בשנתיים האחרונות עקםו את כל תעשיות הרכב בעולם , הסינים. מקום ראשון. יש מעממי פשוט ועד יוקרה יוקרה. אני נוסע בבמוו 5 פלאג אין וולוו s60 t5 טורבו בנזין וגם byd tang 2025 ..סליחה אין כמו הסינים בחשמל. סע לתערוכות רכב ותראה איזה השפלה הם נותנים לגרמנים. שנה שעברה בג'נבה תערוכת הרכב העולמית זה היה מדהים שהגיעו לזה. מהפיכה !!!

    סגור תגובה

  • 22. חשמל לא יכול להיות הפתרוןן  
    נתיב, 12-08-2025

    לא ניתן לאגור אותו יצור שלו ממקורות מתחדשים תלוי באקלים שלא משתף פעולה בשנים האחרונות. ייצור חשמל מנפט וגז חוץ מזיהום משאיר את אירופה בת ערובה לספקיות. בנוסף שסין שולטת חלק גדול ממשאבים לייצור סוללות ומפלה לטובה את היצרניות הסיניות. וכל זאת בנוסף לטווח, טעינה, מחיר.

    סגור תגובה

  • 23. החשמל לא הולך? מנכ"ל מרצדס טוען כי איסור על בנזין ירסק את התעשייה 
    DANY_FROM_TORONTO, 12-08-2025

    מגיבים רבים צודקים כאשר הם נגד מכוניות חשמליות. פחות אנשים קונים מכוניות חשמליות בקנדה ובארה"ב מכיוון שמכוניות חשמליות סיניות אינן נמכרות בקנדה וארה"ב.
    יצרני המכוניות החשמליות הסיניות מוכרים יותר מהמכוניות הללו באירופה. הם ימכרו הרבה מכוניות חשמליות סיניות באמריקה הלטינית מכיוון ש- BYD ו- SAIC ו- Great Wall Motor בונים מפעלים בעיר סאו פאולו בברזיל כדי לייצר מכוניות חשמליות זולות. הסינים בונים גם מפעלים של מכוניות חשמליות בהונגריה, אינדונזיה, רוסיה, תאילנד וטורקיה. הסינים מציפים את שאר העולם באשפה הזולה שלהם.
    10. אתה לא יודע על מה אתה מדבר. זה יעלה לך הרבה כסף כדי להחליף את הסוללות במכונית החשמלית שלך. יש מעט תיקונים עבור הלינקולן שלי משנת 2007 ויש לו 120,000 ק"מ. מכוניות לינקולן ענקיות אלה נוסעות מעבר ל -500,000 ק"מ. מכוניות חשמליות עולות יותר ממכוניות בנזין. לכן אתה שקרן.
    4, 12, 13, 14, 17, 18, 19 ו- 22. כולכם צודקים
    21. אין לך את המידע הנכון. ראה את התגובה שלי לעיל.

    סגור תגובה

  • 24. אירופה העצלנית בלחץ מהייצור הסיני האיכותי והיעיל.  (לת)
    החשמל הוא העתיד וטוב שכך., 13-08-2025

  • 25. החשמל מעולם לא היה הפתרון המושלם 
    עידו, 13-08-2025

    רכבי סוללה כבדה מעולם לא היה הפתרון הרציני. הכיוון היה נכון. הם היו מסמני הדרך למטרה, אבל בוודאי לא מוצר מוגמר ובשל. מוצר כמו תא דלק הנטען במימן הוא הרבה יותר מתקדם והגיוני! לגרור סוללה מזהמת ונדירה של חצי טון זה רעיון מאוד מאוד רע. צריך לחצוב חצי הר בשביל זה! כמה זיהום והרס!

    סגור תגובה

  • 26. אמריקה V8 
    מויישה, 13-08-2025

    באמריקה כבר מזמן הבינו שחשמלי זה לא טוב, דודג׳ החזירה 8 צילינדר לטנדר ראם ואתמול הם הודיעו שדודג׳ דורנגו ישווק עם 8 צילינדר בלבד ממודל 26

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה