בקצרה:
- ריינג' רובר חשמלי נחשף בניסויי נהיגה קיצוניים
- הביצועים דומים ל-V8, הורדת הכוח יעילה יותר
- צפוי לנחות כאן במהלך השנה הבאה
בשקט חרישי: לנד רובר חושפת תמונות ראשונות של ריינג' רובר חשמלי מניסויי נהיגה, החל במינוס 40 מעלות בשלג ובקרח של החוג הארקטי בצפון שבדיה ועד 50 מעלות ו-90% לחות בדיונות החול של אל-באדיר בשארג'ה, איחוד האמירויות.
לדברי היצרנית המטרה היא לבחון את יעילות מערכת הניהול התרמית ומערכת ההנעה בתנאי טמפרטורה קיצונית ותנאי אחיזה נמוכים. לנד רובר ציינה כי את בקרת המשיכה המסורתית, המבוססת ABS בדגמי בנזין ודיזל, מחליף בגרסה החשמלית מחשב ניהול המאפשר תגובה מהירה פי 100 והורדת כוח יעילה בהרבה לקרקע.
מה אנחנו יודעים: לנד רובר לא מפרסמת כל פרטים טכניים אודות מערכת ההנעה, הביצועים וטווח הנסיעה, אבל באתרי תקשורת בריטיים מדווח כי מערכת ההנעה תהיה כפולה באמצעות צמד מנועים חשמליים, בשונה ממרצדס G קלאס החשמלי שעושה שימוש בארבע מנועים המאפשרים הכוונת מומנט מתקדמת יותר (לפנים-אחור וימין-שמאל). ההספק צפוי להיות דומה למנוע V8 בנזין, כלומר כ-550 כ"ס, עם סוללה במתח גבוה (800V) שתאפשר טעינה אולטרה מהירה.
הגרסה החשמלית עשויה לשלב את מערכת מתלי האוויר המתקדמת מהריינג' רובר ספורט SV ומהדיפנדר OCTA (מכונה 6D), הנתמכים בולמי זעזועים המחוברים אחד לשני באמצעות צינורות הידראוליים (ימין-שמאל ולפנים-אחור). מדובר בסידור דומה לדגמי הקצה של מקלארן, המאפשר שליטה על המהלך והשיכוך באמצעות הקשחה מיידית או ריכוך של כל יחידה בנפרד, תוך ויתור על מוטות מייצבים.
מה אנחנו חושבים: קונצרן JLR הבריטי-הודי נחשב לאחד החלוצים בהשתלבות בקטגוריית פנאי-חשמל, עם ה-I-פייס שעלה על כבישי אירופה כבר ב-2018, מקדים את הטריו הגרמני של אודי (e-tron), מרצדס (EQC) וב.מ.וו (iX3). אבל מאז הבריטים קפאו על השמרים והפסיקו פיתוח של מערכות הנעה חשמליות, מה שהשאיר אותם הרחק מאחורי הגרמנים שמציעים כיום מגוון אדיר של חשמליות בכל סוג מרכב וקטגוריה.
הריינג' רובר החשמלי נראה אומנם מסקרן, וודאי אם יצליח לשלב את האיכויות הגבוהות של גרסאות הדיזל והבנזין, אבל הוא מגיע באיחור ניכר למסיבת החשמל, ומוצא את עצמו בזירה רוויית מתחרים. קל זה לא יהיה.