דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיאט בוחנת פנדה לשטח

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיאט בוחנת גרסה כפולת הנעה לפנדה החדשה
  • עדיין לא ברור האם תתבסס על בנזין, חשמל או שניהם
  • הגרסאות הרגילות ינחתו כאן במחצית השניה

קטנה לשטח: פיאט שוקלת להציג גרסה כפולת הנעה בפנדה החדשה, בדומה לשלושת קודמותיה בשושלת שהיו מהדגמים הנחשקים ביותר באולם התצוגה שלה ומהייחודיים ביותר בקטגוריה. וזה כולל גם גרסאות קצה כמו הפנדה מונסטר-טראק או גרסת מירוץ ייעודית שהשתתפה בדקאר 2007 עם הנהגים מיקי ביאסון וברונו סאבי.

באירוע שערכה היצרנית לרגל תחילת השיווק באירופה אמר מנכ"ל פיאט, אוליבייה פרנסואה, כי "אנחנו מחויבים לעשות גרסה כזו ובוחנים כיצד לעשות זאת" והוסיף כי "השאלה הגדולה היא האם לעשות גרסה כפולת הנעה על חשמל או על בנזין".

צפייה בתוכן פיאט בוחנת פנדה לשטח

נזכיר כי בקונצרן קיימת מערכת הנעה כפולה לדגמים קטנים שהוצעה לראשונה בג'יפ אוונג'ר. היא משלבת בין מנוע בנזין מוגדש (3 צילינדרים, 1.2 ליטר) המחובר לגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי (28 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים באמצעות תמסורת עם יחס העברה קצר במיוחד (22.7:1).

קטנה לאירופה: בינתיים מתחילה היצרנית לשווק את הפנדה הרגילה, עם תג מחיר שמתחיל ב-17 אלף יורו לגרסת הבנזין, כלומר כ-115 אלף שקל במונחים ישראליים. הגרסה החשמלית תעלה 23 אלף יורו, 3,000 יורו יותר ממחיר המטרה הרשמי, בגלל שהיא תשווק בתחילה בגרסאות בכירות. תג המחיר בישראל צפוי להיות נמוך מה-500e ולעמוד על כ-140 אלף שקל.

הפנדה, שחולקת פלטפורמה ומכלולי הנעה עם סיטרואן C3, מוצעת כאמור עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין מוגדש או חשמל המוכרים. במקרה הראשון עם עם 100 כ"ס משלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית מתונה המשלבת מנוע חשמלי קטן (28 כ"ס) בתוך תיבת 6 הילוכים כפולת מצמד. לגרסה החשמלית 113 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים וניזונים מסוללת 44 קוט"ש עם טווח רשמי של 320 ק"מ. טעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.

מה עוד צריך לדעת: עיצוב הפנדה החדשה נחשף כבר לפני חצי שנה וקורץ לזו המקורית עם מראה רבוע ונגיעות מודרניות בדמות יחידות תאורת לד בחתימת פיקסלים. בהשוואה לפנדה הקודמת, המיוצרת כבר 14 שנה ללא שינויים, היא גדולה משמעותית: ארוכה ב-34 ס"מ (399 ס"מ) רחבה ב-12 ס"מ (176 ס"מ) וגבוה ב-2 ס"מ (157 ס"מ). גם תא המטען גדול משמעותית: 412 ליטר לגרסת הבנזין ו-361 ליטר לחשמלית.

סביבת הנהג מודרנית גם היא עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10) מאחורי הגה בעיצוב שתי צלעות ומסך מגע ("10.25) וגם תאי אחסון שימושיים בנפח כולל של 13 ליטר. מערך הבטיחות בסיסי וכולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.

מה אנחנו חושבים: פיאט  מנצלת טוב מהמותגים האיטלקים האחרים בקונצרן, כמו לנצ'יה, אלפא רומיאו ומזראטי, את השותפות עם הצרפתים שמסייעת לה לחזור למקורות עם דגמים מודרניים בעיצוב נוסטלגי ומעורר המון חשק. כך במקרה של ה-600 וכעת גם עם הפנדה. בשוק הביתי זה ודאי יאפשר לה לשפר משמעותית את מאזן המכירות, וכנראה גם בשווקים נוספים באירופה.

בישראל המצב שונה, וההצלחה כאן תלויה בעיקר בתמחור שתצמיד לה היבואנית. אם תצליח לשמור על אטרקטיביות היא עשויה לחזור לימי הזוהר שלה משנות השמונים והתשעים. אם לא, זה יהיה קשה הרבה יותר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה