קטנה לשטח:פיאט שוקלת להציג גרסה כפולת הנעה בפנדה החדשה, בדומה לשלושת קודמותיה בשושלת שהיו מהדגמים הנחשקים ביותר באולם התצוגה שלה ומהייחודיים ביותר בקטגוריה. וזה כולל גם גרסאות קצה כמו הפנדה מונסטר-טראק או גרסת מירוץ ייעודית שהשתתפה בדקאר 2007 עם הנהגים מיקי ביאסון וברונו סאבי.
באירוע שערכה היצרנית לרגל תחילת השיווק באירופה אמר מנכ"ל פיאט, אוליבייה פרנסואה, כי "אנחנו מחויבים לעשות גרסה כזו ובוחנים כיצד לעשות זאת" והוסיף כי "השאלה הגדולה היא האם לעשות גרסה כפולת הנעה על חשמל או על בנזין".
צפייה בתוכן פיאט בוחנת פנדה לשטח
נזכיר כי בקונצרן קיימת מערכת הנעה כפולה לדגמים קטנים שהוצעה לראשונה בג'יפ אוונג'ר. היא משלבת בין מנוע בנזין מוגדש (3 צילינדרים, 1.2 ליטר) המחובר לגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי (28 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים באמצעות תמסורת עם יחס העברה קצר במיוחד (22.7:1).
קטנה לאירופה: בינתיים מתחילה היצרנית לשווק את הפנדה הרגילה, עם תג מחיר שמתחיל ב-17 אלף יורו לגרסת הבנזין, כלומר כ-115 אלף שקל במונחים ישראליים. הגרסה החשמלית תעלה 23 אלף יורו, 3,000 יורו יותר ממחיר המטרה הרשמי, בגלל שהיא תשווק בתחילה בגרסאות בכירות. תג המחיר בישראל צפוי להיות נמוך מה-500e ולעמוד על כ-140 אלף שקל.
הפנדה, שחולקת פלטפורמה ומכלולי הנעה עם סיטרואן C3, מוצעת כאמור עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין מוגדש או חשמל המוכרים. במקרה הראשון עם עם 100 כ"ס משלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית מתונה המשלבת מנוע חשמלי קטן (28 כ"ס) בתוך תיבת 6 הילוכים כפולת מצמד. לגרסה החשמלית 113 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים וניזונים מסוללת 44 קוט"ש עם טווח רשמי של 320 ק"מ. טעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת: עיצוב הפנדה החדשה נחשף כבר לפני חצי שנה וקורץ לזו המקורית עם מראה רבוע ונגיעות מודרניות בדמות יחידות תאורת לד בחתימת פיקסלים. בהשוואה לפנדה הקודמת, המיוצרת כבר 14 שנה ללא שינויים, היא גדולה משמעותית: ארוכה ב-34 ס"מ (399 ס"מ) רחבה ב-12 ס"מ (176 ס"מ) וגבוה ב-2 ס"מ (157 ס"מ). גם תא המטען גדול משמעותית: 412 ליטר לגרסת הבנזין ו-361 ליטר לחשמלית.
סביבת הנהג מודרנית גם היא עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10) מאחורי הגה בעיצוב שתי צלעות ומסך מגע ("10.25) וגם תאי אחסון שימושיים בנפח כולל של 13 ליטר. מערך הבטיחות בסיסי וכולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
מה אנחנו חושבים: פיאט מנצלת טוב מהמותגים האיטלקים האחרים בקונצרן, כמו לנצ'יה, אלפא רומיאו ומזראטי, את השותפות עם הצרפתים שמסייעת לה לחזור למקורות עם דגמים מודרניים בעיצוב נוסטלגי ומעורר המון חשק. כך במקרה של ה-600 וכעת גם עם הפנדה. בשוק הביתי זה ודאי יאפשר לה לשפר משמעותית את מאזן המכירות, וכנראה גם בשווקים נוספים באירופה.
בישראל המצב שונה, וההצלחה כאן תלויה בעיקר בתמחור שתצמיד לה היבואנית. אם תצליח לשמור על אטרקטיביות היא עשויה לחזור לימי הזוהר שלה משנות השמונים והתשעים. אם לא, זה יהיה קשה הרבה יותר.
300 ק"מ (על הנייר, בעולם האמיתי זה 270-250), זה מעט מדי. אי אפשר למכור מכונית עם טווחים כאלה בהיקפים משמעותיים. היצרנים חייבים למצוא דרך להוסיף עוד 100 ק"מ אמיתיים, לפחות. לא פלא שה-500e בקושי נמכרת לעומת ה-500 המקורית. הטווח הקצר הורג אותה.
עד היום רואים את הפנדות 4X4 בנות 30-40 שנה נוסעות בדרכים הרריות ביוון, לגבי המחיר - מאד גבוה, גם באירופה ומין הסתם גם יהיה בישראל. בודדות יעלו על הכביש בארץ, רק המכורים לז'אנר יקנו
הרכב החדש מבוסס על סיטרואן והוא סופר מיני. הפנדה המקורית הותיקה היתה רכב מיני מוצלח מאוד בכל 3 הדורות והחדשה פשוט אותו רכב קונצרן של סיטרואן רק עם סמל אחר. חבל, לפנדה היתה מורשת אדירה.
17 אלף זה 63 אלף שקל, לאן הולך עוד 60 אלף?? למה אני צריך לממן את כל הפרזיטים בדרך?? ישראל צריכה להתחיל לבנות פה מעלים לייצור רכב, אולי נפסיק להיות פראיירים
אני דני מטורונטו האמיתי!
אי אפשר לקנות פיאטים בקנדה.
מזל, כי אלה רכבי מיקי מאוס שמתאימים לגמדים.
את הרכב הזה אני מכניס בבגאז של הבנטלי שלי.
אנחנו בצפון אמריקה אוהבים רק מכוניות ענקיות של פורד ו GM שמשתמשות בבנזין בלבד.
למתחזה - סתום את חריץ האוכל שלך, אידיוט דמנטי ללא פתרון.
פיאט רק ראשי תיבות (לא ההיא מטורינו). מה האיטלקים מבינים במכוניות? הרי הסרטון ביו טיוב שפנדה 4x4 עושה צחוק מדיפנדר מזויף ע״י היצרן. קנו רק חשמלי סיני. השאירו לי הזבל האירופי.
מנהלת המחקרים במחלקת עיניים של בית החולים איכילוב הכריחה אותי להיות במחקר ניסיוני והיא סילפה את נתוני הראיה שלי כדי שיתאימו לתנאי כניסה למחקר. די להונאה.