דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם יותר חשמל: MG HS ההיברידי יציע מעתה 120 ק"מ נקיים מזיהום

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • נחשף דור חדש ל-MG HS ההיברידי
  • גדול מבעבר ועם סוללה גדולה ב-50%
  • השיווק בישראל - בעוד כחצי שנה

סיני לאירופאים: MG חשפה בפסטיבל המהירות של גודווד דור שני לרכב הפנאי ההיברידי HS, שיתחרה גם הפעם בלהיטים כמו יונדאי טוסון, פולקסווגן טיגואן ופיג'ו 3008. ובחסות המכס החדש שהטילה אירופה על דגמים חשמליים-סיניים, מכס ממנו הנפגעת העיקרית היא MG הנדרשת לשלם את רמת המס הגבוהה ביותר, הופך דגם שאינו חשמלי לחשוב במיוחד בהיצע האירופי של היצרנית.

ומה לגבינו? מהיבואנית המקומית נמסר כי גרסת הבנזין תנחת בישראל בתחילת 2025, אך כרגע עדיין לא ברור מתי - ואם בכלל - תגיע ארצה הגרסה ההיברידית-נטענת.

ה-HS החדש מציג מראה מחודד מבעבר עם חזית המזכירה את מכונית הסופר-מיני MG3, ועם יחידות תאורה צרות יותר וסבכה קדמית גדולה. חישוקי הגלגלים גדלו ל-"19 ומאחור ישנו פס תאורה רוחבי, עם חתימת אור בצורת האות X.

בהשוואה לדור היוצא, הממדים גדלו כמעט בכל פרמטר - עם אורך של 465.5 ס"מ (4.5+) בגרסת הבנזין או 467 ס"מ בהיברידית-נטענת (6+), רוחב של 189 ס"מ (1.4+) ובסיס גלגלים של 276.5 ס"מ (4.5+). מימד הגובה דווקא צומצם ויעמוד על 165.5 ס"מ (3-) ונפח תא המטען גדל ל-507 ליטרים (44+).

מה עוד צריך לדעת: גרסת הבנזין תצויד במנוע מוגדש בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק של 169 כ"ס ותאוצה של 9.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. היא תוצע עם הנעה קדמית ואפשרות בחירה בין תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.

הגרסה ההיברידית-נטענת תוצע גם היא עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים, בהספק של 142 כ"ס, כאשר לצידו יוצב מנוע חשמלי עם 210 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות - מהיר בעשירית שניה בלבד לעומת הדור היוצא. קיבולת הסוללה גדלה בכ-50% ותעמוד על 24.7 קוט"ש, וטווח הנסיעה החשמלי זינק ל-120 ק"מ - הנתון הטוב ביותר בקטגוריה. באופן חריג, ה-HS ההיברידי-נטען יציע גם תמיכה ב-V2L לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים.

בתא הנוסעים ניתן יהיה לפגוש במסך מגע בגודל "12.3 ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה. המערכת תתמוך בקישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, וכן תציע ניווט מקוון עם עדכוני תנועה ומזג אוויר וספריית מוזיקה של אמזון. מפרט הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת תנועה חוצה מאחור.

מה אנחנו חושבים: ה-HS היוצא היה ללהיט מכירות של ממש בישראל, עם למעלה מ-9,000 יחידות שנמכרו כאן בתקופה של שלוש שנים בלבד. הוא הגיע להישג הזה בזכות מראה חיצוני מרשים, מפרט אבזור עשיר, ביצועים מפתיעים ובעיקר מחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים מדגמים היברידיים-נטענים מתחרים.

אבל הדור החדש יתמודד עם סיטואציה שונה לגמרי. הטבת המס על דגמים היברידיים-נטענים כבר לא קיימת, ובלעדיה יהיה קשה ל-MG לשחזר את התמורה יוצא הדופן של הדור היוצא. לכן ספק אם הגרסה הזו בכלל תגיע ארצה, ובלעדיה צפויה לגרסת הבנזין תחרות קשה מאוד מול מתחרות מבוססות היטב.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה