דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי איוניק 5 מעודכנת - מתייקרת ומוסיפה גרסת בסיס צנועה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • איוניק 5 מתעדכנת קלות, עם סוללה גדולה יותר
  • תוצע לראשונה גם בגרסת טווח מוגבל וסוללה קטנה
  • מתייקרת. המחיר נע בין 210 ל-280 אלף שקל

למרחקים ארוכים: יונדאי מתחילה לשווק איוניק 5 לאחר מתיחת פנים קלה, עם מספר שינויים מעניינים בהיצע הדגמים, ויתור על גרסאות הנעה כפולה וגרסאות בכירות חלשות משמעותית.

ננסה לעשות סדר. גרסת הכניסה (210 אלף שקלים) לעולמות האיוניק 5 תהיה חדשה מבחינת יחידת הנעה-סוללה, עם מנוע חשמלי אחורי צנוע (170 כ"ס), סוללה קטנה (63 קוט"ש) ובהתאם טווח נסיעה תיאורטי שמגיע ל-440 ק"מ בלבד.

מעליה תשווק האיוניק 5 בגרסאות דומות לאלה שנמכרו כאן עד עתה (בין 230 ל-280 אלף שקלים), אך עם מספר שינויים חשובים. ראשית, עם סוללה גדולה יותר (84 קוט"ש לעומת 72.6 קוט"ש), עם טווח תיאורטי בין 530 ל-570 ק"מ בהתאם לגרסה, תוספת של כמה עשרות קילומטרים בהתאם לגרסה.

בנוסף, הן יציעו מנוע חשמלי חזק במעט (229 כ"ס, 12+), אך הזינוק ל-100 קמ"ש יהיה דווקא איטי ב-0.1 שניות (7.5 שניות) עקב עליית משקל כתוצאה מהסוללות הגדולות. אפרופו סוללות, טעינה מהירה מרבית בגרסת הבסיס הצנועה תהיה 180 קילוואט, 230 קילוואט בסוללה הגדולה. בשני המקרים טוענת יונדאי למילוי מ-10% ל-80% ב-18 דקות.

ועוד פרט חשוב למדי. בעבר שיווקה כאן יונדאי את האיוניק 5 בגרסת הנעה אחורית או הנעה כפולה, עם מנוע נוסף והספק מרבי גבוה משמעותית (305 כ"ס) ובהתאם ביצועים מרשימים בהרבה. אלא שמעתה היא תשווק כאן רק בגרסת הנעה אחורית.

המראה החדש: שינויי העיצוב הקלים מתבטאים ביחידות תאורה שונות במקצת וכונסי אוויר גדולים במעט, חישוקים שונים ומסיט אוויר בקצה דלת תא המטען, הכוללת מעתה - וטוב שכך - מגב לשמשה האחורית.

סביבת הנהג כוללת כבעבר לוח מחוונים ומסך מגע ("12.3), אך מערכת ההפעלה מעודכנת והרזולוציה גבוהה יותר. לצד זאת, גלגל הגה שונה. וכך גם חלק מהמתגים. חשוב יותר, משטח הטעינה לסלולר שבעבר מוקם באופן לא נוח מאחור, הוסט לפנים. שיפור נוסף ומתבקש, הקישוריות כעת אלחוטית אך רק בגרסאות הבכירות.

רשימת האבזור בגרסאות הבסיס כוללת כיוון חשמלי למושב הנהג ודלת תא מטען חשמלית, בעוד גרסת הביניים (ב-249 אלף שקל) מוסיפה ריפודי עור, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, חימום ואוורור למושבים הקדמיים וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19).

הגרסה הבכירה (280 אלף שקל) מוסיפה הסטת מושב לאחור עם הדום במושבים הקדמיים, חימום וכיוון חשמלי למושב האחורי, חלון שמש, אפשרות להסעת הרכב מהשלט לכניסה לחניות צפופות ומצלמות היקפיות עם הקרנה של השטח המת על לוח המחוונים בהפעלת איתות.

מערכות הבטיחות נותרו ללא שינוי, עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) והתרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. למעשה, רמת האבזור נותרה כמעט זהה לדגם שלפני מתיחת הפנים הקלה, עם מספר שינויים קלים.

חשוב לציין כי רבות ממתחרותיה הישירות, אם לא כולן, מציעות לבעליהן אפליקציה לניהול ותפעול הרכב מהמכשיר הנייד. גם יונדאי מציעה זאת, אך רק בשווקים אחרים.

מה אנחנו חושבים: מאז נחתה כאן איוניק 5 לפני שלוש שנים היא מציבה עצמה כאחת החשמליות הטובות על הכביש בכל רמת מחיר. בעיקר הודות לפלטפורמה ייעודית ומשובחת שאפשרה איכות נסיעה גבוהה, ניצול חלל פנימי יוצא דופן עם שפע פתרונות חכמים, מערכת הנעה מתקדמת עם טעינה אולטרה מהירה ייחודית וגם שילוב מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית הקוריאנית.

הגרסה העדכנית מטפלת בבעיות תכנון קלות (המגב מאחור, משטח הטעינה) ומביאה לשוק המקומי גם סוללה גדולה יותר וגרסה צנועה. וממש לא בטוח שזה יספיק שכן התחרות כעת קשה משמעותית מבעבר, ומתמודדות צעירות ומתוחכמות (למשל אקספנג G6) ותיקות מוכרות (למשל טסלה מודל Y) בהחלט עשויות לנגוס בנתח השוק שלה.

ואולי הכי חשוב. האיוניק 5 תומחרה בתחילת דרכה באופן שהפך אותה לקניה מעולה. אחר כך התייקרה אבל עדיין העניקה תמורה מצוינת למחיר. כעת היא מתייקרת שוב ובמספר גרסאות באופן ניכר. כך למשל, הגרסה הבכירה כעת עולה כ-30 אלף שקלים יותר מגרסה כמעט-מקבילה לה עד עתה.

מתחרותיה לעומת זאת שומרות על מחיר אטרקטיבי יותר. מעניין יהיה לראות כיצד זה ישפיע על המכירות.

פורסם לראשונה ב- 21.08.24

למאמר זה התפרסמו 29 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה