היצרנית היפנית תחשוף בקרוב מערכת הנעה היברידית לפורסטר, עם הבטחה לשיפור הביצועים לצד צריכת דלק משופרת. כל מה שאנחנו יודעים עליו, כולל מתי צפוי לנחות כאן, בפנים
מאת: ניר בן זקן
פורסם 25.12.24
בקצרה:
- סובארו תציג בקרוב פורסטר היברידי
- עם ביצועים וצריכת דלק עדיפים
- שיווק מקומי יפתח במהלך 2025
חיזוק חשמלי: סובארו תציג בקרוב גרסה היברידית לפורסטר, מערכת הנעה הזוכה לפופולאריות גבוהה בעת האחרונה באירופה ובצפון אמריקה. היא אמורה לאפשר לו להתמודד טוב יותר מול מתחרים עם מערכת הנעה דומה כמו טויוטה ראב4 וניסאן X-טרייל.
מה אנחנו יודעים: סובארו הציגה הנעה היברידית עוד בפורסטר הקודם, אבל זו הייתה מסוג היברידי מתון ויועדה לשוק האירופאי, כאשר אז המטרה העיקרית היתה צמצום פליטת מזהמים. מערכת ההנעה החדשה תתבסס על מנוע הבנזין המוכר של הפורסטר הנוכחי, בוקסר 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, בחיבור למנוע חשמלי חזק שיוכל לבצע לבדו את תחילת הנסיעה למרחקים קצרים.
ההספק המשולב צפוי להיות גבוה משמעותית מזה של גרסת הבנזין המשווקת כיום (180 כ"ס), מה שישפר לא רק את צריכת הדלק אלא גם את הביצועים. מערכת ההנעה תהיה כפולה קבועה כמו בדגם הרגיל, והוא צפוי לשמור גם על מרווח גחון דומה (22 ס"מ) במטרה לשמור על יכולת שטח זהה.
מה אנחנו חושבים: הפורסטר הנוכחי, שנחת כאן לפני מספר חודשים, לא חידש הרבה ביחס לקודמו מבחינה מכאנית, שכן הוא מתבסס על אותה פלטפורמה, עם ממדים זהים ואותה מערכת הנעה, כשהשינוי העיקרי נגע לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג.
הגרסה ההיברידית שתצטרף להיצע עשויה לספק לו את קפיצת המדרגה הנחוצה כדי להפוך אותו למתאים לקהל יעד גדול יותר מהמכורים לדגם, כאלטרנטיבה למתחרים היפנים הזוכים לפופולאריות גבוהה.