אפריל הוא לא החודש של אילון מאסק, ונראה שגם החודשים שיגיעו בהמשך לא יאירו לו פנים במיוחד. יצרנית הרכב החשמלי טסלה אותה הקים, ושהפכה אותו לפרקים לאיש העשיר בעולם, חברה ששווה עדיין - למרות צלילה של עשרות אחוזים בשווי המניה - יותר מכל מתחרותיה הגדולות גם יחד, עומדת לפטר בין 14 ל-15 אלף עובדים במפעליה ברחבי העולם - ארה"ב, גרמניה, סין.
מספר זה מבטא כ-10% מכוח האדם העוסק בייצור מודל 3 ו-Y, מודל S ו-X והטנדר סייבר-טראק, שהקיף בסוף 2023 למעלה מ-140 אלף עובדים. חשיפת התכנית התאפשרה הודות למזכר פנימי בחברה שהודלף לסוכנויות ידיעות שונות.
לפי המזכר, מאסק מבהיר כי "כהכנה לשלב הבא בצמיחתה של טסלה, יש להביט לעומק בכל אחת מחטיבות החברה במטרה לקצץ בהוצאות ולהגביר את התפוקה. כחלק ממאמץ זה, בחנו היטב את החברה והגענו להחלטות קשות, בהן הקטנת כוח האדם בפסי הייצור ברחבי העולם ביותר מ-10%".
כבר בתחילת החודש חשפה סוכנות הידיעות רויטרס, כי מאסק החליט לזנוח את תכניותיו הגרנדיוזיות למכונית זולה מתחת למודל 3, שצפויה הייתה לזכות בכינוי 'מודל 2' ולהמכר תמורת כ-25 אלף דולר בלבד, מעין רף כניסה גורף בתעשיה עליו מתחרות כל יצרניות הרכב החשמלי כיום.
המכונית קטנת המידות אמורה הייתה ליהנות מעלות ייצור נמוכה משמעותית ממודל 3, ולשאת סוללה - המרכיב היקר ביותר ברכב חשמלי - זולה באופן ניכר מזו המשמשת כיום את דגמי היצרנית. אלא שהתחרות העזה מסין, כמו גם האטה בקצב צמיחת הדרישה לרכב חשמלי, שכנעו כנראה את היזם הכריזמטי לזנוח את התכנית המובטחת, סביבה בנה הרים וגבעות פיננסיים.
מאסק, כך דווח, כן ישתמש בפלטפורמה שפיתח עבור מודל 2 לטובת צי רובו-טקסי עתידי המונה פוטנציאלית כחצי מיליון מכוניות חדשות בשנה, אם כי כרגע לפחות לא ברור מי, היכן ומתי יעשה בו שימוש.