בקצרה:
- פורשה תציע גם מנועי בנזין בבוקסטר ובקאיימן הבאות
- הפלטפורמה החשמלית תוסב גם לשימוש בבנזין
- צפויות להגיע לכביש בעוד שנתיים

בחזרה למקורות: אחרי שהצהירה כי הדור הבא ל-718 בוקסטר וה-718 קאיימן יעברו להנעה חשמלית בלבד, פורשה חוזרת בה ומאשרת כי תציע בהן גם מנועי בנזין. בתקשורת הבריטית מדווחים כעת כי היצרנית הגרמנית עמלה על פתרון להסבת הפלטפורמה החדשה שכבר פיתחה עבור הדגמים ואמורה הייתה לשאת סוללות ומערכות הנעה חשמליות בלבד, כדי שתתאים גם למנועי בנזין בתצורה אחורית-מרכזית - בדומה לדורות הקודמים בשושלת.
מיכל במקום סוללה: האתגר הגדול של המהנדסים יהיה בהתאמת הפלטפורמה למערכת הנעה המחייבת לפנות מקום למנוע ותמסורת מצד אחד. מצד שני, הסרת הסוללה המשמשת כנושאת בעמוס מחייבת הוספת חיזוקי מבנה על מנת לשמור על רמת קשיחות דומה.

נעלם נוסף הוא איזה מערכות הנעה פורשה תציע שם. סביר להניח שמנועי 4 צילינדרים המודגשים של גרסאות הבסיס בדור היוצא יעברו בירושה, שכן יהיה קל יותר להתאים אותם לתקני זיהום האוויר המחמירים, אבל עוד לא ברור האם גם מנוע 6 צילינדרים אטמוספרי המעולה - הייחודי לגרסאות הבכירות - יוצע בה גם בעתיד.
מה אנחנו חושבים: פורשה תכננה, כמו רבות וטובות בתעשייה ובהתאם למתווה הנקי מזיהום של האיחוד האירופי וארה"ב, להעביר את כלל היצע הדגמים להנעה חשמלית עד 2035. למעט ה-911 האייקונית, בשלב זה לפחות. אבל עם השקת המקאן החדש שזנח את הבנזין לטובת הנעה חשמלית מלאה, קיבלה פורשה תזכורת כואבת. מה שיכול לעבור איכשהו בגרונם של רוכשי מותגים ממהשורה, לא מסתדר טוב כל כך עם קהל המעריצים שלה.
בפורשה אמנם הניחו כי כמו במקרה של הקאיין שהוצג בתחילת האלף והציל אותה מפשיטת רגל, גם כאן תהיה ידם של אנשי ההיגיון על העליונה מול רוכשי הרגש. זה לא מעבד ממגוון סיבות. בפשטות, המעבר לחשמל היה צעד אחד רחוק מדי והקהל - בעיקר בארה"ב, אולי השוק החשוב ביותר עבורה - הפנה עורף.
כעת היא מודה בטעות שעלתה ללא ספק מיליארדים ומשנה כיוון. כך למשל, הקאיין בנזין הוותיק ימשיך לצד הגרסה החשמלית, ה-718 תמשיך בינתיים להימכר רק בגרסאות הקצה – ספיידר RS ו-GT4 RS – גם במהלך שנה הבאה ושאר הגרסאות יצוידו גם בבנזין להבא. וטוב שכך.