בקצרה:
- פרארי 12 צילינדרי שומרת על V12 אקזוטי
- שבע מכוניות יגיעו לישראל בשלב ראשון
- תג המחיר הצפוי: "מעל 3 מיליון שקלים"
טוהר מידות: ימים אחדים לאחר שפרארי חשפה את ה-12 צילינדרי (12Cilindri), מודיעה היבואנית כי מכונית-העל החדשה תגיע לישראל ב-2025. בשלב ראשון צפויות להגיע שבע מכוניות, כל אחת מהן במחיר בסיס של יותר מ-3 מיליון שקלים במקרה של הקופה, או 3.5 מיליון עבור עבור הספיידר.
תזכורת לנתונים העיקריים של הדגם: מחליפת ה-812 סופר-פאסט, עם מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר, 830 כ"ס – תוספת של 30 כ"ס ביחס למנוע ששירת את ה-812.
התיבה היא כפולת-מצמד עם שמונה הילוכים (שבעה ב-812), אבל הביצועים זהים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.9 שניות (2.95 שניות ו-8.2 שניות בהתאמה לספיידר) בדרך ל-340 קמ"ש מרביים.
ה-12 צילינדרי ארוכה ב-7.5 ס"מ (473 ס"מ) ביחס ל-812 המוחלפת, אך בסיס הגלגלים קצר ב-2 ס"מ (270 ס"מ) ומרכב האלומיניום אמור להיות קשיח יותר. העיצוב החיצוני הוא הומאז' ל-GTB/4 365 דייטונה מסוף שנות השישים.
מה אנחנו חושבים: זו כנראה המכונית האחרונה של פרארי עם מנוע V12 אטמוספרי טהור. לכן אנחנו יכולים לסלוח לה על כך שביצועיה על הנייר זהים לאלו שהציעה קודמתה שהוצגה כבר לפני 7 שנים.
אבל מתחרות כמו למבורגיני רוולטו ואסטון מרטין וונקוויש הבאה שנמצאת ממש מעבר לפינה, לא יעשו לה את אותן הנחות שאנחנו עושים. מצד שני, ספק אם הן יזכו לאותו מעמד אספנות ברור שיש לפרארי הזו.
פורסם לראשונה ב- 08.05.24
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות