דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי חשמל, עם יומרה: ג'אקו 7 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'אקו 7 ינסה להתמודד מול יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'
  • מבוסס על צ'רי טיגו 7, עם מנוע בנזין ואופציה להנעה כפולה
  • טווח המחירים נע בין 170 ל-200 אלף שקל

בשינוי אדרת: ג'אקו (Jaecoo) הוא מותג נוסף במשפחה ההולכת וגדלה של ענקית הרכב הסינית צ'רי, המשווקת כאן בישראל כבר כמעט שנתיים על ידי פריסבי (לשעבר קרסו).

היצרנית שמרחיבה כיום את נציגותה באירופה ובישראל, תעשה זאת באמצעות שני מותגים חדשים: אומודה (OMODA) לרכבי נוסעים ופנאי רכים שיושק כאן בתחילת 2025, וג'אקו שמתחיל שיווק כעת ומתמקד ברכבי פנאי קשוחים יותר. שניהם ישווקו על ידי כלמוביל, בהתאם למדיניות הסינית של פיצול מותגים בין יבואנים שונים.

הדגם הראשון שעושה עלייה הוא ג'אקו 7, רכב פנאי לחמישה נוסעים שחולק פלטפורמה ומכלולי הנעה עם צ'רי טיגו 7 המוכר, ובדומה לו ינסה להוות אלטרנטיבה ללהיטי מכירות כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. אלא שהמחיר מתחיל ב-170 אלף שקל, יומרני וגבוה מאחיו הסיני ב-10,000 שקל, ומרוחק במידה דומה מלהיטי המכירות הקוריאניים.

לקראת סוף שנה ינחת כאן גם ג'אקו 8, רכב פנאי היברידי-נטען עם מקום ל-6 נוסעים וטווח חשמלי של 160 ק"מ, ובהמשך גם ה-5 שיהיה רכב פנאי קומפקטי עם מנוע בנזין, היברידי או חשמלי מלא.

בשלב ראשון ישווקו בישראל דגמי ג'אקו ואומודה שהורכבו במפעלי צ'רי שבסין, אך בהמשך יתכן ויגיעו ארצה גם כלי רכב מהמפעל החדש שנפתח בספרד.

על בנזין בלבד: בהשוואה לטיגו 7, האורך הכללי ובסיס הגלגלים זהים (450 ו-267 ס"מ), אבל הוא רחב ב-2 ס"מ (186.5 ס"מ) ונמוך ב-3.5 ס"מ (167 ס"מ). תא המטען צנוע ב-51 ליטר (424 ליטר).

בדומה לצ'רי הוא מצויד במנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר אבל ההספק נמוך ב-39 כ"ס (147 כ"ס). החיבור הוא לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה קדמית או כפולה.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 10.8 שניות לגרסת הנעה קדמית, 2.5 שניות איטי מהטיגו 7, בעוד הגרסה כפולת ההנעה תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-12 שניות. גרסת היברידית-נטענת צפויה לנחות כאן בעתיד.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מסך מגע ("13.2) עם מצלמות היקפיות, ריפודים דמויי עור עם כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ומפתח חכם עם הנעה מרחוק. גרסת הביניים (179 אלף שקל) מוסיפה גם משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.

הגרסה כפולת ההנעה (200 אלף שקל) כוללת גם מסך מגע גדול יותר ("14.8), תצוגה עילית, חימום להגה ולמושבים האחוריים ואוורור למושבים הקדמיים. מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

 ג

מה אנחנו חושבים: המהפכה הסינית בישראל כבר הושלמה מזמן, כאשר אחד מכל ארבעה כלי רכב שנמכרו כאן השנה הגיע מרפובליקה העממית, יותר מכל מדינה אחרת - שאינה סין - בעולם.

עד עכשיו הסיניות זכו להצלחה עם מכוניות חשמליות (ג'ילי ו-BYD) או היברידיות-נטענות (בעיקר MG), עם מותג אחד חריג בשם צ'רי שנהנה כשהגיע מבעיית מלאי קשה של מתחריו. ההצלחה הייתה מרשימה ומיידית, למרות מנועי בנזין בלבד, בעיקר הודות לביקוש עז לרכבי 7 מקומות זולים בציי רכב.

כיום המצב שונה לחלוטין ולמרות שג'אקו הוא סוג של כפיל (יקר) לצ'רי, הוא לא נהנה מנתוני פתיחה חיוביים כל כך. ולכן, קשה לראות כיצד המותג החדש הזה תופס נתח שוק משמעותי. בעתיד, עם היצע דגמים גדול ואטרקטיבי יותר, ואולי עם תגי מחיר תחרותיים, יתכן והתשובה תשתנה.

פורסם לראשונה ב- 24.07.24

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה