בקצרה:
- ה-NHTSA פירסם הערה בטיחותית מוזרה לפולקסווגן ID.BUZZ
- הטענה, בשורה השלישית יותר מדי מקום, או פחות מדי חגורות
- הפתרון: יותקנו אמצעים שימנעו הושבת נוסע שלישי

יותר מדי מרווח: הרשות הפדרלית לבטיחות בדרכים של ארה"ב (ה-NHTSA), פרסמה בימים האחרונים ההודעה יוצאת דופן, לפיה פולקסווגן נדרשת לקרוא לתיקון לאלפי רכבי ID.BUZZ. זאת בשל העובדה שהשורה השלישית מציעה מקום לשלושה נוסעים, אך מותקנות בה רק צמד חגורות בטיחות.
לדברי ה-NHTSA, בעיה זו עלולה לפתות נוסעים לשבת לא חגורים מאחור, ובכך להעלות את הסיכון לפגיעה חמורה במקרה של תאונת דרכים. בכך מפרה פולקסווגן את תקן הבטיחות הפדרלי מס' 208.
הפתרון: על מנת לתקן את הליקוי, תתקין פולקסווגן גימורים קבועים שאינם מרופדים, במטרה לצמצם את רוחב המושב. הגימורים, שיהיו עשויים ככל הנראה מפלסטיק קשיח, יותקנו בכ-5,600 מכוניות שכבר נמכרו בארה"ב ועוד קרוב ל-800 מכוניות שנמכרו בקנדה, וכן במכוניות שצפויות להימכר שם בעתיד.

בשלב זה נראה כי הקריאה לתיקון לא תחול באירופה ובישראל. נזכיר כי רק בשבוע שעבר החלה יבואנית פולקסווגן לשווק כאן את ה-ID.BUZZ, במחירים שנעים בין 335 אלף ל-452 אלף שקל.
מה אנחנו חושבים: קשה להתווכח עם הטענה של ה-NHTSA, לפיה יתכן ויהיו משתמשים שיבחרו להסיע ב-ID.BUZZ יותר נוסעים מכפי שמתיר החוק. עם זאת, טענה זו נכונה כמעט לכל רכב, שכן תמיד ימצאו מפרי חוק שיבחרו לדחוס נוסעים בכמות גדולה מהמותר. בעיקר ילדים בספסל האחורי.
הבחירה להטיל את האחריות (ואת התיקון היקר) על היצרנית, במקום לדרוש מהצרכן שישתמש ברכב כפי שראוי ומותר, היא מהמשונות - גם אם מוערכות ומלמדות על הקפדה - שהתקבלו בשנים האחרונות בכל הנוגע לבטיחות בדרכים. ברור גם כי ניתן היה לחייב את פולקסווגן להתקין חגורת בטיחות נוספת, אך זהו פתרון יקר משמצעותית ללא ספק.