דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכב הפנאי הזול בישראל: דאצ'יה מתחילה לשווק סנדרו סטפווי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ארבע שנים לאחר שהוצג דגם חדש, סנדרו סטפווי חוזר
  • עם תיבה אוטומטית ומערכות בטיחות מתקדמות
  • תג המחיר: 120 אלף שקל

באיחור ניכר: דאצ'יה מתחילה לשווק כאן את הסנדרו סטפווי העדכני, לא פחות מארבע שנים לאחר הצגתו באירופה. גרסת הפנאי לסנדרו, הדגם הנמכר ביותר של דאצ'יה עם יותר מ-3 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה וכרבע מסך מכירות המותג הרומני מאז ומעולם, תשתלב באולם התצוגה המקומי.

הסטפווי היה דגם ראשון של דאצ'יה על בסיס פלטפורמת CMF-B המודרנית של רנו. בהשוואה לקודמו הוא ארוך ב-2 ס"מ (410 ס"מ), רחב ב-11.5 ס"מ (178.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ (260.5 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ (158.5 ס"מ). תא המטען גדל ב-8 ליטר (328 ליטר).

מנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, מפיק 90 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 14.2 שניות, כמעט 3 שניות יותר מהסטפווי היוצא עם תיבת הילוכים רובוטית.

תנאי שירות: המראה מודרני מהסטפווי היוצא, עדיין עם איפור קרבי מקובל ברכבי פנאי, לרבות פסי הגנה שחורים סביב למרכב וגגון מסיבי - עם אפשרות לשנות את מוטות האורך למוטות רוחב. הוא גם מתהדר במרווח גחון גדול ב-4 ס"מ (20.1 ס"מ) מהסנדרו הרגיל שאינו משווק כאן.

רשימת האבזור בסיסית וכוללת מסך מגע ("8) עם מצלמת נסיעה לאחור ומפתח חכם. בשונה מקודמו הוא משלב מערכות בטיחות אקטיביות, אך גם כאן המפרט בסיסי ביחס למקובל כיום: בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.

מה אנחנו חושבים: לאור ההתייקרות בשוק הרכב הישראל, תג מחיר של 120 אלף שקל הופך את הסנדרו סטפווי לרכב הפנאי הזול ביותר. אבל לא דרמטי כבעבר, שכן הוא נהנה מפער של כ-7,000 שקלים בלבד ממתחרים כמו יונדאי ווניו, סיאט ארונה וקיה סטוניק.

בהשוואה לדגם היוצא הוא אומנם משודרג, בעיקר הודות לפלטפורמה מודרנית שתתבטא בשיפור איכות הנסיעה ותאפשר לשלב מערכות בטיחות מתקדמות. עם זאת, הפער מול מתחרים איכותיים ומבוססים אינו גדול במיוחד ועובדה זו עשויה למנוע ממנו להפוך ללהיט מכירות.

למאמר זה התפרסמו 38 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה