בנטלי נפרדת לשלום ממנוע W12 בנזין האגדי ומחליפה אותו ביחידה היברידית נטענת, עם פחות זיהום והרבה יותר כוח. כל מה שצריך לדעת עליה, וגם מתי היא צפוי לנחות כאן, בפנים
מאת: ניר בן זקן
פורסם 16.05.24
בקצרה:
- בנטלי קונטיננטל GT תהיה היברידית נטענת
- במקום W12, תצויד במנוע V8 וחשמל עם 782 כ"ס
- צפויה לנחות כאן בסוף השנה
חיזוק חשמלי: בנטלי חושפת תמונות ופרטים ראשונים על קונטיננטל GT עדכנית שתקבל לראשונה מערכת הנעה היברידית נטענת, במקום מנוע ה-W12 האגדי. מערכת ההנעה תשלב בין מנוע V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המוכר של קונצרן פולקסווגן עם מנוע חשמלי בהספק משולב של 782 כ"ס והנעה כפולה קבועה.
אלו הם 123 כ"ס יותר מהקונטי GT ספיד, גרסת הקצה לקופה הבריטית, הספק שגם הופך אותה למכונית החזקה ביותר בהיסטוריה של בנטלי. נתוני ביצועים טרם פורסמו, אך דווח כי טווח הנסיעה הנקי מזיהום יעמוד על כ-80 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: הגרסה ההיברידית תקבל את כל המערכות המכאניות המתקדמות מגרסת ספיד הקיצונית של הדגם היוצא, לרבות מיתלי אוויר אדפטיביים עם מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי לגלגלים האחוריים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
למרות מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, ניתן להבחין כי העיצוב החיצוני דומה לקונטי הנוכחית והשלישית בשושלת. תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו, אבל ניתן לשער כי בנטלי תבצע בו עדכון משמעותי למערכת ההפעלה הוותיקה לרבות מסכי מגע ולוח מחוונים מודרניים.
מה אנחנו חושבים: הקונטיננטל GT הייתה מכונית ראשונה של בנטלי מאז נרכשה על ידי פולקסווגן בסוף שנות התשעים, וזו שנחשבת לאחראית לשינוי דרמטי שעבר המותג האריסטוקרטי, עם הצערה משמעותית של גיל הלקוחות ועם הגדלה משמעותית של כמות המכירות ממאות יחידות בשנה לכמה אלפים. למעשה, עד להופעת הבנטאיגה היא הייתה לדגם הנמכר ביותר של היצרנית.
הגרסה ההיברידית נטענת לא תהיה ראשונה למותג עם מערכת הנעה משולבת חשמל, שכן הבנטיאגה והפליינגספר מוצעות בגרסאות המתחברות לשקע. אבל היא כן גרסה היברידית ראשונה שרותמת את החשמל לטובת ביצועים ולא רק כמס שפתיים לתקני זיהום האוויר ושוחרי איכות הסביבה כמו שני הדגמים שקדמו לה. ועדיין, אנחנו נתגעגע למנוע W12 ללא סוללות מכבידות שלא יוצע בה עוד.