בקצרה:
- הסיל U של BYD ישווק גם עם מנוע היברידי-נטען
- עם 218 כ"ס והנעה קדמית או 324 כ"ס והנעה כפולה
- המחיר המשוער: החל מ-220 אלף שקל
לא רק חשמל: שנתיים אחרי שהגיעה לישראל והפכה מיד למותג החשמליות הנמכר ביותר, BYD מנחיתה דגם ראשון שצורך (גם) בנזין. מדובר בגרסה היברידית-נטענת ל-סיל U, רכב הפנאי שמשווק כאן מזה חודשים ספורים עם הנעה חשמלית בלבד.
השיווק צפוי להיפתח באמצע חודש דצמבר, במחיר משוער שיתחיל ב-220 אלף שקל, 30 אלף שקל יותר מהגרסה החשמלית כיום. אך בגלל עליית המס המתוכננת לדגמים חשמליים בשנת 2025, יתכן ובסופו של דבר דווקא הגרסה ההיברידית-נטענת תהיה זולה יותר, בדומה למצב באירופה.
גם בנזין: הגרסה ההיברידית-נטענת, המכונה DM-i תוצע בגרסאות הנעה קדמית, עם מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים בעוד מנוע בנזין, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (בהספק צנוע של 98 כ"ס) משמש כגנרטור לטעינת הסוללה או מתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים במהירויות גבוהות. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.9 שניות ל-100 קמ"ש, מהיר ב-0.4 שניות מהגרסה החשמלית.
לגרסת ההנעה הכפולה יש מנוע בנזין בנפח זהה אך בתוספת מגדש (עם 131 כ"ס) ומנוע חשמלי נוסף מאחור המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו ומייצר הספק משולב של 324 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.9 שניות.
מה עוד צריך לדעת: סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית או 70 ק"מ בכפולה. טעינת AC בקצב של 11 קילוואט מאפשרת מילוי של הסוללות מ-15% ל-100% בתוך שעתיים, כאשר ישנה גם אפשרות לטעינת DC (בקצב מגוחך של 18 קילוואט בלבד) שמאפשר לקבל כ-40 ק"מ ב-35 דקות. בשונה מהמקובל בדגמים היברידיים ניתן להשתמש בסוללות לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים (V2L).
רשימת האבזור צפויה להיות דומה לזו של הסיל U החשמלי לרבות מסך מגע ("15.6) עם מנגנון ההיפוך המוכר של BYD, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית לשני מכשירים, ריפודים דמויי עור וכוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: בשנים האחרונות הגיעו לישראל לא מעט רכבי פנאי היברידיים-נטענים, של מותגים כמו טויוטה, קיה, מיצובישי, פיג'ו, אופל ועוד. אבל אובדן הטבות המס הפך אותם ליקרים להחריד, כך שמרבית היבואנים הפסיקו את השיווק. כעת הם עשויים להפוך רלוונטיים שוב, עם עליית המס הצפויה לדגמים החשמליים שתשווה בין תנאי הפתיחה של שני סוגי ההנעה. BYD היא לא היחידה שזיהתה את הפוטנציאל - גם ג'אקו וצ'רי ינחיתו כאן בקרוב דגמים חדשים עם הנעה היברידית-נטענת, במה שעשוי להסתמן כטרנד החדש של 2025.