בקצרה:
- הפומה יהיה פנאי חשמלי רביעי לפורד באירופה
- עם ביצועים טובים מהבנזין, ו-376 ק"מ בין טעינות
- שיווק מקומי ברבעון השלישי של 2025
- מתחרים: אופל e-מוקה, פיאט 600e ורנו 4
רביעי בחשמל: פורד חושפת גרסה חשמלית לפומה, שיהיה רכב פנאי חשמלי רביעי של היצרנית באירופה וצפוי להגיע אלינו ברבעון השלישי של 2025.
המנוע החשמלי מפיק 168 כ"ס, ההנעה קדמית והזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 8 שניות, 0.7 שניות פחות מגרסת הבנזין (155 כ"ס) למרות משקל עצמי גבוה בכ-200 ק"ג. סוללה בקיבולת 43 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה תיאורטי צנוע (376 ק"מ), עם טעינה מהירה (100 קילוואט) ומילוי 10% ל-80% ב-23 דקות.
מה עוד צריך לדעת: מראה הגרסה החשמלית נבדל בעיקר בסבכה אטומה מלפנים, עיצוב שונה לפגוש ולחישוקים, בכל המקרים לטובת שיפור מקדם הגרר. סביבת הנהג דומה לגרסת הבנזין, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.8) ומסך מגע גדול ("12), אבל בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) ניצב כעת מימין להגה, ומפנה מקום לתא אחסון בין המושבים.
תא המטען גדול ב-118 ליטר מגרסת הבנזין (574 ליטר), הודות לחסרונו של מיכל דלק. יש תא נוסף מתחת למכסה הקדמי (43 ליטר) לאחסון כבל טעינה.
כמו בגרסה הבנזין, גם כאן יש אופציה לתאורת מטריקס-לד ומערכת שמע של B&O עם 10 רמקולים. גם מערך הבטיחות זהה וכולל בין היתר בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: פורד הגיבה לביקוש הגדול לרכב חשמלי באירופה באיחור ניכר ובתזמון הגרוע ביותר מבחינתה. הביקוש הואט, מספר המתחרים גדל משמעותית, בעיקר עם אלטרנטיבות סיניות עם תג מחיר אטרקטיבי.
בגרסת הבנזין הפומה זוכה להצלחה גדולה באירופה, לא מעט בגלל הפסקת יצור הפיאסטה, אך הגרסה החשמלית אינה זולה וספק אם תוכל להיות כך אצלנו. ויש גם את נושא טווח הנסיעה הרחוק מלשכנע. וכמאמר הקלישאה, קל זה בטח לא יהיה.