דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק חשמלית: אודי חשפה A6 בנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי חושפת A6 עם מנועי בעירה פנימית
  • בינתיים רק כסטיישן, הסדאן תצטרף בקרוב
  • צפויה לנחות בישראל עוד השנה

גם עם אגזוזים: אחרי שחזרה בה מהחלטתה על מתן שמות נפרדים לדגמי חשמל ובעירה פנימית, אודי מתחילה ביישום המדיניות החדשה ומציגה A6 חדשה עם מנועי בנזין ודיזל. בינתיים רק בתצורת סטיישן, אוואנט בז'רגון של אודי, אך בחודשים הקרובים תוצג גם גרסת סדאן. היא תנחת בישראל במחצית השנייה של 2025.

כבסיס משמשת פלטפורמת PPC (ר"ת Premium Platform Combustion) המשותפת ל-A5 ול-Q5. בהשוואה ל-A6 החשמלית היא ארוכה ב-6 ס"מ (499 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר יותר ב-2 ס"מ (293 ס"מ). נפח תא המטען כמעט זהה, כ-500 ליטר.

יחידות הנעה: ה-A6 תוצע עם שני מנועי בנזין מוגדשים: 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 204 כ"ס והנעה קדמית או V6 בנפח 3.0 ליטר עם 367 כ"ס והנעה כפולה. לצידם יוצע מנוע דיזל, שיהיה כנראה אחד מלוגמי הסולר האחרונים שתייצר אודי, בנפח 2.0 ליטר עם 204 כ"ס.

כל המנועים ישודכו לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, כאשר במנוע הבנזין החזק ובדיזל תהיה גם מערכת היברידית-מתונה חדשה, עם מנוע חשמלי צנוע (24 כ"ס) ויכולת לנסיעה חשמלית במהירויות נמוכות ובתמרוני חניה ויספק גם בלימה רגנרטיבית (עד 25 קילוואט). בהמשך היצרנית צפויה להציג גם גרסאות היברידיות-נטענות, כמו גם גרסאות S ספורטיביות.

מה עוד צריך לדעת: המראה דומה לזה של ה-A6 החשמלית, אך כמובן עם סבכה גדולה מלפנים לטובת צינון המנוע, כמו גם כונסי אוויר עם פתיחה חשמלית. מאחור ישנם מסיטי אוויר נוספים, לצד 7 אפשרויות להתאמה אישית של חתימת התאורה. מקדם הגרר עומד על 0.25 - הנתון הטוב ביותר לאודי עם מנוע בעירה פנימית, אך עדיין נחות מ-A6 סטיישן חשמלית (0.24).

תא הנוסעים כולל גם כאן שלישיית מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9), מסך מגע מרכזי ("14.5) ומסך נוסף לנוסע מלפנים ("10.9) שיוצע כאופציה. בדומה לגרסה החשמלית, גם כאן יש חלון שמש עם הכהיה חשמלית ומערכת שמע מתוצרת B&O עם רמקולים המשולבים במשענות הראש.

גרסאות ההנעה הכפולה יוצעו גם עם אופציה להיגוי אחורי, ובכולן תוצע אופציה למתלי אוויר אדפטיביים. באודי מבטיחים התנהגות כביש טובה מבעבר בזכות יחס ישיר יותר למערכת ההיגוי והקשחה כוללת של השלדה והמתלים.

מה אנחנו חושבים: ההחלטה על שינוי השמות והחזקה מההחלטה יצרה לא מעט בלבול, אבל בשורה התחתונה היא עושה גם סדר. שכן בעתיד יוצבו באולם התצוגה של אודי שני דגמי A6 כך שלקוחות וותיקים שלה יוכלו לבחור את סוג ההנעה המתאים להם.

בשונה מהגרסה החשמלית שמציגה יתרונות משמעותיים מול המתחרות הגרמניות, ב.מ.וו i5 ומרצדס EQE, גרסת הבנזין לא עושה רושם ראשוני דומה. לפחות עם היצע המנועים עימם היא מוצגת כעת, בנזין ודיזל ללא סיוע חשמלי משמעותי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה