דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם 1,800 כ"ס וכמעט 4 מיליון יורו: זו מכונית העל החדשה של בוגאטי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • החדשה של בוגאטי עוברת לבנזין בסיוע חשמל
  • תזנק ל-100 קמ"ש בשתי שניות ותגיע ל-445 קמ"ש
  • הייצור יוגבל ל-250 יחידות, המחיר יתחיל ב-3.8 מיליון יורו

מלכת המהירות חוזרת: בוגאטי חשפה את הטורבילון, יורשת לשירון הוותיקה ומכונית ראשונה של המותג מאז האיחוד עם רימאק הקרואטית. לדברי מאטי רימאק, מייסד יצרנית רכבי העל החשמלית ומנכ"ל החברה המשותפת, "כשהתחלנו את הפרויקט הניחו רבים שצריך לבנות מכונית על חשמלית, על בסיס הנבארה עם התאמות שונות. זה קל למדי ליישום, אבל זו לא הדרך של בוגאטי".

צפייה בתוכן עם 1,800 כ"ס וכמעט 4 מיליון יורו: זו מכונית העל החדשה של בוגאטי

הוא הוסיף כי "בתהליך הפיתוח היו לנו שני קווים מנחים אותם התווה ארטורה בוגאטי: 'אם ניתן להשוות אותה לאחרת, זו לא בוגאטי', ו'אין כזה דבר יפה מדי'. אם מסתכלים על ההיסטוריה של בוגאטי, המכוניות נטולות פשרות. יש כמות בלתי נתפסת של פטנטים שרשומים על שמו של ארטורה וזה בגלל שהוא מעולם לא חיפש את הפתרון הקל, אלא תמיד את הפתרון המושלם גם אם הוא לא קיים עדיין".

לב: מערכת ההנעה משלבת בין מנוע חדש שפותח על-ידי קוזוורת', V16 עצום ממדים בנפח 8.3 ליטר שמייצר 1,000 כ"ס עם מנתק הצתה ב-9,000 סל"ד וכוח שעובר לאחור. אליו נוספים שלושה מנועים חשמליים עם 340 כ"ס כל אחד, 800 כ"ס בשקלול. שניים מחוברים לכל גלגל קדמי ומעבירים כוח לפנים, אחד מאחור בין מנוע הבנזין לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד חדשה המעבירים כוח לאחור עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. ההנעה כך כפולה כמובן.

התפוקה המשולבת עומדת על 1,800 כ"ס שמעניקים ביצועים טובים יותר מהשירון היוצאת. עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-2 שניות (0.4 שניות פחות), ב-5 שניות ל-200 קמ"ש (1.1 שניות פחות), ב-10 שניות ל-300 קמ"ש (3.1 שניות פחות) וב-25 שניות ל-400 קמ"ש (7.6 שניות פחות).

המהירות המרבית – 445 קמ"ש באמצעות מפתח מיוחד – גבוהה ב-25 קמ"ש. סוללה בקיבולת 24.8 קוט"ש מאפשרת טווח נקי מזיהום של כ-60 ק"מ.

גוף: כבסיס משמשת שלדת קרבון חדשה, כשהסוללה המוצבת לאורכה מסייעת לחוזק המבני. מהנדסי החברה הצליחו לשמור על מרחב מחיה דומה לנוסעים, למרות ממדים דומים לשירון היוצאת ומנוע ארוך משמעותית, ב-40 ס"מ מה-W16. גם המשקל העצמי דומה לשירון (1,995 ק"ג) למרות הסוללות המכבידות.

אחד הרכיבים המרשימים הוא מערך מתלים חדש בתצורה רב-חיבורית עם זרועות אלומיניום שנבנו בהדפסת תלת מימד ומשקל עצמי נמוך ב-45% ממערך המתלים של השירון.

מערכת בלימה על-חוט (ללא חיבור מכאני) פותחה במיוחד על ידי ברמבו עם דיסקים קרמיים, בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 (285/35 מלפנים, 345/30 מאחור על חישוקי "20 ו-"21 בהתאמה).

קלאסיקה: העיצוב החיצוני הוא אבולוציה לשירון, אבל עם חרטום מחודד יותר המסייע לצמצום שטח הפנים ויעיל כך יותר מבחינה אווירודינמית. כונסי אוויר מתחת ליחידות התאורה הקדמיות מסייעות להזרמת האוויר אל כונסי היניקה הגדולים בחלקה האחורי. יש כמובן מסיט אוויר ענק המשמש חלק מתת השלדה האחורית ומסייע ליצירת כוח הצמדה, בעוד ספוילר נשלף בחלק העליון משמש כמעצור אוויר.

כניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות הנפתחות כלפי מעלה המקלות על ההשתחלות פנימה בהשוואה לשירון. מושב הנהג והנוסע מקובעים לרצפה, עם כיוון למרחק של ההגה והדוושות.

לוח המחוונים אנלוגי ופותח על ידי יצרנית מנגנוני השעונים השווצרית קונספטו (Concepto). והוא ניצב במרכז ההגה המסתובב סביבו. עם מד מהירות ומד סל"ד במרכז, מד כוח למנוע הבנזין ולמנוע החשמלי בצד ימין, ומדי טמפרטורת מים ושמן, מד דלק ומד סוללה מצד שמאל. הקונסולה המרכזית מכילה פקדים לשליטה במערכות השונות ובחלקה העליון מסך נשלף לשיקוף הסמארטפון.

מה אנחנו חושבים: ארטורה הוא זה שייסד את החברה, פרדיננד פיך נחשב למי שהחייה אותה מחדש, ונדמה שמאטי רימאק הוא האיש המתאים ביותר להוביל אותה לעתיד אחרי 115 שנות קיום. שכן הקרואטי הצעיר השכיל לשמר את ה-DNA של המותג מבחינה עיצובית והנדסית, בתוספת סיוע חשמלי שאינו מבטל את הבנזין, אלא דווקא משדרג אותו. מרשים מאוד.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה