בקצרה:
- 4 חודשים לאחר שנהגנו בו, מקסוס e-טרון 9 בישראל
- עם 442 כ"ס וטווח תיאורטי של 430 ק"מ
- תג המחיר מתחיל ב-290 אלף שקל

חשמל לעבודה: מקסוס מתחילה לשווק את ה-e-טרון 9, טנדר חשמלי בו נהגנו לראשונה לפני כארבעה חודשים. הטנדר יתחרה בשוק המקומי באיסוזו דימקס, טויוטה היילקס, פורד ריינג'ר ופולקסווגן אמרוק, כולם עם מנועי דיזל. תג המחיר מתחיל ב-290 אלף שקל.
בהשוואה להיילקס הוא ארוך ב-17.5 ס"מ (550 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-21.5 ס"מ (330 ס"מ). הארגז בנוי כחלק אינטגרלי מהמרכב וארוך מזה של הטנדר היפני ב-3.5 ס"מ (156 ס"מ) אבל צר ממנו ב-4 ס"מ (150 ס"מ). כושר ההעמסה נמוך בכ-400 ק"ג (620 ק"ג) מההיילקס בעוד כושר הגרירה (3.5 טון) זהה.

חשמל מתקדם: כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית, עם מערך מתלים נפרדים מלפנים ומאחור נתמכי קפיצי אוויר עם מרווח גחון של 23 ס"מ וזוויות המרכב של 25-29 מעלות לגישה ונטישה בהתאמה.
מערכת ההנעה (442 כ"ס) משלבת צמד מנועים חשמליים, אחורי עם 272 כ"ס וקדמי עם 170 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.8 שניות, מחצית מהמזמן הנדרש למתחרים עם מנועי דיזל. סוללה בקיבולת 102.2 קוט"ש אמורה לאפשר טווח תיאורטי של 430 ק"מ, עם טעינה מהירה (115 קילוואט) ומילוי מ-20% ל-80% ב-42 דקות.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת צמד מסכים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ("12.3 כל אחד), מצלמות היקפיות, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים), אך במפתיע ללא כיוון מרחק להגה. הגרסה הבכירה (ב-310 אלף שקל) מוסיפה ריפודי עור, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים וחלון שמש.
מערך הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: הטנדר החשמלי של מקסוס נראה על הנייר כמי שעשוי להיות אלטרנטיבה מסקרנת למתחרים הוותיקים המונעים כבר שנים בסולר יקר. ואחרי נהיגה בו אנחנו יודעים כי הוא מציע ביצועים מרשימים, איכויות נסיעה גבוהות, תא נוסעים איכותי ומאובזר ויכולת ייחודית לעשות שימוש בסוללה במקום גנרטור להפעלת כלי עבודה חשמליים.
חסרונותיו? נחיתות ביכולת ההעמסה ובעבירות בשטח טכני, וטווח נסיעה שעשוי להיות צנוע לחלק ניכר מהטנדריסטים בעלי נסועה יומית גבוהה, בשונה שברולט סילברדו EV שמציע טווח נסיעה גדול משמעותית לצד הטבות מיסוי. הוא יתקשה גם לאור העובדה שהטנדרים הקטנים נמכרים בעיקר במכרזי רכב של השוק המוסדי, ושם יהיה למקסוס קשה להשתלב.