האח הקומפקטי: יבואנית הונגצ'י פרקה בשבוע שעבר בנמל אשדוד משלוח ראשון של ה-E-HS5, לקראת תחילת השיווק במהלך חודש ינואר. רכב הפנאי החשמלי יהיה אח קטן ל-E-HS7 המוכר, קצר ממנו ב-17.5 ס"מ (475 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-10 ס"מ (290 ס"מ).
הוא צפוי להתחרות כאן באקספנג G6, טסלה מודל Y וצ'אנגן דיפאל S07, ולאור העובדה שאחיו הגדול מתחיל ב-230 אלף שקל, סביר להניח שה- E-HS5 יתחיל במחיר של כ-200 אלף שקל, או נמוך יותר. גרסת הסדאן שלו, תחת השם EH5, צפויה להגיע לקראת אמצע השנה הבאה.
מה עוד צריך לדעת: המראה דומה לאח הגדול, עם סבכה אטומה ויחידות תאורה צרות מלפנים, בעוד סביבת הנהג היא 'סינית גנרית' עם מסך גדול ("15.6) במרכז, ללא מתגים פיזיים וגם ללא לוח מחוונים. לתא המטען נפח של 462 ליטרים, ומלפנים ישנו תא אחסון נוסף בנפח של כ-40 ליטרים.
ה-E-HS5 יוצע בגרסת הנעה אחורית, עם מנוע בהספק של 285 כ"ס ו-7.3 שניות ל-100 קמ"ש, או הנעה כפולה שבה מצטרף מנוע נוסף מלפנים ומביא להספק מרבי של 560 כ"ס, עם זמן תאוצה של 4 שניות בלבד.
לגרסת הבסיס סוללת 62 קוט"ש והבטחה לטווח של 426 ק"מ. סוללה גדולה יותר (85 קוט"ש) מוצעת בשתי גרסאות ההנעה ומבטיחה לספק 550 ק"מ בהנעה האחורית או 522 ק"מ בכפולה. טעינה מהירה בקצב של 260 קילוואט מבטיחה מילוי מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות.
מה אנחנו חושבים: הונגצ'י החלה את דרכה אצלנו לפני קרוב לארבע שנים, עם רכב הפנאי האקסצנטרי E-SH9 שזכה לכינוי "הרולס רויס הסינית" ונמכר בכמויות מרשימות בהתחשב במוצאו - והחשש שקינן עדיין בלקוחות ביחס לתוצרת סין - ובעיקר תג המחיר המאוד גבוה שהוצמד לו. לומר שהיבואנית הופתעה מהביקוש תהיה לשון המעטה.
לפני שנה הצטרפו אליו שני דגמי סדרה 7 במחירים נמוכים משמעותית, אך גם הם לא הביאו למותג הלא ממש מוכר את הפריצה המיוחלת. כעת, עם דגמי סדרה 5 שיהיו הזולים ביותר שהציע המותג עד כה, מצפים ביבואנית לשינוי של ממש לטובה. פשוט זה לא יהיה, לאור כמות המתחרות האיכותיות והפופולריות בקטגוריה.
רכב נוראי. מערכות נהיגה ובטיחות לא בשלות, בלימות פאנטום בכבישים מהירים. רעש צמיגים מופרז מחריש אוזניים במהירויות הגבוהות. הגה לא מתקשר, כיסא לא נוח בנסיעות ארוכות. פשוט רכב רע.
עולם הרכב נהיה ממש מגעיל! מרגיש כמו בעלי אקספרס, אמזון, טימו וכד'....
כמות המותגים (או המוצרים) הסיניים ממש לא לעניין, זה מטורף ורק מבלבל ומכעיר את השוק...
אני בסופו של דבר, כמו רוב הפרטיים, ארכוש מותג (טויוטה, פולקסווגן, יונדאי, רנו, מרצדס ועוד...)
אבל שאנשים יגידו לי מברוק על רכב שאין לו שם ויצחקו עלי... לא תודה