יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית ב.מ.וו חשפה תמונות חדשות ופרטים רבים על ה-iX3 הבא. דור שני לרכב הפנאי החשמלי שיתבסס על פלטפורמה חדשה שפותחה עבור משפחת "הסדרה החדשה" (Neue Klasse) של היצרנית, דגמים שבב.מ.וו מקווה כי ידחפו אותה לחזית בתחום רכבי היוקרה החשמליים.
בשלב ראשון המשפחה תכלול דגם סדאן בגודל מקביל לסדרה 3 ואת רכב הפנאי החדש, שיהיה הראשון להגיע לשוק ב-2026. בישראל הוא ישווק החל מסוף השנה הבאה.
בתמונות נראה ה-iX3 עדיין תחת הסוואה, אך ניכר כי ב.מ.וו השתדלה לשמור על דימיון בעיצוב לדגם התצוגה ניאו-קלאס X, שנחשף במרץ אשתקד. זה אומר כי ניתן לצפות למראה מעודן יותר מדגמי ב.מ.וו כיום. בין היתר עם סבכה קדמית בעלת כליות צרות וקטנות יותר מהמקובל אצל היצרנית בשנים האחרונות, ובהתאם לביקורת הגורפת שהועברה על המותג עקב בחירה זו.
ניתן לזהות גם יחידות תאורה צרות ומלוכסנות משני צדי הסבכה, בעוד שמאחור יש יחידות תאורה צרות וארוכות לרוחב הדלת האחורית. בסך הכל מראה שרירי יותר מה-X3 בנזין.
למרות שב.מ.וו לא פרסמה עדיין תמונות רשמיות, בתא הנוסעים צפויה מהפכה רבתי, עם סגנון עיצוב חדש לחלוטין שהיצרנית מכנה "נהיגה פנורמית". בין היתר עם תצוגה עילית על גבי השמשה הקדמית כולה - כן, גם לנוסע – לראשונה חלקית גם בתלת-ממד. המראה הכללי צפוי להיות מינימליסטי יחסית עם מסך מולטימדיה גדול במרכז, בשילוב גלגל הגה בעל מתגי מגע מיוחדים ואת כלל פעילות המערכות תנהל מערכת חדשה לחלוטין בשם "X".
צפייה בתוכן הכירו את ב.מ.וו iX3 החדש: אלה הפרטים החשובים
החדשות החשובות יותר הן כמובן בפלטפורמה החשמלית. המשפחה החדשה מבוססת לראשונה על פלטפורמת 800V, שתאפשר טעינה מהירה של עד 400 קילו-וואט. בב.מ.וו מבטיחים טווח נסיעה כולל של קרוב ל-800 ק"מ ואפשרות לטעינת אנרגיה שתספיק לטווח של 350 ק"מ בתוך 10 דקות בלבד. בהנחה שתמצאו עמדה מתאימה שעדיין לא קיימת בארץ. את מצב הטעינה תוכלו לראות לראשונה בזמן אמת גם ביישומון של BMW, כך שלא צריך לגשת לרכב כדי לראות מה מצב המצבר.
ואם הזכרנו את זה, אז ב.מ.וו מצהירה על דור שישי למצברים, עם 40% פחות אובדן אנרגיה וחסכון של 10% במשקל בהשוואה לדור החמישי בו צויד ה-iX3 היוצא. גם עלות ייצור המצברים ירדה ב-20%, אם כי אל תבנו על הוזלה במחיר הרכב. את ההישגים האלה ב.מ.וו מייחסת למעבר לתאי חשמל צילינדריים חדשים. המצבר ישמש כעת גם חלק נושא בעומס של המרכב, ובכך הוא צפוי להיות טוב יותר מבחינה דינמית מקודמו.
שתי גרסאות
ב.מ.וו תציע iX3 עם הנעה אחורית ומנוע חשמלי מאחור, דור חדש שתוכנן במיוחד לשימוש בפלטפורמות 800V. גרסה שנייה תוסיף מנוע מלפנים שיניע את הגלגלים הקדמיים וייצור הנעה כפולה. נתון הספק רשמי לא פורסם, אך הציפייה היא לכ-400 כ"ס לפחות בגרסת ההנעה הכפולה.
צפייה בתוכן הכירו את ב.מ.וו iX3 החדש: אלה הפרטים החשובים
מה עוד? לראשונה בתולדותיה, ב.מ.וו פיתחה עצמאית מערכת מחשוב לניהול מאפיינים דינמיים. זו תתאם בין הבלמים, מערכת אגירת האנרגיה (בלימה רגנרטיבית), ההיגוי ומערכת ההנעה, וביצרנית מבטיחים מהירות תגובה גבוהה פי 10 ממערכת נפרדת שהוצעה בעבר.
מחשב נפרד ומשודרג, עם כוח מחשוב גדול פי 20 מבעבר, יאפשר נהיגה אוטונומית משופרת. בין היתר עם התרעה וסיוע במצבי סיכון במעבר נתיב, התחילת נסיעה עצמאית כשהרמזור מתחלף לירוק, סיוע במסלול נסיעה צר, כיכרות, צמתים מורכבים ובנתיבי כניסה ויציאה מכביש מהיר.
כמו כן, המערכת החדשה תסייע בהתחמקות ממכשול בתוך הנתיב, למשל במקרה בו רכב עצר או חפץ נפל לכביש, וגם בבלימה במצבי חירום.
ב.מ.וו iX3 החדש יוצג רשמית בתערוכת IAA במינכן בחודש ספטמבר הקרוב. הוא יגיע לייצור בסוף 2025, ושיווקו צפוי להתחיל בתחילת 2026. מועד השיווק בישראל עדיין לא ידוע.
דני—קרא את התגובות והגב בכתבה טויוטה לנד קרוזר, אבל בקומפקטי - כך הוא עשוי להיראות, בכתבה ג'ילי EX5 (מבחן ראשון) - נושאת הלפיד, בכתבה דונגפנג M-הירו 917 (נהיגה ראשונה) - האמר סיני עם כ-1,100 כ"ס, בכתבה במראה קלאסי על בסיס מודרני: ג'יפ חשפה צ'ירוקי חדש, בכתבה רולס רויס ספקטר (בלעדי) - אל תדברו איתנו על כסף, בכתבה טסלה מודל Y (מבחן בזק) - מוכנה לתחרות קשה מאי פעם, בכתבה טויוטה לנד קרוזר (מבחן ראשון) - יורש העצר, ובכתבה פורשת כנף ועפה: זו הונדה סיוויק טייפ R האחרונה בהחלט. אם אתה לא מוצא כאן חלק מהכתבות שהזכרתי בתגובה, תחפש את הכתבות האלה ב-google.
3 דני. מצאתי משהו על טויוטה לנד קרוזר ב-BRAVE שמשתמש בגוגל. אני לא מעוניין ברכב הזה כי יש לי שתי מכוניות שלי שמשתמשות בבנזין. אני מעוניין רק ברכב השטח BENTLEY BENTAYAGA.
מצאתי גם על ג'יפ צ'ירוקי החדש אבל התגובה שלי זהה לזו שלמעלה.
כבר עניתי לך על מכוניות חשמליות סיניות.
אני לא מעוניין בשתי המכוניות האחרות.