בקצרה:
- סקודה אניאק RS למירוצים הוצג
- יותר ביצועים הודות לדיאטה משמעותית
- ייצור סדרתי? אולי בעתיד

מהכביש למסלול: סקודה חשפה אב-טיפוס למירוצי מסלול על בסיס אניאק RS, הגרסה החזקה של רכב הפנאי החשמלי. השינוי המשמעותי הוא הפחתת 316 ק"ג בעזרת חלקי מרכב מחומרים ביו-מורכבים, שלדברי היצרנית גם ידידותיים לסביבה.
לכך נוספו גם פגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור עם כונסי ומסיטי אוויר סביב למרכב, וכנף אחורית גדולה בקצה דלת תא המטען. הפחתת משקל נוספת מגיעה בעזרת שמשות מפוליקרבונט במקום זכוכית והסרת מרבית הדיפונים וחומרי הבידוד. כנדרש במכוניות מירוץ יש אביזרים בטיחות תקניים (שמוסיפים כמובן למשקל) כמו כלוב התהפכות ומטף כיבוי. לא נפקד מקומם של מושבי באקט, הגה ייעודי ובלם יד הידראולי.

השבחה מכאנית: מערכת ההנעה מוכרת מהאניאק RS, עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 340 כ"ס, בשניהם משולב דיפרנציאל מוגבל החלקה לטובת הורדה יעילה יותר של הכוח לאספלט. הפחתת המשקל מביא לשיפור בביצועים עם קיצוץ 0.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (4.6 שניות).
סקודה ביצעה שינויים מתבקשים במערכת המתלים עם יחידות קוילאובר מותאמות למרוצים, אפשרות כיוון ידני לקשיחות הקפיץ ולשיכוך והחזרה של בולם הזעזועים, הנמיכה את המרכב ב-7 ס"מ והרחיבה משמעותית את מפסקי הסרנים (ב-7.2 ס"מ מלפנים וב-11.6 ס"מ מאחור).
מערכת הבלימה כוללת דיסקיים קרמיים (עם קאליפר 10 בוכנות מלפנים, 4 בוכנות מאחור) בעוד שעל הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו דביקים ורחבים (305/30) על חישוקים של OZ עם מנגנון נעילה מרכזי כמקובל ברכבי מירוץ.

מה אנחנו חושבים: האניאק RS שחשפה סקודה נראה מרשים ולמרות שאינו חזק יותר, הסרת המשקל בהחלחט מעודדת. מצד שני, מדובר בינתיים לפחות ברעיון ולא יותר מכך. היינו שמחים לקבל אותו כגרסת קצה מיוחדת לכביש הציבורי, אולי כאלטרנטיבה מסקרנת ליונדאי איוניק 5N הנהנית כיום מבלעדיות בקטגוריה. אם לא, הוא יעלם מההיסטוריה אחרי שיזכה למנת החשיפה המתבקשת ממהלך תדמיתי רגעי.