בקצרה:
- אחרי ה-911 קאררה, פורשה מעדכנת גם את ה-S
- עם קצת יותר כוח וסביבת נהג מחודשת
- המחיר: החל מ-1.27 מיליון שקל
ילדת סנדוויץ: פורשה חשפה מתיחת פנים ל-911 קאררה S (992.2), שתמלא את החלל בין הקאררה הבסיסית ל-GTS ההיברידית והחזקה ממנה משמעותית. היא מצוידת באותו מנוע בוקסר 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר וצמד מגדשים, עם הספק שעומד כעת על 480 כ"ס, 30 כ"ס יותר מקודמתה.
תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה משלימים את שרשרת ההנעה, בינתיים ללא גרסה כפולת-הנעה שמוצעת רק ב-GTS. תוספת הכוח מאפשרת לה לקצץ 0.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (3.5 שניות) ו-0.5 שניות ל-200 קמ"ש (11.6 שניות) עם חבילת ספורט כרונו הכוללת בקרת שיגור.
גם מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים גדולים יותר: 380-408 מ"מ לפנים-אחור לעומת 350 מ"מ בכל הפינות ב-S היוצאת.
מה עוד צריך לדעת: פורשה כיילה לדבריה את המתלים מחדש וכבעבר תציע את ה-S עם אופציות כמו מתלים סופרטיביים-נוקשים יותר, היגוי אחורי אקטיבי ובלמים קרמיים - כולם בתוספםת תשלום משמעותית כמובן.
קאררה S תוצע במרכב קופה או קבריולה עם גג בד נפתח (ב-1.37 מיליון שקל). בדומה למתיחת הפנים של שאר הגרסאות, גם כאן השינויים צנועים וכוללים בעיקר ויתור על פסי תאורת יום המשולבים כעת ביחידת התאורה הראשית. בסביבת הנהג יש כעת מתג התנעה במקום המנוף המכני-קלאסי ולוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.6) במקום מד סל"ד אנלוגי במרכז וצמד צגים מצדיו.
מה אנחנו חושבים: הקאררה S הייתה אחת הגרסאות הנחשקות ביותר בהיצע ה-911 לאורך השנים, עם שדרוג ביצועים ויכולת דינמית ביחס לקאררה הבסיסית. אלא שכיום תופסת את מקומה ה-GTS, ובכך הועם זוהרה. פורשה מעוניינת אמנם להציע מגוון גרסאות גדול שיתאימו לכל לקוח אפשרי, אבל כלל לא בטוח שה-S לא תמצא עצמה קצת מיותרת. וחבל.