בקצרה:
- קיה חשפה גרסת ביצועים ל-EV9
- עם 508 כ"ס ו-4.5 שניות ל-100 קמ"ש
- שיווק מקומי? רק בהזמנה מיוחדת
חשמל וביצועים: קיה חשפה את ה-EV9 GT, גרסת ביצועים לפנאי חשמלי הגדול ודגם חשמלי שני של קיה שזוכה להשבחת ביצועים, אחרי ה-EV6 GT. שיווק מקומי צפוי רק בהזמנה מיוחדת במהלך שנה הבאה.
מערכת ההנעה משלבת צמד מנועים חשמליים, קדמי עם 217 כ"ס ואחורי עם 367 כ"ס המפיקים 508 כ"ס, 124 כ"ס יותר מהגרסה כפולת ההנעה המוכרת. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כ-4.5 שניות, קיצוץ של 0.8 שניות, אבל עדיין איטי יותר ממתחרים כמו ניו EL8.
טווח הנסיעה טרם פורסם, אבל קיה מבטיחה יכולת טעינה אולטרה מהירה זהה לגרסה הרגילה ומילוי מ-10% ל-80% ב-25 דקות.
מה עוד צריך לדעת: ה-EV9 GT מקבל גם מערכת המדמה צליל ותחושת האצה של מנוע בנזין מוגדש ותיבה כפולת מצמד, בדומה לאיוניק 5N. משמעותית יותר היא תוספת בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים גדולים יותר, כיול שונה להגה וגם דיפרנציאל מוגבל החלקה המשולב במנוע האחורי. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי קונטינטל ספורט-קונטק 6, דביקים יותר מהאקו-קונטקט של הגרסה הרגילה.
המראה התעדכן קלות, עם פגושים אגרסיביים יותר ותוספת יחידות תאורה בסבכה הקדמית. למושבים תמיכה משופרת וריפוד אלקנטרה ועל ההגה ממוקם מתג GT המעביר את כל המערכות למצב האגרסיבי ביותר.
מה אנחנו חושבים: ה-EV9 GT נראה כמשדרג לא רק את הביצועים בקו ישר, אלא גם את היכולת הדינמית של רכב הפנאי הגדול, מבלי להיגרר למוחצנות מיותרת. והוא מבטיח לשלב את כל היתרונות השימושיים של הגרסה הרגילה, לרבות מערכת חשמל מתקדמת המוכרת של היצרנית הקוריאנית.
נותרו רק שתי שאלות חשובות. הראשונה, מה יהיה תג המחיר שיוצמד לו, בוודאי לאור השינוי הצפוי במיסוי לרכב חשמלי. השניה: מי צריך גרסת ביצועים לרכב עצום מידות כזה? אין לנו תשובה לאף אחת מהן.