דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי כולם: גם ל-Lynk&Co יש חשמלית לאירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-02 הוא דגם חשמלי ראשון של לינק אנד קו לשוק האירופי
  • מתבסס על הפלטפורמה הייעודית של ג'ילי
  • צפוי לנחות כאן בסוף השנה הנוכחית

הראשון בחשמל: 4 שנים לאחר שנחתה באירופה כמותג הסיני ראשון של ענקית הרכב ג'ילי עבור היבשת הישנה, Lynk&Co חשפה את ה-02 כדגם חשמלי ראשון שלה לאירופה. כבסיס משמשת פלטפורמת SEA המשותפת לוולוו EX30, סמארט 1 וזיקר X, אבל בשונה מהם הוא יוצע עם מערכת הנעה אחת בלבד.

זו כוללת מנוע אחורי (272 כ"ס) המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות, שישודך לסוללת 66 קוט"ש המקנה טווח תיאורטי של 445 ק"מ. טעינה מהירה (150 קילוואט) תאפשר מילוי ל-80% בחצי שעה.

השונה והדומה: בהשוואה לזיקר, ה-02 ארוך ב-3 ס"מ (446 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-0.5 ס"מ (275.5 ס"מ). תא המטען גדול ב-48 ליטר (410 ליטר) ויש גם תא נוסף מתחת למכסה הקדמי (15 ליטר) לאחסון כבל הטעינה.

מבחינה עיצובית החרטום דומה מאוד לזיקר עם צמד פסי תאורה בכל פינה, בעוד האחוריים משתפלים לאחור ליצירת מראה "כמו קופה" עם פס תאורה לכל רוחב דלת תא המטען. תא הנוסעים עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, וכמקובל עם שימוש מועט במתגים ועם מסך מגע גדול ("15.4) האחראי על שליטה בכלל המערכות. מול הנהג ישנו הגה בעיצוב שתי צלעות מקורי ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.2).

מה אנחנו חושבים: Lynk&Co היה המותג הראשון של ענקית הרכב הסינית ג'ילי ששווק באירופה, עם ה-01 בניסיון להיות אלטרנטיבה לרכבי פנאי היברידיים נטענים כמו כמו טויוטה ראב 4, קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008. אבל למרות החלוציות, למרות הבסיס המשובח של וולוו (XC40) ולמרות מודל שיווק באמצעות מודל ליסינג ייחודי, הוא התקשה להצליח. גם בישראל ומאז נחת כאן בתחילת 2023 נמכרו בסך הכל כ-800 יחידות, חלקן בערוצי ה"אפס קילומטר".

האם ה-02 צפוי לשנות את המצב העגום של המותג? כלל לא בטוח. שכן הוא מגיע באיחור ניכר לשוק, וצפוי להתמודד עם מכסים חדשים באירופה לתוצרת סינית ועם מיסוי גבוה יותר אצלנו. כרגע זה נראה מעט מדי ומאוחר מדי.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה