פרארי נערכת להשקת המכונית החשמלית הראשונה בתולדותיה. מי שנודעה במנועי בנזין עתירי ביצועים וצליל רועם, תחליף אותם ב"אלטריקה" (Elettrica, חשמלית באיטלקית) בדממה לטובת ביצועים חשמליים וידידותיים לסביבה.
האלטריקה, שנחשפת בינתיים רק במפרט הטכני, תציע ארבעה מנועים חשמליים, שניים לכל סרן. מלפנים המנועים יפיקו 286 כ"ס וייכנסו לפעולה רק כשהם נדרשים, כך שהמכונית תציע הנעה אחורית כשתרצו. מאחור ההספק עומד על 843 כ"ס ויחד פרארי מבטיחה יותר מ-1,000 כ"ס – מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות ומהירות מרבית של 325 קמ"ש.
אם הנתונים האלה מעט מאכזבים ביחס לחלק ממכוניות העל הסיניות, כנראה שזה גם במכוון: האלטריקה לא תוגדר כמכונית על טהורה, אלא יותר כמשפחתית-על ספורטיבית. היא תציע ארבעה מושבים ומרכב האצ'בק גדול בסגנון הפורסנגה, רכב הפנאי של היצרנית. פרארי נוקבת בינתיים רק בנתון בסיס הגלגלים, שיעמוד על 296 ס"מ וימצב אותה מול פורשה טייקאן, למשל.
למכונית החדשה יהיה משקל עצמי לא צנוע של 2,300 ק"ג ופרארי מבטיחה חלוקת משקל של 47% מלפנים ו-54% מאחור. לטובת היכולת הדינמית, הסוללות ממוקמות בתוך השלדה ויוצרות מרכז כובד נמוך בשמונה ס"מ מזה של מכוניות הבנזין של פרארי. דור שלישי של מתלי ה-48 וולט האקטיביים של פרארי יסייע לצמצם זוויות גלגול באמצעות הקשחת כל אחד מהמתלים בנפרד בהתאם לתנאי הדרך.
עוד נמסר כי האלטריקה תיוצר לראשונה בתולדות פרארי מאלומיניום ממוחזר עבור 75% מרכיבי השלדה והמרכב, מה שיחסוך פליטת 6.7 טון פחמן דו-חמצני בייצור כל מכונית. היא גם ראשונה של הסוס הצוהל עם תת שלדה נפרדת מאחור, זאת לטענת האיטלקים לטובת הפחתת רעשים ורעידות ומבלי לוותר על הקשיחות המבנית או לפגוע ביכולת הדינמית.
ומה עם הרעש? בניגוד ליצרניות אחרות, שבוחרות בצליל שמחקה בנזין או ברעש סינתטי, פרארי תעשה שימוש בחיישן שיקלוט את הרעש שנוצר ממערכת ההנעה בסרן האחורי ותשדר אותו לתא הנוסעים. ביצרנית מתארים את המערכת כמגבר של גיטרה חשמלית, שיעביר את הרעידות שנוצרות כתוצאה מפעולת המנוע החשמלי וישדר אותן בתא הנוסעים, אך רק בעת האצה. בשיוט, ובניגוד לפרארי אליהן התרגלנו, תהיה דממה.
פרארי צפויה לחשוף את תא הנוסעים של האלטריקה בתחילת שנה הבאה, ואת המכונית במלואה באביב הקרוב. מחירה לא פורסם ושיווקה בישראל יחל כפי הנראה לא לפני המחצית השנייה של 2026.
נראה מורכב מידי טכנולוגית, כבד מידי וכמובן; אין ביקוש מבעלי רכבי פרארי כלל.
ע״ע כל הרכבים הנוכחיים שלהם המשלבים הנעה חשמלית(!)
מבקשים מהם W12/10 נקי מדגשים עם תמסורת ידנית ומקבלים הפוך.
החריבו חברה מצויינת, גם ב פורמולה 1 הם עושים את המוות לצ׳רלס והמילטון
ל-Ferrari החשמלי משנת 2026 יש קצת יותר מ -1,000 כ"ס ותאוצה של 2.5 שניות אבל ביצועיו פחותים מה-Bentley החשמלי משנת 2025 עם 1,400 כ"ס ותאוצה של 1.5 שניות. אין מכונית בעולם שהיא מעל ה-Bentley החשמלי.