דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אצלנו אחרי מתיחת פנים קלה: אקספנג החלה לשווק G6 עדכני

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אקספנג G6 עבר עדכון, ברובו מכאני
  • מבטיח את הטעינה המהירה בישראל - 12 דקות בלבד
  • המחיר מתחיל ב-205 אלף שקל

הלהיט התחדש: אקספנג G6 עבר מתיחת פנים קלה, כאשר השינוי המשמעותי ביותר נוגע למערכת ההנעה. גרסת הבסיס עם הסוללה הקטנה לא תוצע עוד, בעוד שתי הגרסאות האחרות יוצעו עם סוללת LFP בקיבולת של 80.8 קוט"ש, לעומת סוללת NMC בקיבולת של 91.4 קוט"ש בדגם היוצא.

תג המחיר מתחיל מעתה ב-205 אלף שקלים, התייקרות של 3,000 שקלים לעומת גרסת הכניסה הקודמת, שהציעה טווח צנוע יותר.

כתוצאה מהקטנת הסוללה המשקל העצמי אמנם הופחת בכ-100 ק"ג, אך גם טווח הנסיעה התקצר ב-35-45 ק"מ, בהתאם לגרסה, וינוע תיאורטית בין 510 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה ל-535 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית עם החישוקים הגדולים.

הספק המנועים גבוה בכ-10 כ"ס, ויעמוד על 296 כ"ס בהנעה האחורית או 487 כ"ס בכפולה, בעוד זמני התאוצה לא השתנו - למרות הפחתת המשקל - ויעמדו על 6.7 או 4.1 שניות בהתאמה. שיפור משמעותי נרשם בקצב הטעינה המובטח, שזינק מ-280 ל-451 קילוואט ומאפשר תיאורטית מילוי מ-10% ל-80% בתוך 12 דקות בלבד - מה שמכתיר את ה-G6 כרכב עם הטעינה המהירה ביותר בישראל, בהינתן עמדה מתאימה (וכזו עדיין אין כאן).

מה עוד צריך לדעת: גם העיצוב השתנה במעט, כאשר מלפנים סמל המותג עלה אל המכסה הקדמי, בעוד יחידת התאורה נמתחת לכל רוחב החזית. מאחור ישנו מסיט רוח חדש. השינוי בממדים כולל תוספת של חצי ס"מ בלבד לאורך הכולל.

בתא הנוסעים יש מסך מגע גדול במעט, "15.6 לעומת "15 בדגם היוצא, וגם מראה מרכזית מבוססת מצלמה - אך ללא חימום למושבים האחוריים שהוצע בדגם היוצא. רמת גימור חדשה בשם +Core תוסיף גם ריפודי עור נאפה ועיסוי במושבים. חישוקי "20 יוצעו כאופציה בתשלום נוסף בגרסת ההנעה האחורית, או כציוד תקני בהנעה הכפולה.

מה אנחנו חושבים: יצרני הרכב הסינים פתחו זה מכבר במירוץ חימוש בכל מה שנוגע לזמני הטעינה - בעיקר בסין, שם כבר יש מכוניות עם קצבי טעינה של 1,500 קילוואט, אבל גם אצלנו. דגמים כמו זיקר 7X, המצטרפים החדשים לבית IM וכעת גם אקספנג G6, מבטיחים טעינה במהירות מסחררת שמתחילה להתקרב לזמני התדלוק המוכרים לנו ממכוניות עם מנועי בעירה פנימית. כעת נותר רק לחכות שתשתית הטעינה תדביק את הפער - ונראה כאן יותר עמדות שמסוגלות לתמוך במהירויות טעינה כאלו.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. קיצצו את הסוללה ב12% 
    נועם, 17-11-2025

    והמחיר בסין ירד בהתאם , לעומת ההנחה הסמלית בארץ (שגם מתקזזת כשצריך לשלם אקסטרה על אבזור)

    סגור תגובה

  • 2. הוזלה של 20 אלף שקל 
    ליאור, 17-11-2025

    המחיר של הדגם היוצא היה 225

    סגור תגובה

  • 3. אני עכשיו בסין. 
    עובד בסין., 17-11-2025

    המכונית עולה פה בסין פחות מ70 אלף שח.

    סגור תגובה

  • 4. קוראים לזה שידרוג לצורך שינמוך 
    יוני. , 17-11-2025

    לפי סוג הסוללות החדש ניקל ברזל משקל הרכב כנראה עלה ולא ירד. הקטנת סוללה ב10 קילוואט היא קריטית ספק עם היא תגיע ל450 ק"מ בין טעינות

    סגור תגובה

  • 5. מחיר בעייתי 
    קובי, 17-11-2025

    סוללת LFP הינה סוללה זולה יותר , הטווח נמוך יותר ( מה lr ), היה צריך לבוא לידי ביטוי במחיר זול יותר , ההוזלה רינה מספקת

    סגור תגובה

  • 6. מגיבים 1-5 
    קביבו, 17-11-2025

    כולכם כותבים שלילי.
    אני מצטרף אליכם.
    פשוט לא קונים סיני חשמלי
    שיתכן שיש בה גם תוכנת השתלטות.
    רק בנזין ולא סיני.

    סגור תגובה

  • 7. אוכלים קש ממרחץ הדמים בסין 
    דודו , 17-11-2025

    כדי לעמוד בתחרות הורדת המחירים של מנכ״ל BYD (שירד מהפסים בנסיונותיו לנקות את השוק הסיני ממתחרים) נאלצת גם שי פונג ( זה השם הנכון) להקטין עלויות ולהתכווץ לגודל בטריה שגדול רק ב 2% מזו של טסלה , והופ מגלים את הפרש היכולות בין היזם ( טסלה) לבין החקיין וגנב התוכנה ( שי פונג). עד עכשיו הם התהדרו בטווח גדול בגלל מצבר גדול ועכשיו כשהמים מתנקזים רואים מי דוחה ערום

    סגור תגובה

  • 8. זה יפה שעברו לסוללות LFP 
    יותם (מהנדס חשמל), 17-11-2025

    מבחינת ייצור, סוללת LFP זולה יותר לייצור מאשר סוללת NMC. לא צריך קובלט. בנוסף, היא נותנת אורך חיים ארוך לפחות פי 3 מאשר NMC. אם סוללת NMC מגיעה ל-10 שנים במקרה הטוב (8 שנים במקרה הממוצע), אז LFP מתחילה ב-30 שנה לנהג רגיל (3000 מחזורי טעינה-פריקה).

    החיסרון הוא שבסוללת LFP מטען האלקטרודות אינו נובע מיונים טעונים שנשארים טעונים, אלא הליתיום חוזר למצב נייטראלי כאשר הוא נכנס לאלקטרודה ומקבל אלקטרון ואין נשאי מטען כמו קובלט שנשארים טעונים. הזרם נובע רק מההפרש שבין רמות האנרגיה של הליתיום באנודה ובקתודה. זה כמובן אומר שעצמת הזרם של סוללת LFP נמוכה יותר בכ-15% ושצפיפות האנרגיה בסוללה גם היה נמוכה יותר בכ-15%, מאשר סוללת NMC.

    סה"כ רכב עם סוללת NMC יכול להגיע לביצועים משולבים גבוהים יותר בעד 30%, מאשר רכב עם סוללת LFP. רק שאז, אחרי 8 שנים, פתאום הלכה הסוללה וזה טוטאל לוס, כי מחיר סוללה חדשה יקר יותר ממחיר המכונית.. :-).

    בקיצור, האקספנג G6 החדשה אולי כבר לא תוכל להתחרות בפתיחות עם פורשה. אבל לפחות תדעו שיש לכם רכב שיחזיק עד מגרש הגרוטאות.

    דרך אגב, בקשר לזה, BYD כבר פיצחה את השיטה - הם הבינו שאפשר לסחוט עוד ביצועים מהסוללה, פשוט ע"י שינוי ארכיטקטורה למתח גבוה יותר. ה-U9 למשל (הרכב המהיר בעולם) - ברכב הזה הם עלו ל-1200V. הסוללה נשארה 80 קוט"ש, LFP. אבל, ע"י מעבר למתח גבוה, הם סוחטים ממנה יותר הספק רגעי בזרם זהה.

    זאת אומרת שיש פתרון הנדסי לבעיה הזאת וגם חברת אקספנג בסוף תעשה את זה. הם יעלו מ-800V (הארכיטקטורה הנוכחית שלהם), ל-1200V. רק שאלה של מתי.

    ללא קשר, כרגיל - אני מזכיר לכם - בינתיים, אם אתם יכולים אז תישארו עם בנזין, כי יש כמה וכמה טכנולוגיות מלהיבות בקנה, שיכנסו ממש בעתיד הקרוב ואנחנו מדברים על סוללות נתרן-יון, אלומיניום-יון, ליתיום מצב מוצק וסמי מצב מוצק והידריד-נתרן.

    בכל פעם שיכנס דור חדש של סוללות, הטווח לטעינה יגדל משמעותית וכל הרכבים החשמליים וההיברידיים על הכביש, יהפכו למיושנים בן לילה.

    אם שואלים אותי מתי לעשות "סטופ" ולקנות - אז רק כאשר הטווח יעבור 1000 ק"מ לטעינה (על חשמל בלבד). כי גם אז אמנם תיתקעו ולא תוכלו למכור, אבל לפחות תיתקעו עם רכב שיש לו 1000 ק"מ טווח על טעינה ולא רק 500. רכב שתוכלו להגיע לכל מקום בישראל ולחזור לטעון בבית. שזה גם חשוב. בקיצור, קצת סבלנות עם הרכישה. אם אין לכם סבלנות, אז כן, האקספנג החדשה בהחלט נחמדה.. אבל משתלם להתאפק עוד קצת.

    סגור תגובה

  • 9. אצלנו אחרי מתיחת פנים קלה: אקספנג החלה לשווק G6 עדכני 
    DANY_FROM_TORONTO, 17-11-2025

    XPeng G6 מיוצר בסין. מכוניות חשמליות סיניות אינן נמכרות בקנדה ובארה"ב. G6 מיוצר באירופה במפעל הייצור של Magna Steyr בגראץ ומיוצר עבור השוק האירופי. Magna היא חברה קנדית.
    למה כולכם בישראל קונים מכוניות סיניות כשסין עוזרת לאויביכם איראן, הותים ופלסטינים?
    4 יוני. אתה צודק.
    6 קביבו. אתה צודק כי סין גם מרגלת בקנדה.
    8 יותם. סוללות נתרן-יון יהיו זולות משמעותית לשימוש במכוניות בנזין בעתיד. סוללות אלומיניום-יון, מצב מוצק, ליתיום חצי-מצב מוצק ונתרן הידריד לא יהיו בת קיימא מכיוון שהן יותר מדי יקרות לשימוש במכוניות בנזין בגלל שהן עדיין בפיתוח מוקדם. הן מתמודדות עם מכשולים טכניים וכלכליים משמעותיים. טכנולוגיית נתרן-יון היא היחידה מבין אלה שמתקרבת לפריסה מסחרית בעיקר עבור יישומים בעלות נמוכה לטווח קצר ואחסון אנרגיה. סוללות נתרן-יון היא האלטרנטיבה היחידה אשר זולה יותר עבור מכוניות חשמליות עבור טווח נסיעה נמוך ובאחסון אנרגיה אבל לא עבור מכוניות בנזין.

    סגור תגובה

  • 10. 9 דני טורונטו 
    קביבו, 17-11-2025

    בחניות לא נמכרות בקנדה,כנראה גם לא באירופה ..חזרתי מספרד ופורטוגל ולמעט מספר מצומצם של טסלות לא ראיתי כל רכב סיני בכבישים. בכניסה לתחנת רכבת במדריד היתה פירסומת קטנה של מכונית BYD סיני.
    האירופאים לא קונים חשמלי ונם די זהירים יחסית לישראלים שנוהרים כעדר וקונים מכל הבא ליד רכבים סיניים.

    סגור תגובה

  • 11. מחיר הזוי 
    מימו, 17-11-2025

    מאז קביעת המחיר האחרון הדולר ירד מעל 10 אחוז.
    איפוא זה??

    סגור תגובה

  • 12. לא פראיירים 
    דן, 17-11-2025

    לא קונים עד שמשווים מחירים לאירופה וארהב- אנחנו לא פראיירים

    סגור תגובה

  • 13. 9 - חחח.. חפש NIO ET5 בויקיפדיה. 
    יותם (מהנדס חשמל), 17-11-2025

    כבר עכשיו יש דגם (יקר מאוד) עם סוללות ליתיום סמי מצב מוצק. טווח לטעינה: 1050 ק"מ. נמכר רק בסין בנתיים. רק שתבין כמה זה קרוב.

    סגור תגובה

  • 14. רק כדי להרגיע, זה לא שאפשר להביא כבר מחר לישראל רכב עם טווח 1050 ק"מ לטעינה.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 17-11-2025

    ה-ET5 עם סוללת סמי מצב מוצק וטווח 1050 ק"מ לטעינה כמובן קיימת והיא מכונית אמיתית, נהגים לקחו אותה לנסיעות מבחן והתרשמו ממנה. יש כתבה במרשתת בשם
    "Real world range test of Nio's 150 kWh semi-solid-state battery" עליה.

    אבל NIO הפסיקו את הייצור שלה בנסיבות מסתוריות. קצת מזכיר את "Who killed the electric car". כנראה מישהו מהממשל הסיני הרים טלפון וזה היה הסוף, בנתיים.

    בשנייה שאיזו חברה קוריאנית או אחרת תתחיל לייצר, אז גם הסינים ייצרו. כן, זה יכול לקרות מחר. אבל זה לא יקרה מחר. זה יקרה כאשר איזו חברה מחוץ לסין, תתקרב לפשיטת-רגל ולא תהיה לה ברירה. מתישהו בשנתיים הקרובות להערכתי. אבל זה יקרה בוודאות.

    הטכנולוגיה קיימת וכאשר הטכנולוגיה קיימת זאת רק שאלה של זמן עד שמישהו ירים את הכפפה.

    סגור תגובה

  • 15. אקספנג 
    פנים חדשות. , 18-11-2025

    למעשה יש כאן הוזלה במחירוזאת אחרי עליה במס ב2026 של מכוניות חשמליות. המשמעות היא שעד היום על כל אקספנג שתראו בכביש היבואן הרויח עליה עשרות רבות של אלפי שקלים!

    בנוסף על הריגול הקיים ברכבים סיניים לכאור ניתן לשלוט בהם מרחוק וזה נשק מטורף יותר ממבצע הביפרים שעשינו לחיזבאללה! תחשבו מה יקרה אם סין מחליטה לפוצץ את כל המכוניות שלה במדינה מסויימת...

    אני מאמין שמתישהו העולם יבין את גודל הפוטנציאל ההרסני הקיים ברכבים עם שליטה מרחוק ופשוט יחזרו למכאניקה פשוטה. אחרת, מלחמת העולם השלישית תהיה יותר הזויה ממה שחושבים...

    אז נכון שהטוסטר והקומקום שלי מסין אבל ברכבים יש אלטרנטיבות מעולות בהרבה שאינם סיניים. סין=איראן=עזה!

    לדעתי הפתרון הוא להכניס במערכת החינוך היסודי לימודי כלכלה (ומכונאות) ולא לרוץ לקנות כל מה שמפורסם יפה...

    סגור תגובה

  • 16. רמי (לת)
    הבעיה זו קרסו, יבואן בעייתי, 18-11-2025

  • 17. מי שקונה במחיר כזה פשוט פראייר 
    דייב, 18-11-2025

    המכונית עולה חצי מזה בחו"ל.

    סגור תגובה

  • 18. מצחיק,בסין הG6 במחיר 12% יותר זול 
    אביב, 18-11-2025

    רק בארץ לא מורידים,מעלים את המחיר.חחחחח

    סגור תגובה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה