דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פברואר לא שיפר את שוק הרכב - ירידה של 17% מתחילת השנה

Getting your Trinity Audio player ready...

פעם, לפני שנים ספורות, מסירה של יותר מ-63 אלף מכוניות חדשות בצמד חודשי השנה הראשונים, הייתה נחשבת להצלחה מסחררת. ב-2024 מבטא המספר הזה צניחה של לא פחות מ-17% במסירות לעומת אשתקד, עם מספר מפסידות גדולות והמשך תזוזה טקטונית בצמרת שוק הרכב.

פקקים במודיעין

יונדאי, המובילה הנצחית, מסרה אמנם למעלה מ-9,000 כלי רכב חדשים, אך מול כ-13 אלף בתקופה המקבילה אשתקד זהו מספר שגם אם אינו מעורר דאגה, בהחלט מטריד את העומדים בראש המותג. גם בקיה שאיבדה 'רק' 10%, לא ממש מרוצים. טויוטה שבמקום השלישי היא היחידה מהגדולות שהצליחה לשמור על ירידה קלה בלבד במכירות.

אבל המקום בשלישייה הפותחת עשוי לחמוק ממנה כבר בחודש הקרוב. שכן BYD הסינית-חשמלית, עם רכב השנה ל-2023 (אטו 3), רחוקה ממנה רק במעט, תוך שהיא סוגרת בהדרגה את הפער העומד כעת על פחות מ-300 מכוניות. הסינים - יחד עם סקודה - הם גם היחידים בטבלת 10 הגדולות להציג עלייה לעומת אשתקד, בשיעור של כ-15%.

ואם כבר סיניים וחשמליים, נזכיר שוב את BYD שהפכה למעצמה עולמית ותדיח השנה את טסלה מראש טבלת יצרניות החשמליות, לאחר שעברה זה מכבר למקום הראשון בחישוב דגמים מחושמלים (כולל היברידיים נטענים). בישראל היא כמובן במקום הראשון במכירות חשמליות, ומתחילת השנה מכרה יותר מכל שאר מותגי החשמליות גם יחד, 5,290 מכוניות.

ג'ילי, שהובילה את השוק בעבר, מכרה 1,626 מכוניות, והיא מקדימה את MG (אף היא מספר 1 בעבר) שמתחילת השנה מכרה 1,376 חשמליות. אגב, מותג הסיניות של לובינסקי הוא אחד היחידים ששמר על כוחו לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם 1,542 מכוניות מתחילת ינואר (7+).

יונדאי רביעית עם 820 חשמליות ומקדימה את אורה ואקספנג (532 מכוניות כל אחת) וקיה עם 504 מכוניות. ואי אפשר מבלי לציין את מובילת המהפיכה החשמלית בעולם, טסלה האמריקאית, לשעבר הכוח המוביל בשוק המקומי. בחודשיים הראשונים של השנה מסרה החברה עם המכונית החשמלית הנמכרת בעולם (מודל Y) רק 356 מכוניות חדשות.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה