דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתרחב מטה: לאקספנג נולד מותג עממי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המותג העממי של אקספנג יכונה כנראה 'מונה'
  • יתמקד ברכב חשמלי, יתחרה ב-BYD
  • המחיר צפוי להיות נמוך משמעותית מדגמי אקספנג קיימים

חשמל להמונים: אקספנג עומדת להשיק עוד החודש (מרס) מותג חדש ומוזל, כך חשף אתמול מנכ"ל אקספנג, היי שיאופנג (Xiaopeng), בכנס EV100 שנערך בבייג'ינג. הוא לא נידב פרטים רבים על המותג או הדגם החדש, אבל במצגת שמאחוריו נחשפה צללית של מכונית ראשונה. מפריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית אסקספנג לישראל, נמסר כי בשלב זה לא מתוכנן לשווק את המותג החדש גם בישראל.

נזכיר כי כבר בקיץ האחרון הודיעה אקספנג כי תשיק במהלך 2024 מותג חשמליות חדש, המיועד למרכז הזירה שם נמצאים בין היתר BYD וג'ילי, ומיועד לשיווק בכל רחבי העולם. אז גם נרמז כי שם המותג יהיה 'מונה' (MONA), אבל מנכ"ל אקספנג לא חזר על השם הזה שוב.

כן ברור כי המותג החדש יתמקם מתחת לאקספנג בהיררכיית היצרנית, בגזרת המחיר שבין 100-150 אלף יואן (52-78 אלף שקלים לפני מס). נזכיר כי קו הדגמים הנוכחי של אקספנג המשווקת בישראל את הדגמים P7 ו-G9, יקר משמעותית ונע בין 200-300 אלף יואן (104-155 אלף שקלים לפני מס).

אקספנג G9

בדרך להקמת המותג החדש רכשה אקספנג את מחלקת פיתוח הרכב החשמלי של DIDI, חברה סינית המתמחה בשרותי תחבורה, בתמורה לבעלות מניות אסטרטגית באקספנג בשווי 744 מיליון דולר. יחדיו השתיים לא רק יפתחו מכוניות, אלא גם ישתפו פעולה בתחומי שיווק, פיננסים וביטוח, שרותי טעינה ומוניות אוטונומיות.

פחות או יותר באותה תקופה בה אקספנג רכשה את DIDI, פולקסווגן רכשה 5% מאקספנג תמורת 700 מיליון דולר כדי לבנות דגמים חשמליים חדשים עבור "פלח הביניים" בשוק הסיני המקומי.

עוד נזכיר כי לפני כחודש הודיעה אקספנג על תוכניות התרחבות מסיביות שכללו הצגת 30 דגמים חשמליים חדשים ומחודשים (מתיחות פנים) במהלך שלוש השנים הקרובות.

מה אנחנו חושבים: BYD וג'ילי הוכיחו לכולם שיש מקום גם לחשמליות במחיר מעט יותר עממי, ומאז נראה כי כולם רוצים נתח מהעוגה הזו, כשחלקם אף מתכננים לצלול נמוך יותר, לדגמים קטנים משמעותית. פולקסווגן, סטלנטיס, רנו ואפילו טסלה הודיעו שהן מכוונות לשם, כמו גם יצרניות סיניות נוספות ובהן אקספנג.

עכשיו נותר להמתין ולראות מה מתכננת כל אחת מהיצרניות ועד כמה יוכלו להוות תחרות לג'ילי ובעיקר ל-BYD שנראה שלא יודעת שובע.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה