דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הקאמבק של קרייזלר, עם חשמלית מהסרטים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קרייזלר חשפה מכונית קונספט מרהיבה
  • עם הנעה חשמלית ויכולת אוטונומית כמעט-מלאה
  • צפויה לעבור לשלב ייצור ב-2025

תראו אותה: קונצרן סטלנטיס ממשיך לחשוף את סדרת הדגמים שיתבססו על פלטפורמת ה-STLA Large החדשה, ואחרי הגרסה החשמלית לג'יפ ואגוניר - הגיע תורה של לא אחרת מאשר קרייזלר.

היצרנית הדועכת, פעם אייקון אמריקאי ולאחרונה סרח עודף בקונצרן העצום עם דגם אחד - המיניוואן העתיק פסיפיקה - בהיצע, חשפה קונספט מרהיב בשם "הלסיון" (Halcyon). לפי תוכניות היצרנית, הוא צפויה להגיע לייצור כבר בשנה הבאה, יש להניח שבגרסה שמרנית בהרבה.

ההלסיון מציגה מראה של ספורט-סדאן, במטרה להתחרות, ככל הנראה, בדגמים כמו טסלה מודל S וניו ET7. הסגנון הוא עתידני עם דגש על צללית אווירודינמית נמוכה, בין היתר עם שמשה קדמית היורדת כמעט עד לחרטום, מראות צד מבוססות מצלמה, מסיטי אוויר מתכווננים מחומרים מרוכבים, חישוקי "22 בעיצוב דמוי טורבינה וצמיגי פירלי בעלי התנגדות גלגול נמוכה.

במקום ידיות דלתות נשלפות כמקובל היום בתעשייה, בחרה קרייזלר במערכת לזיהוי ביומטרי שמאפשרת פתיחה עצמאית של הרכב ללא מגע. מערכת הזיהוי תקבל את פניו של הנהג עם צלילים חיצוניים בהתאמה אישית, ברכות אישיות על מסכי המידע וגם עם הזזה אוטומטית של המושבים האחוריים אם הרכב יזהה כי הנהג מגיע עם חבילות או תיקים גדולים. מתלי אוויר יאפשרו הגבהה של המרכב ודלתות "פרפר" עליונות ייפתחו אף הן במטרה לאפשר כניסה קלה לרכב.

טכנולוגיות מהעתיד: 95% מהחומרים בתא הנוסעים יהיו ממוחזרים, סמלי המותג יהיו עשויים מתקליטורי שמע ישנים ומרוסקים - והנה פתרון שימושי לערמות הדיסקים שסירבתם לפנות מהבית עד היום. המסך המרכזי ("15.6) יאפשר הצבה לאורך או לרוחב (בדומה למקובל ב-BYD), ואילו מערכת הפעלה מבוססת בינה מלאכותית תאפשר לשאול את הרכב כל דבר בשפה חופשית, וגם תאבחן תקלות ותנסה לאתר תיקון אפשרי באמצעות עדכוני OTA.

חלונות הענק יאפשרו ראות ל-360 מעלות, כריות האוויר ימוקמו מסביב למסגרות הדלתות. גלגל ההגה והדוושות יוכלו לסגת במטרה לאפשר ישיבה מרווחת יותר, זאת בזמן שנהיגה אוטונומית ברמה 4 (עם נהג ברכב, אך ללא צורך במעורבות) תאפשר התרווחות לאחור וצפייה בכוכבים מבעד לגג הזכוכית, בליווי הסברים אסטרונומיים באדיבותה של תוכנת מציאות רבודה.

בקרייזלר לא עוסקים בשאלת יחידת ההנעה, אך מציינים כי ההלסיון קונספט תצויד בסוללת ליתיום-גופרית במתח של 800 וולט, שלא כוללת שימוש בניקל, קובלט או מנגן - וכך מצמצמת את טביעת הרגל הפחמנית ב-60% בהשוואה לסוללות המתקדמות ביותר המוצעות כיום. טעינה אלחוטית לסוללות תאפשר "טווח נסיעה בלתי מוגבל", אם מצאתם כבישים מתאימים שתוכלו לנסוע בהם.

מה אנחנו חושבים: המכונית הזו מפתיעה, ולא בגלל הטכנולוגיות שבה. די ברור שבשנה הבאה לא נוכל לשבת ולצפות בכוכבים בזמן נהיגה בקרייזלר אוטונומית, וגם העיצוב הדרמטי יישאר מנת חלקה של מכונית הקונספט ולא יגיע לדגם הייצור.

אבל ההכרזה של קרייזלר על שימוש עתידי בסוללות ליתיום-גופרית היא בשורה חשובה עבור קונצרן סטלנטיס, וחשובה לא פחות היא הידיעה על תחייתו של המותג האמריקאי המעט נשכח. בתוך ארבע שנים צפויה קרייזלר להחזיק בהיצע של מספר דגמים חשמליים, מה שעשוי לפתוח מחדש את התחרות בזירה האמריקאית.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה