בקצרה:
- רנו מתחילה לשווק ארקנה לאחר מתיחת פנים קלה
- השינויים צנועים: עיצוב, אבזור ומערכות בטיחות
- מ-162 אלף שקל לבנזין, 178 אלף שקל להיברידי
מצאו את ההבדלים: רנו מתחילה לשווק את הארקנה לאחר מתיחת פנים קלה. תג המחיר גבוה ב-4,000 שקל במקרה של גרסת הבנזין (החל מ-162 אלף שקל), בעוד מחיר הגרסה ההיברידית נותר דומה (החל מ-178 אלף שקל).
שינויי המראה מינוריים, ומסתכמים בחזית עם גימור שונה לסבכה, פגוש אגרסיבי יותר ויחידות תאורה עדכניות. גם בסביבת הנהג השינויים כמעט-זניחים וכוללים בורר הילוכים אלקטרוני, וכבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע צנועים בגרסת הבסיס ("7 כל אחד), או גדולים יותר בגרסאות הבכירות ("10 ו-"9.3 בהתאמה).
רשימת אבזור גרסאות הבסיס כוללת בין היתר מפתח חכם ומצלמת נסיעה לאחור, בעוד הגרסאות הבכירות (2,000+ שקל לבנזין, 3,000+ להיברידי) מוסיפות גם ריפוד דמוי עור, משטח טעינה אלחוטי וחישוקים גדולים יותר ("18 לעומת "17).
מערך הבטיחות השתדרג עם בקרת שיוט אדפטיבית כציוד תקני, בנוסף לבלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב שהוצעו בעבר. הגרסאות הבכירות כוללת גם התרעת שטח מת.
בנזין או היברידי: כבעבר, הארקנה יוצע בגרסה ההיברידית-מוכרת של רנו. עם 143 כ"ס משילוב בין מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) ושני מנועים חשמליים (49 ו-20 כ"ס). החיבור הוא לתיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנועים החשמליים, ללא מצמדים. מעבר בין יחסי ההעברה מתבצע באמצעות המנוע החשמלי הקטן שמשמש גם כמתנע וגנרטור.
הוא יוצע גם עם מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר (158 כ"ס) בחיבור לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד. בשני המקרים ההנעה קדמית.
מה אנחנו חושבים: כשנחת כאן לראשונה לפני שנתיים וחצי, זכה הארקנה להצלחה הודות לשילוב ייחודי שהביא לקטגוריה עם מראה פנאי-קופה מרשים, ללא הקרבה משמעותית במרחב המחיה לנוסעים ועם מערכת הנעה היברידית מתקדמת. אבל מאז חלף זמן וגם המתחרים הישירים – יונדאי קונה וטויוטה C-HR – שיפרו עמדות והוצגו בדורות חדשים ועדכניים מכל בחינה.
על רקע זה אפשר לומר שהעדכון של רנו נראה כצנוע מדי ועשוי להקשות עליו להתמודד מול המוזכרים מעלה, אך גם מולח אלטרנטיבות חשמליות בסביבת מחיר קרובה.