דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ענק אמריקאי ירוק: ג'יפ חושפת ואגוניר חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה: 

  • ג'יפ ואגוניר S יהיה חשמלי שני וראשון בארה"ב למותג
  • צפוי להציע הספק של 600 כ"ס ותאוצה מסחררת
  • יגיע אלינו במהלך השנה הבאה

חשמל בגדול: אחרי האוונג'ר הקטן שחולק פלטפורמה עם פיג'ו 2008 ומיועד לאירופה, הציגה ג'יפ דגם חשמלי שני - הפעם לשוק הביתי בארה"ב, עם תכניות ייצור לקראת סוף השנה הנוכחית, ושיווק בשנת הדגם 2025. ולמרות שהיבואנית המקומית אינה משווקת את והואגוניר המוכר, את הדגם החשמלי היא בהחלט מתכננת לייבא ותנחית אותו כאן במהלך השנה הבאה.

הוואגוניר S יתבסס על פלטפורמת ה-STLA Large, הגדולה ביותר של קונצרן סטלנטיס - וזו המיועדת לדגמים חשמליים, לצד דגמים עם מנועי בעירה פנימית. בג'יפ לא מרחיבים בנוגע לנתונים הטכניים, אך מצהירים על הנעה כפולה שתוצע כסטנדרט, הספק מירבי של 600 כ"ס ותאוצה של 3.5 שניות מ-0 ל-96 קמ"ש (60 מייל-שעה).

מה עוד צריך לדעת: המראה שונה מזה של הוואגוניר המוכר, עם קווים מעוגלים וספורטיביים יותר לטובת שיפור היכולת האווירודינאמית, סבכה קדמית אטומה עם תבנית תאורה בסגנון 7 החריצים של ג'יפ וסרחי עודף גדולים שעשויים להגביל את יכולת השטח. עדות לכך ניתן גם למצוא בבורר מצבי הנהיגה עם מצב "חול", "שלג", "חסכון", "ספורט" ומצב אוטומטי - וללא מצב "סלעים" שקיים בוואגוניר בנזין.

בג'יפ מבטיחים תא נוסעים מוקפד עם חומרים איכותיים, גג שמש פנורמי כפול ומערכת שמע של מקינטוש עם 19 רמקולים. לא פחות מארבעה מסכי תצוגה ישרתו את הנהג והנוסעים, כולל מסך נפרד לנוסע מלפנים ומסך תחתון לשליטה במערכת המיזוג. מפרט האבזור יכלול בנוסף גם מושבים עם חימום, אוורור ועיסוי, גלגל הגה מחומם, חניה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

פלטפורמת ה-STLA Large צפויה לאפשר מתח עבודה של 400 או 800 וולט, עם סוללות בקיבולת שנעה בין 85 ל-118 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 800 ק"מ בדגמי הסדאן. במקרה של הוואגוניר, טווח הנסיעה צפוי לעמוד על 650 ק"מ או פחות מכך, על פי דיווחים שונים.

מה אנחנו חושבים: אחרי שחשפה את האוונג'ר הקטן לאירופה, וזכתה במפתיע בתואר "רכב השנה 2023", ממשיכה ג'יפ עם דגם חשמלי שני - הפעם בקצה השני של הסקאלה. ושני דגמים אלו, שעשויים להפוך ללהיטי מכירות, מוותרים כך נראה על יכולת השטח ומשאירים הרבה סימני שאלה בנוגע לשילוב האפשרי בין הנעה חשמלית ועבירות יוצאת דופן. תשובות אפשריות יגיעו בוודאי כאשר יגיע לייצור ג'יפ ריקון, האח החשמלי והסופר-מסקרן של הרנגלר.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה