דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יקרה מדי? ניו תתקוף ב-2026 את השוק המקומי מלמטה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותגי הלחם והחמאה של ניו היוקרתית יגיעו ארצה
  • ישווקו כאן דגמים זולים משמעותית מהחברה האם
  • אבל זה לא צפוי לקרות עד המחצית הראשונה של 2026

את "יום ניו" חגגה היצרנית הסינית עם ספינת דגל חדשה בשם ET9 שלפחות על פי יוצריה, אמורה לעשות חיים ממש קשים לב.מ.וו i7 ומרצדס EQS, עם מספר חסר תקדים של מערכות מתקדמות. ניו כבר מוכרת במערב, והגם שלא השיגה לעצמה עדיין את תדמית הסופר-יוקרה, אותה היא חייבת כדי להצדיק תגי-מחיר גבוהים, היא כן מיקמה עצמה כיוקרתית ואיכותית יותר מהמקובל מסין. על ה-ET9 בהזדמנות אחרת.

חשובה הרבה יותר עבור השוק שלנו בפרט, והמערב בכלל, היא השקתו באותו אירוע של תת המותג פיירפליי (Firefly). והגם שלא ברור עדיין לגמרי להיכן מכוונת איתו ניו, אין ספק שהוא יאפשר ליצרנית לשווק מכוניות במחירים "עממיים" יותר מכפי שהיא עושה כיום. בין היתר כדי להלחם בירידה של 27% במכירות השנה באירופה.

השוואת הדגם שנחשף - ללא שם בינתיים, אם כי לפי השמועות הוא ייקרא "25" - לסמארט 1 ומיני החשמלית באירוע המתוקשר, יכולה להעניק יותר מרמז באשר למתחרים עתידיים, כמו גם תגי מחיר צפויים. אלה יהיו ברורים יותר באפריל 2025, כאשר ייחשף הדגם באופן מלא ורשמי באירופה, כשנה לפני שיגיע לישראל.

עד עכשיו חולקת ניו עם העולם את 92 הליטרים של תא המטען מלפנים ו-1,250 ליטר של נפח לאחר קיפול ספסלים מאחור. וגם שהיא צופה חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק. ומהתמונות אפשר בכל זאת להסיק שמדובר במכונית קטנת מידות יחסית.

מנגנון החלפת סוללה יהיה כמובן, והמחיר בסין צפוי לעמוד על כ-20 אלף יורו, בחישוב "אירופי" מדובר ב-30 אלף. לא זול, אבל כן מתאים ל"קומפקטית יוקרתית מבית היוצר של ניו", גישה שמזכירה את סמארט (ומרצדס) או מיני (וב.מ.וו). באירופה צפוי המחיר להיות נמוך משמעותית במקרה והרוכש יעדיף את שיטת החכרת הסוללה של המותג.

המותג השני שתכוון ניו לאירופה הוא אונבו (ONVO), וכאן כבר מדובר בדגם ספציפי ומוכר שצפוי להיות החלוץ - L60 שמכוון ישירות לטסלה מודל Y. הוא ארוך ממנה ב-8 ס"מ ובעל בסיס גלגלים ארוך יותר ב-6 ס"מ (483 ו-295 ס"מ בהתאמה), עם מקדם גרר נמוך, ארכיטקטורת 900V וטווח נסיעה נדיב במיוחד בהתאם לסוללה - 90 או 150 קוט"ש. הטעינה אולטרה מהירה.

ה-L60 זולה בסין בכ-10% ממודל Y בסיסית, ולכן יש לצפות שמחירה באירופה ישקף זאת, ויעניק לה נקודת פתיחה טובה כאשר תגיע ליבשת, כנראה בסביבות מרס 2025. גם היא צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2026 ולהגדיל משמעותית את נתוני המכירות של ניו ושלוחותיו.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה