אחת מסדנאות השיפורים הוותיקות והמפורסמות ביותר בצפון אמריקה, חשפה את המוסטנג GT350 כגרסת קצה עם 810 כ"ס העוברים רק לגלגלים האחוריים. כל מה שצריך לדעת עליה בפנים
ביצועים זה העסק שלו: שלבי אמריקן, אחת מסדנאות הביצועים המפורסמות והוותיקות ביותר בצפון אמריקה, אותה יסד קרול שלבי שגם אחראי על הניצחון המפורסם של פורד על פרארי במירוץ 24 השעות של לה מאן, מציגה את ה-GT350 כגרסת קצה למוסטנג העדכנית. בשונה מה-GT350 היוצאת שפותחה ויוצרה על ידי פורד, החדשה היא פרי פיתוח של הסדנה האמריקאית, בדומה לגרסת המקור מלפני שישה עשורים.
תג המחיר עומד על כ-110 אלף דולר בצפון אמריקה, כמעט פי שניים ממחיר גרסת הקצה של המוסטנג (Dark Horse) כיום.
צפייה בתוכן כמו שהאמריקאים אוהבים: שלבי הציגה מוסטנג GT350
המנוע כאן הוא V8 בנפח 5.0 ליטר כמו במוסטנג הרגילה, אבל הוא נושם אוויר בסיוע מגדש-על של Whipple ומשחרר 810 כ"ס, 330 כ"ס יותר, ואפילו 50 כ"ס יותר מה-GT500 היוצאת. החיבור הוא לתיבת 10 הילוכים אוטומטית או שישה הילוכים ידנית ולהנעה אחורית כמובן. נתוני ביצועים טרם פורסמו.
לא רק כוח: לדברי שלבי גם מערך המתלים שונה, לרבות קפיצים קשיחים יותר המאפשרים הנמכת מרכב (כ-2.5 ס"מ) ומוטות מייצבים מתכוונים. מבחינה ויזואלית היא נבדלת בסבכה שונה מלפנים, פתח אוורור גדול במכסה המנוע, מסיט אוויר בקצה הפגוש הקדמי, כנף אחורית בקצה דלת תא המטען וחישוקי "20 מחושלים עליהם מולבשים צמיגי מישלין פיילוט ספורט. וכמובן, סמל נחש הקוברה מאחור ואופציה לצבע לבן עם פסים כחולים בדומה ל-GT350 הראשונה.
בתא הנוסעים יש מושבים מרופדי עור בגימור קשקשי נחש וסימול שם הגרסה בדשבורד מול הנוסע מלפנים. לגרסה הידנית ידית בורר הילוכים מקוצרת עם קצה עגול בצבע לבן, בדומה לגרסת המקור.
שלבי גם תציע גרסת GT350R קיצונית עוד יותר עם הספק גבוה במעט (830 כ"ס), מתלים עם אפשרויות כיוון הנתמכים בולמי זעזועים של JRI ובלמי דיסק מחורצים של Alcon. יש גם מסיטי אוויר גדולים יותר ומתכווננים מלפנים ומאחור ובתא הנוסעים יש מושבי באקט של ספארקו עם כלוב בטיחות מאחור במקום צמד המושבים במוסטנג הרגילה.
מה אנחנו חושבים: 13 שנים לאחר שמייסד החברה הלך לעולמו, נדמה שרוחו עדיין חיה וקיימת בגרסת הקצה שהציגה הסדנה הנושאת את שמו. בדיוק כמו גרסת המקור, נראה שה-GT350 הופכת את המוסטנג הפופולארית לאחת המכוניות הנחשקות ביותר שניתן כיום לרכוש בצפון אמריקה.
והיא עושה את זה תוך שמירה על המתכון הקלאסי של מנוע בנזין גדול ועוצמתי, ללא סיוע חשמלי אליו פונות המתחרות הישירות כמו דודג' צ'ארג'ר ושברולט קאמרו הבאה. אנחנו לגמרי בעד.
דני בתגובה: "הבנטלי 1997 שלי מפיקה 1,033 כ"ס עוד בחניה, מגיעה ל 100 מייל בשעה תוך 2.1 שניות לפני שבכלל התנעתי, יש לה מזגן מפוצל גם בתא המטען, ולאחרונה התקנתי לה מערכת הנמכת מיתלים המנמיכה אותה עד 16 אינצ' מתחת לגובה הכביש - למעשה בימים אלו אני חופר עם הבנטלי נתיבים חדשים לרכבת התחתית בטורונטו כעבודה צדדית".
ל-FORD GT350 יש רק האצה של 4.9 שניות אבל יותר הספק מה-BENTLEY Continental GT/GTC SPEED 2025 והוא היברידי אך יש לו רק 771 כ"ס עם תאוצה מהירה יותר של 3.1 שניות.
בשנת 1985 קניתי ALFA ROMEO SPYDER חדש אך מאז לא התעניינתי במכוניות ספורט.
ל-FORD GT 2022 יש רק 647 כ"ס ובעל תאוצה של 2.83 שניות.
2. התגובה שלי היא לעיל.
4 שלום. הסיבה המדויקת היא לשפר את יעילות הדלק ואת הביצועים.
מרצדס אספרגיון, עם מנוע בעירה אטמוספרי דו שלבי, גיר לוח תלת מצמדי, מתלים רקטומכאניים, וחבילת אבזור הפרמיום הכוללת מושבים מעור ג'ירפה ודשבורד של מטוס F16i.
הגרסה בארץ מגיעה ללא כל התוספות ובמחיר של חללית למאדים...