דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי מהפכות: ב.מ.וו חשפה X3 חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-X3 החדש יוצע כבעבר עם מנועי בנזין, דיזל והיברידי נטען
  • העיצוב החיצוני וסביבת הנהג עודכנו, הבסיס ללא שינוי
  • לישראל הוא יגיע בתחילת 2025

טייק 4: ב.מ.וו חשפה X3 חדש, דור רביעי למייסד קטגוריית רכבי הפנאי-יוקרה הקומפקטיים, ומי שהפך דווקא בשנת שיווקו האחרונה לדגם הנמכר ביותר של היצרנית, יותר מסדרה 3 הנחשבת למחזיקה הקבועה בתואר.

בשונה מהמקובל ביצרנית בשנים האחרונות, השינויים העיצוביים צנועים וכוללים יחידות תאורה עדכניות, פגושים שונים וידיות פתיחת דלתות מוסתרות. סבכת הכליות שומרת על ממדים סבירים, עם טקסטורת פסים עדכנית בגרסאות הרגילות או גימור שחור ב-M פרפורמנס.

סביבת הנהג היא העדכנית של ב.מ.וו עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("14.9) המחוברים יחדיו ליצירת מראה אחיד, סידור המאפשר הפחתה משמעותית של כמות המתגים, אך בשונה מהדגמים הקטנים במשפחה - כאן נשמרה חוגת iDrive. בקונסולה שבין המושבים מוצב מתג כבורר הילוכים המאפשר תא אחסון גדול יותר עם משטח טעינה לסמארטפון וכן נוספו גימורים צבעוניים בהתאם לרמת הגימור.

בנזין, דיזל או היברידי: כבסיס משמשת הפלטפורמה הוותיקה של ב.מ.וו (CLAR), עם בסיס גלגלים זהה ל-X3 היוצא (286.5 ס"מ) ותוספת 4.5 ס"מ לאורך (475.5 ס"מ), 3 ס"מ לרוחב (192 ס"מ) ופחות 1.5 ס"מ לגובה (166 ס"מ). תא המטען גדל ב-20 ליטר (570 ליטר) וב-10 ליטר בגרסה ההיברידית נטענת (460 ליטר).

היצע המנועים נותר כבעבר, עם סיוע של מערכת היברידית קלה (48V). יש בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (208 כ"ס, 24+) או 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (398 כ"ס, 38+) וטורבו-דיזל עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (197 כ"ס, 7+). בכולם עם חיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה, ועם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור במנוע החזק.

הגרסה ההיברידית-נטענת משלבת כבעבר בין מנוע בנזין מוגדש (4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר) ובין מנוע חשמלי, כאשר לשניים תפוקה משולבת של 299 כ"ס (7+). סוללה גדולה יותר (19.7 קוט"ש לעומת 11.1 בעבר) מאפשרת טווח נקי מזיהום של 90 ק"מ, כפול מזה של הדגם היוצא אבל עדיין צנוע ב-10 ק"מ ממרצדס GLC ובשונה ממנו ללא יכולת התחברות לעמדת טעינה מהירה.

לדברי היצרנית, מפסקי סרנים מורחבים (ב-1.5 ס"מ מלפנים וב-4.5 ס"מ מאחור בגרסאות הבסיס, או ב-0.5 ס"מ ו-3 ס"מ בהתאמה בגרסת הבנזין החזקה) אמורים לשדרג את היכולת הדינמית. כבעבר המיתלים נתמכים קפיצי סליל, עם כיול נוקשה יותר ואופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים בגרסה החזקה.

מה אנחנו חושבים: עם ה-X3 החדש נדמה שב.מ.וו הסתפקה בעדכון מינימאלי ועיצובי בעיקרו, למראה החיצוני ולסביבת הנהג, במטרה להתאים לקהל היעד הגדול שכבר קיים לו ולשמור על מעמדו כרב מכר.

מצד אחד ההשקעה המינימאלית בפיתוח תאפשר ליצרנית ממינכן לשפר עוד יותר את מאזן הרווחים מהדגם החדש, אבל לא בטוח שהוא יוכל לשמור כעת על מעמדו כטוב ביותר בקטגוריה, בעיקר מול המתחרה משטוטגארט. את המהפכה האמיתית היא שומרת ל-iX3 העתידי שיהיה פנאי חשמלי ראשון של ב.מ.וו על בסיס פלטפורמה ייעודית.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה