בקצרה:
- דונגפנג M-HERO 817 יצא לדרך בסין
- עם הנעה היברידית-נטענת והבטחה ליכולת עבירות מרשימה
- היבואנית: צפוי להגיע אלינו במהלך 2026

שני בשטח: דונגפנג החלה לשווק בסין את ה-M-HERO 817, רכב שני לתת-המותג שממוקד ברכבי שטח. בשונה מה-917 שמצויד בהנעה חשמלית מלאה, ה-817 יציע הנעה היברידית-נטענת שזוכה לפופולריות גוברת, ולכן גם צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.
לדברי היצרנית, כבר בשעה הראשונה לשיווק הדגם נרשמו קרוב ל-10,000 הזמנות - ליתר דיוק, 9,713 שעליהן שולמה מקדמה. אלא שמדובר במקדמה שניתנת לביטול עם החזר מלא, כך שלא ברור כמה מתוך ההזמנות האלו יהפכו לרכישות בפועל.

על חשמל ובנזין: ה-M-HERO 817 יהיה גדול במעט מהאח החשמלי, עם אורך של 510 ס"מ (11+) ובסיס גלגלים של 300.5 ס"מ (5.5+). נפח תא המטען יעמוד על 828 ליטרים.
הוא יצויד בשני מנועים חשמליים ובמנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק משולב של 688 כ"ס - נתון מרשים בפני עצמו, אך צנוע ב-400 כ"ס מה-917 החשמלי. התאוצה ל-100 קמ"ש של הרכב הגדול והכבד אורכת 5.2 שניות בלבד, עדיין איטי בשניה אחת. סוללת 31.7 קוט"ש תספק טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 140 ק"מ, עם טווח משולב של 1,300 ק"מ בתקן הסיני - כ-1,000 ק"מ בתקן מערבי.
מתלי אוויר יאפשרו שינוי גובה בטווח של עד 15 ס"מ, עם מרווח גחון שיכול להגיע עד ל-38.5 ס"מ. זווית הגישה תעמוד על 33 מעלות, זווית הנטישה היא 34 מעלות. בדונגפנג מתגאים גם בכושר צליחת מים בעומק של 90 ס"מ.
היגוי אחורי עד זווית של 20 מעלות יאפשר קוטר סיבוב צנוע במיוחד של 10.4 מטרים, בעוד נעילה אלקטרונית של הגלגל האחורי-פנימי, בדומה למרצדס G קלאס החשמלי ולפורד ברונקו, תאפשר צמצום של קוטר הסיבוב עד ל-7 מטרים בלבד.

בורר מצבי נהיגה יאפשר התאמה של המערכות האלקטרוניות ל-9 מצבים שונים, כולל שלג רגיל או עמוק, בוץ, סלעים, חול, שכשוך במים ועוד. בנוסף יוצע מצב אוטומטי להתאמה עצמאית של המערכות בהתאם לתנאי הדרך. הסוללה, מתוצרת CATL, תהנה ממעטפת מחוזקת כדי להגן עליה מפגיעות בשטח.
פינוקי כביש: ה-M-HERO 817 יצויד בלא פחות מ-6 מסכי תצוגה, כולל מסך מגע מרכזי ("15.6), לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), תצוגה עילית ומסך נפרד ליושבים מאחור. בנוסף הוא כולל מושבי עור נאפה וריפוד קטיפה לתקרה, מערכת שמע מתוצרת Dynaudio עם 18 רמקולים, מערכת הפעלה קולית מבית וואווי ומקרר פנימי עם טווח טמפרטורות של 6 עד 50 מעלות.
המושבים הקדמיים מתקפלים למצב שכיבה, ומתחברים עם כריות המושב האחורי עד יצירת מיטה זוגית שטוחה באורך מרבי של 210 ס"מ. באגף הבטיחות, מלבד המערכות המקובלות, תוצע גם מערכת לראיית לילה על בסיס אינפרא אדום, עם יכולת לזיהוי כלי רכב, הולכי רגל ובעלי חיים במרחק של עד 120 מטרים.

מה אנחנו חושבים: ה-M-HERO משך תשומת לב רבה כאשר נחת בישראל בשנה שעברה, בעיקר בשל העיצוב החריג והביצועים הקיצוניים. אבל רק 18 יחידות עלו מאז על הכביש, והפכו אותו למחזה נדיר במיוחד על הכבישים המקומיים. האם לאח ההיברידי יש סיכויי הצלחה משופרים? לטעמנו כן, במיוחד אם המחיר יהיה יותר נגיש.