דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המפלצת של דונגפנג מתחשמלת, ועושה דרכה אלינו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דונגפנג M-HERO 817 יצא לדרך בסין
  • עם הנעה היברידית-נטענת והבטחה ליכולת עבירות מרשימה
  • היבואנית: צפוי להגיע אלינו במהלך 2026

שני בשטח: דונגפנג החלה לשווק בסין את ה-M-HERO 817, רכב שני לתת-המותג שממוקד ברכבי שטח. בשונה מה-917 שמצויד בהנעה חשמלית מלאה, ה-817 יציע הנעה היברידית-נטענת שזוכה לפופולריות גוברת, ולכן גם צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

לדברי היצרנית, כבר בשעה הראשונה לשיווק הדגם נרשמו קרוב ל-10,000 הזמנות - ליתר דיוק, 9,713 שעליהן שולמה מקדמה. אלא שמדובר במקדמה שניתנת לביטול עם החזר מלא, כך שלא ברור כמה מתוך ההזמנות האלו יהפכו לרכישות בפועל.

 על חשמל ובנזין: ה-M-HERO 817 יהיה גדול במעט מהאח החשמלי, עם אורך של 510 ס"מ (11+) ובסיס גלגלים של 300.5 ס"מ (5.5+). נפח תא המטען יעמוד על 828 ליטרים.

הוא יצויד בשני מנועים חשמליים ובמנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק משולב של 688 כ"ס - נתון מרשים בפני עצמו, אך צנוע ב-400 כ"ס מה-917 החשמלי. התאוצה ל-100 קמ"ש של הרכב הגדול והכבד אורכת 5.2 שניות בלבד, עדיין איטי בשניה אחת. סוללת 31.7 קוט"ש תספק טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 140 ק"מ, עם טווח משולב של 1,300 ק"מ בתקן הסיני - כ-1,000 ק"מ בתקן מערבי.

מתלי אוויר יאפשרו שינוי גובה בטווח של עד 15 ס"מ, עם מרווח גחון שיכול להגיע עד ל-38.5 ס"מ. זווית הגישה תעמוד על 33 מעלות, זווית הנטישה היא 34 מעלות. בדונגפנג מתגאים גם בכושר צליחת מים בעומק של 90 ס"מ.

היגוי אחורי עד זווית של 20 מעלות יאפשר קוטר סיבוב צנוע במיוחד של 10.4 מטרים, בעוד נעילה אלקטרונית של הגלגל האחורי-פנימי, בדומה למרצדס G קלאס החשמלי ולפורד ברונקו, תאפשר צמצום של קוטר הסיבוב עד ל-7 מטרים בלבד.

בורר מצבי נהיגה יאפשר התאמה של המערכות האלקטרוניות ל-9 מצבים שונים, כולל שלג רגיל או עמוק, בוץ, סלעים, חול, שכשוך במים ועוד. בנוסף יוצע מצב אוטומטי להתאמה עצמאית של המערכות בהתאם לתנאי הדרך. הסוללה, מתוצרת CATL, תהנה ממעטפת מחוזקת כדי להגן עליה מפגיעות בשטח.

פינוקי כביש: ה-M-HERO 817 יצויד בלא פחות מ-6 מסכי תצוגה, כולל מסך מגע מרכזי ("15.6), לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), תצוגה עילית ומסך נפרד ליושבים מאחור. בנוסף הוא כולל מושבי עור נאפה וריפוד קטיפה לתקרה, מערכת שמע מתוצרת Dynaudio עם 18 רמקולים, מערכת הפעלה קולית מבית וואווי ומקרר פנימי עם טווח טמפרטורות של 6 עד 50 מעלות.

המושבים הקדמיים מתקפלים למצב שכיבה, ומתחברים עם כריות המושב האחורי עד יצירת מיטה זוגית שטוחה באורך מרבי של 210 ס"מ. באגף הבטיחות, מלבד המערכות המקובלות, תוצע גם מערכת לראיית לילה על בסיס אינפרא אדום, עם יכולת לזיהוי כלי רכב, הולכי רגל ובעלי חיים במרחק של עד 120 מטרים.

מה אנחנו חושבים: ה-M-HERO משך תשומת לב רבה כאשר נחת בישראל בשנה שעברה, בעיקר בשל העיצוב החריג והביצועים הקיצוניים. אבל רק 18 יחידות עלו מאז על הכביש, והפכו אותו למחזה נדיר במיוחד על הכבישים המקומיים. האם לאח ההיברידי יש סיכויי הצלחה משופרים? לטעמנו כן, במיוחד אם המחיר יהיה יותר נגיש.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. המפלצת של דונגפנג מתחשמלת, ועושה דרכה אלינו 
    DANY_FROM_ISRAEL, 23-07-2025

    אני מזהיר מראש את המתחזים . סגרו את חריץ האוכל שלכם לנצח
    דני טורונטו מוסר עוד
    סגרו את החריץ ממנו יוצא האוכל הלא מעוכל שלכם. לכתוב בשמנו זה מצחיק רק את שרה רעייתי ואת סינתיה של דני טורונטו.
    אז רק בנזין ללא חשמל

    סגור תגובה

  • 2. המפלצת של דונגפנג מתחשמלת, ועושה דרכה אלינו 
    DANY_FROM_TORONTO, 23-07-2025

    כאיש מקצוע בעבר והיום אני גנן בפנסיה ישבתי וחשבתי וכתבתי מאמר קצת מקצועי ששאוב ממאמרים אחרים.. כאילו גניבת יוצרים
    1. לדינוזאורים שמחכים לcome back של בנזין. תרגיעו
    2. כל רכב חשמלי שעולה על הכביש גורע ייצור של רכב בנזין/ היברידי/ או phev
    3. את התוצאות ניתן לראות כבר בסגירה של 3 מפעלים של VW באירופה 7 מפעלים של ניסאן ועוד יצרנים שתקצר היריעה מלפרט.
    4. זה שבסין ישנו מרחץ דמים כלכלי בקשר למחירי המכוניות זו תוצאה של גחמה של מנכ״ל BYD שמרסק את היכולת של החברות להרוויח. היום היצרן היחיד של רכב חשמלי שהוא רווחי זו טסלה כל השאר מפסידים כסף, ואם הטיפש הזה טראמפ יבטל את התמריץ לרכישת רכב חשמלי וימשיך עם סבסוד רכבי הבנזין יהיו לזה שתי תוצאות
    א. המכירות של טסלה יעלו
    ב. ארה״ב תשאר הרחק מאחור בהתפתחות הטכנולוגית קשורה ברכבי חשמל. מה שיקבור את תעשיית הרכב שלה
    5. שוק הרכב החשמלי בישראל סובל מהעובדה שהיבואנים שיחררו כמויות מטורפות של רכבים לפני סוף 2024 במטרה להרוויח את עליית המיסוי, בלי להביא בחשבון את העובדה ששוק הרכב העולמי מתכווץ.
    6. ירידת הערך בארץ נובעת גם מהסיבה שכתוצאה מסעיף 5 השוק מוצף במכוניות חשמליות״ יד שניה 0 ק״מ אחרי שהגאונים בסעיף 5 מכרו את המכוניות לעצמם ״ וזה כולל חברות ליסינג והשכרה שהם הבעלים.
    7. שוק הרכב בישראל מתכווץ גם בגלל המלחמה וגם בגלל עליית המחירים של כלי הרכב שהם תוצאה של ירידה בכמות הרכב המיוצר במפעלי הבנזין שמחייב העלאת מחירים כדי להביא את המפעלים לרווחיות כלשהיא מאחר ובד״כ 80% תפוסה זו נקודת המעבר מרווח להפסד, והרבה מפעלים נמצאים קרוב מאד לשם.
    8. ישנם שני תהליכים הקשורים במחירי הרכב גרף המחירים היורד של רכב חשמלי מול גרף המחירים העולה של רכבי בנזין/היברידי/ phev שהם בעצם רכבי בנזין עם קישוט חשמלי.
    במחצית 2026 הגרפים ייפגשו בנקודת שחלוף שבה רכב חשמלי יתחיל להיות זול יותר מרכבי בנזין, ואז דינוזאורים מהסוג שממלא כאן את עמודת התגובות עם בורות נחרצת יזחלו אל שוק הרכב המשומש לקנות רכב חשמלי

    סגור תגובה

  • 3. המפלצת של דונגפנג מתחשמלת, ועושה דרכה אלינו 
    DANY_FROM_TORONTO, 23-07-2025

    גם 1 וגם 2 הם נוכלים. שמה של אשתי אינו סינתיה לפי מספר 1 ולא כתבתי את מספר 2.

    סגור תגובה

  • 4. כשאתם עושים קופי פייסט לכתבות 
    ל, 23-07-2025

    לפחות תמירו מפרנהייט לצלזיוס

    סגור תגובה

  • 5. הסינים באים! 
    קפלניסט, 24-07-2025

    והם משתלטים במהירות על כל הנישות בשוק. בהתחלה יש תקלות, אבל כמו היפנים שהתחילו מחיקויים זולים ועברו להובלה כך הסינים יכבשו את עולם הרכב ואין מה לעשות בסוף גם אני אקנה מהם.

    סגור תגובה

  • 6. טוב לדעת רכבים חשמליים 
    קביבו, 24-07-2025

    יבואנים נתקעו עם מלאי גדול של רכבי "0 ק"מ", וההנחות מגיעות ל-30%.
    רק חשמל לא בנזין עשן גזים זיהום אויר

    סגור תגובה

  • 7. המפלצת של דונגפנג מתחשמלת, ועושה דרכה אלינו 
    DANY_FROM_TORONTO, 24-07-2025

    6 קביבו. אני רואה שפורד מפרסמת מכוניות חשמליות והיברידיות אבל אף אחד לא קונה את המכוניות האלה. זה אותו דבר עם היצרנים האחרים. הרבה מכוניות טסלה וכמה מכוניות היברידיות נמכרו קודם לכן. המציאות היא שרוב האנשים קונים מכוניות בנזין בקנדה.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה