בקצרה:
- יונדאי חשפה בניו יורק פליסייד חדש
- עם הנעה היברידית בגרסת שטח קרבית
- צפוי לנחות כאן בתחילת 2026

טייק 2: יונדאי הציגה בתערוכת ניו יורק פליסייד חדש, הופעת בכורה לדור השני של רכב הפנאי הגדול ביותר שלה בארצו של הדוד סם, לאחר שהושק לפני מספר חודשים בשוק הקוריאני. לישראל הוא צפוי להגיע בתחילת השנה הבאה.

החידוש העיקרי הוא מערכת הנעה היברידית, המשלבת מנוע 4 צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 2.5 ליטר (258 כ"ס), וצמד מנועים חשמליים (90 כ"ס ביחד) עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ותפוקה משולבת של 329 כ"ס. בנוסף יוצע כבעבר גם מנוע V6 בנזין אטמוספרי בנפח 3.5 ליטר חדש, עם 287 כ"ס (4 כ"ס פחות מה-V6 בנפח 3.8 ליטר היוצא), עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית כבעבר. בשני המקרים ההנעה כפולה-קבועה, בעוד מנוע הבנזין יוצע גם עם הנעה קדמית בגרסת בסיס זולה יותר.
גדול יותר: בהשוואה לפליסייד היוצא, החדש ארוך בכ-6 ס"מ עם בסיס גלגלים ארוך בכ-7 ס"מ ובכך מרחב הפנים הטוב בעבר אמור לגדול עוד יותר. הוא יוצע שוב עם ספסל לשלושה בשורה השניה והשלישית (ומקום לשמונה נוסעים), או צמד מושבי קפטן בשורה השניה.

המראה מרשים בהרבה מקודמו, בין היתר הודות ליחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור וקורת צד משוחרות, עם קורה D בגימור מתכתי. סביבת הנהג כוללת כמקובל ביצרנית צמד מסכים ("12.3 כל אחד) במראה אחיד המשמשים כלוח מחוונים ומסך מגע. בנוסף נשמרו מתגים פיזיים לבקרת האקלים ולתפריטי המערכות.
הפליסייד יוצא גם בגרסת XRT עם מערך מתלים שונה ומרווח גחון משופר (21.2 ס"מ, 6.4+), לצד זוויות גישה-נטישה טובות יותר (22.4-20.5 מעלות). מערכת ההנעה הכפולה כוללת גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, האמור לסייע באובדני אחיזה.
ויזואלית הוא נבדל בפסי הגנה שחורים סביב למרכב, צמד 'אוזני גרירה' מלפנים ומאחור וצמיגי קונטיננטל קרוס-קונטקט ATR דו-שימושיים, על חישוקי "18 ייחודיים.

מה אנחנו חושבים: הפליסייד הקודם היה ניסיון ראשון של יונדאי באחת הקטגוריות הפופולריות בצפון אמריקה. ולמרות שאינו נהנה מהפז"מ של מתחריו האמריקאיים הוא זוכה להערכה רבה. נזכיר כי גם אצלנו הוא ניצח במבחן השוואתי שערכנו לקטגוריה.
עם הדור החדש נראה שיונדאי ביצעה קפיצת מדרגה נוספת מכל בחינה, בעיקר המראה המרשים, סביבת הנהג המודרנית ומערכת הנעה היברידית כצו השעה. כעת נותר רק לגלות איזה תג-מחיר תצמיד לו היבואנית כשינחת כאן, שכן הסנטה פה הקטן ממנו והממוקם נמוך יותר בהיררכיה המשפחתית, מגרד את 400 אלף השקלים.
אם גם הפליסייד יבצע תהליך התייקרות דומה, וימוצב סביב חצי מיליון שקלים, טוב ככל שיהיה, לסוכני המכירות של יונדאי יהיה קשה מאוד לשכנע לקוחות לבחור בו.