בקצרה:
- שברולט טאהו מגיע ארצה, לראשונה ביבוא סדיר
- יציע מקום ל-7 נוסעים וכושר גרירה מרשים
- המחיר עומד על 780 אלף שקל

גדול ויקר: יבואנית שברולט מתחילה לראשונה בשיווק סדיר של הטאהו, רכב הפנאי הגדול ביותר של היצרנית האמריקאית. הוא נוחת כאן בדור חמישי, שהוצג כבר ב-2019 ועבר מתיחת פנים לפני כשנה, ויעלה 780 אלף שקל - יקר פי שניים ממחירו של הטראוורס הגדול לכשעצמו.
פערי הממדים בין הטאהו לטראוורס קיימים, גם אם לא משמעותיים. האורך עומד על 537 ס"מ (17+), הרוחב הוא 206 ס"מ (4+), הגובה עומד על 194 ס"מ (17+) ובסיס הגלגלים מתפרס לאורך של 307 ס"מ (זהה). נפח תא המטען מאחורי שורת המושבים השלישית עומד על 722 ליטרים, והמשקל הכולל נושק מלמטה ל-3.5 טון - מה שיאפשר נהיגה גם עם רשיון חדש לרכב פרטי. כושר הגרירה הוא 3.4 טון.

מה עוד צריך לדעת: הטאהו ישווק כאן עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים, בהספק של 420 כ"ס ועם מומנט של 63.6 קג"מ. הכוח ירד לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת 10 הילוכים אוטומטית, כולל הילוך כוח ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. צריכת הדלק המוצהרת - תחזיקו חזק - היא 7 ק"מ לליטר. על הקשר לאספלט אחראיים צמיגים ברוחב 275 מ"מ עם חישוקי "22 עצומים, וכן מתלי אוויר אדפטיביים עם בקרת שיכוך מגנטית.
מפרט האבזור כולל מושבים מרופדי עור, עם כיוון חשמלי ואוורור לשורה הראשונה, חימום גם בשניה (שם יש צמד מושבי קפטן) וקיפול חשמלי לשורה השלישית, בקרת אקלים עם 3 איזורי טמפרטורה, גלגל הגה מחומם, מדרגות צד עם פתיחה חשמלית, הנעה מרחוק, טעינה אלחוטית לסלולרי, מסך מגע גדול ("17.7), לוח מחוונים דיגיטלי ("11), תצוגה עילית, מראה מרכזית מבוססת מצלמה ומצלמות היקפיות.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית כולל זיהוי תנועה חוצה בצמתים, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת ועל תנועה חוצה מאחור.

מה אנחנו חושבים: יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס (שברולט וקדילאק) צמצמה בשנים האחרונות את היצע הדגמים הקטנים והזולים באופן יחסי, עם הפסקת השיווק של שברולט ספארק, קרוז ואקווינוקס מצד אחד, וקדילאק XT4 מצד שני. במקום זאת היא הרחיבה את ההיצע דווקא של דגמי קצה מאוד יקרים - עם הקורבט, הקולורדו ZR2 וכעת הטאהו בשברולט, והליריק והאסקלייד EV אצל קדילאק. השינוי הזה אולי יעשה טוב ליחסי הציבור של המותגים, אבל בטבלת המכירות המצב לא נראה מעודד.