בקצרה:
- זיקר חשפה סטיישן חשמלית לאירופה
- פחות מ-3 שניות ל-100 קמ"ש, 650 ק"מ טווח
- שיווק מקומי נמצא בבדיקה
לטעם אירופאי: זיקר, חטיבת החשמליות של ג'ילי, חשפה את ה-007 GT, גרסת סטיישן לסדאן המשפחתית שנחשפה בסוף 2023, וצפויה להתמודד מול מתחרות כמו ניו ET5 טורינג ופולקסווגן ID.7 טורר.
בדומה ל-007 סדאן, העיצוב הוא העדכני של המותג, עם יחידות תאורה לכל רוחב החזית והאחוריים וידיות פתיחת דלתות מוסלקות להפחתת מקדם הגרר. היא נבדלת בעיקר בחלק האחורי המשתפל בחדות לאחור ומשלב צמד מסיטי אוויר, בעוד לגג נוספו צמד פסים המאפשרים חיבור גגון.
תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו, אבל הוא צפוי להיות דומה לסדאן לרבות הגה בעיצוב שתי צלעות עם לוח מחוונים דיגיטלי מאחוריו, תצוגת נתונים עילית ("35.5) במציאות רבודה ומסך מגע גדול ("15) במרכז הקונסולה האחראי על הפעלת מרבית המערכות.
חשמל מהיר: ה-GT תוצע ככל הנראה עם אותן מערכות הנעה מהסדאן, אחורית עם 421 כ"ס או כפולה עם 646 כ"ס המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.85 שנית, מהר מפרארי 296 GTB. שני מארזי סוללה יוצעו לבחירה, בקיבולת 75 או 100 קוט"ש (ציוד תקני להנעה כפולה) עם טווח נסיעה שעומד על בין 690 ל-870 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כלומר בין 520 ל-650 ק"מ על פי התקן האירופאי.
שתי הסוללות הן מהסדרה החדשה של ג'ילי המשמשות גם בדגמי לוטוס. עם מתח גבוה (800V) המאפשר יכולת טעינה אולטרה מהירה ומילוי מ-10% ל-80% ב-10.5 דקות לקטנה, 7.5 דקות פחות מיונדאי איוניק 5 בעלת סוללה בגודל דומה, וכרבע שעה לגדולה.
מה אנחנו חושבים: עם ה-007 GT זיקר משתלבת בקטגוריה המתאימה לטעם אירופאי קלאסי, אבל כרגע עדיין לא תפגוש שם מתחרות רבות. והיא מביאה יתרונות משמעותיים, החל בביצועים, דרך הטווח וכלה במערכת הטעינה המהירה הנחשבת למתקדמת ביותר כיום.
השאלה העיקרית היא האם היתרונות הללו יאפשרו לה לשכנע את הלקוחות באירופה לבחור בה על פני המתחרה הגרמנית. ימים יגידו.