דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חדש יותר, יקר יותר: פיג׳ו מתחילה לשווק 3008 עדכני

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיג'ו מתחילה לשווק 3008 חדש
  • עם מנוע בנזין צנוע או חשמלי מלא
  • המחיר: מ-187 אלף שקל לבנזין, 259 אלף לחשמלית

לעידן המודרני: יבואנית פיג'ו החלה לשווק את הדור החדש והשלישי במספר ל-3008. הוא מחליף את קודמו שהיה לדגם לדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל, עם למעלה מ-21 אלף יחידות שנמכרו ב-8 שנים. המחיר מתחיל ב-187 אלף שקל, התייקרות של 11 אלף שקל לעומת הדגם היוצא. מחיר הגרסה החשמלית מתחיל ב-259 אלף שקל - יקר משמעותית ממתחרות כמו יונדאי איוניק 5, טסלה מודל Y ואקספנג G6.

כבסיס משמשת פלטפורמה חדשה של סטלנטיס (STLA מדיום) עם ממדים גדולים משמעותית מקודמו: ארוך ב-9 ס"מ (454 ס"מ), רחב ב-4 ס"מ (189 ס"מ) גבוה ב-2 ס"מ (164 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (273 ס"מ) האמור לאפשר מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים מאחור. תא המטען נותר בנפח דומה (520 ליטר).

בנזין או חשמל: ה-3008 ישווק  כאן עם שתי יחידות הנעה על בנזין או על חשמל, בעוד גרסה היברידית נטענת שהוצעה בדגם היוצא ומוצעת גם בחדש לא עשתה עליה. לגרסת הבנזין מנוע מוגדש בנפח 1.2 ליטר עם סיוע היברידי מתון (48V) ו-136 כ"ס (6+). החיבור לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות - איטי בכחצי שניה לעומת הדור היוצא.

פיג

לגרסה החשמלית מנוע קדמי עם 210 כ"ס, המאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות. סוללת 73 קוט"ש תספק טווח נסיעה תיאורטי של כ-500 ק"מ, בעוד טעינה מהירה (160 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בתוך 36 דקות. באירופה היצרנית תציע גם סוללה גדולה יותר של 98 קוט"ש עם טווח של 700 ק"מ, אך זו תגיע ארצה לפי היבואנית רק לאחר תחילת ייצור הגרסה באמצע השנה הבאה.

מה עוד צריך לדעת: ה-3008 יוצע בשתי רמות גימור, לבסיסית שני מסכים ("10 כל אחד) המשמים לוח מחוונים ומסך מגע, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי ומושבים משולבי דמוי-עור.

גרסת ה-GT הבכירה (היחידה בחשמלי, 207 אלף שקל לבנזין) מוסיפה מסך משולב בגודל "21, מושבים קדמיים כוונון חשמלי, עיסוי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום לאחוריים), דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.

מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

פיג

מה אנחנו חושבים: ה-3008 הקודם הפך לאחד הדגמים הנמכרים של פיג׳ו כאן הודות לעיצוב מרשים, תא נוסעים מקורי ואיכות נסיעה גבוהות עם תג מחיר אטרקטיבי יחסית. בהתאם הוא היה לאחד הטובים בקטגוריה וגם ניצח במרבית המבחנים ההשוואתיים בהם השתתף.

החדש נראה על הנייר מרשים מקודמו וגם מבטיח לטפל בנקודות התורפה כמו מרחב המחיה לנוסעים. אבל הוא גם יקר יותר ונאלץ להתמודד בסביבה תחרותית מאתגרת מבעבר באגף הבנזין ובעיקר בחשמל, כך שצפויים לו חיים קשים בהרבה. עד כמה הוא טוב מקודמו על אספלט ישראלי והאם הוא יכול לשמור על מעמדו הרם בקטגוריה? תשובות על כך יהיו לנו ממש בקרוב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה